• Πολιτική

    Βασίλης Κορκίδης: “Δύο συν τρεις πυλώνες για το χτίσιμο του brand name Ελλάδα”

    Κορκίδης

    Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς


    Δύο συν τρεις πυλώνες για το χτίσιμο του brand name Ελλάδα, υποδεικνύει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης στο mononews.gr.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για τους δύο ακρογωνιαίους λίθους την πολιτιστική κληρονομιά και τον τουρισμό καθώς και άλλοι τρεις ενεργειακός – συγκοινωνιακός κόμβος, επενδυτικό κλίμα και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

    Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ τονίζει ότι δημόσιος και ιδιωτικός τομέας αλλά και η κοινωνία των πολιτών θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους.

    Με ποιο τρόπο μπορούμε να ξαναχτίσουμε το Brand name Ελλάδα;

    Σήμερα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνοποιημένο περιβάλλον, η εικόνα μιας χώρας στο εξωτερικό είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική, εμπορική, αναπτυξιακή εξέλιξη της. Οι επιδράσεις επικεντρώνονται κυρίως στο εύρος των εμπορικών συναλλαγών, την επισκεψιμότητα της χώρας, την προσέλκυση επενδύσεων κ.ά.

    Το brand name Ελλάδα έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων της σε όλους σχεδόν τους τομείς. Η πρακτική του nation branding κυριαρχεί στη παγκοσμίως όσον αφορά στις στρατηγικές πρωτοβουλίες των χωρών να διαχειριστούν ή να επαναπροσδιορίσουν την εικόνα τους στο εξωτερικό στη προσπάθεια τους να εξυπηρετήσουν τους στόχους που έχουν θέσει σε εθνικό επίπεδο.

    Το brand name Ελλάδα ξαναχτίζεται όταν η διαδικασία διαχείρισης της εικόνας μέσω εκμετάλλευσης των εθνικών χαρακτηριστικών της δεν πραγματοποιείται αποσπασματικά και περιστασιακά αλλά αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα εθνικής πολιτικής άμεσα συνδεδεμένο με την διακυβέρνηση της χώρας και όχι ως μια ξεχωριστή διαφημιστική εκστρατεία. Αδήριτη ανάγκη είναι η χάραξη αποτελεσματικής επικοινωνιακής στρατηγικής από την Ελλάδα.

    Το brand name Ελλάδα ξαναχτίζεται όταν συνεχίζει να εστιάζει σε δύο ακρογωνιαίους λίθους του ελληνικού nation branding:

    i. Πολιτιστική κληρονομιά και

    ii. Τουρισμός – ελκυστικότητα τουριστικών προορισμών – φυσική ομορφιά- τουριστικά θέρετρα – γαστρονομία της χώρας- εναλλακτικές μορφές τουρισμού (οικοτουρισμός-αγροτουρισμός-συνεδριακός τουρισμός κ.λπ.)

    αλλά θα πρέπει επαναπροσδιοριστεί περιλαμβάνοντας άλλους τρεις πυλώνες:

    iii. Γεωγραφική θέση- σύνδεση με ανατολή-ενεργειακός και συγκοινωνιακός κόμβος.

    iv. Επενδυτικό κλίμα – Επιχειρηματικές ευκαιρίες – επιδέξιο εργατικό δυναμικό – δυνατότητα επενδύσεων.

    v. Προώθηση προϊόντων –υπηρεσιών τα οποία θα οδηγήσουν στη διαμόρφωση μόνιμης καταναλωτικής τάσης σε διεθνές επίπεδο.

    Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη για να πάρει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στο Ευρωπαϊκό στερέωμα;

    Οι βασικοί δρώντες στην εθνική προσπάθεια για ανάκτηση του χαμένου εδάφους σε διεθνές και ευρωπαϊκό στερέωμα είναι ο δημόσιος τομέας, ο ιδιωτικός τομέας, η κοινωνία των πολιτών.

    Σε κυβερνητικό επίπεδο θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την σταδιακή αποκατάσταση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό μέσω επανάκτησης της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και τη διαμόρφωση εθνικών αναπτυξιακών στρατηγικών πρωταρχικής προτεραιότητας .

    Ο επιχειρηματικός κόσμος έχει την ευκαιρία να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός κατάλληλου κλίματος που θα συντελέσει στην ελκυστικότητα της χώρας σε διεθνές επίπεδο. Ο ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι σημαντικός δεδομένου ότι παρουσιάζουν μεγαλύτερη ένταση εργασίας και είναι πιθανότερο να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.

    Η Ευρωπαϊκή Πολιτική Συνοχής έχει θετικά αποτελέσματα στην τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης στην Ελλάδα και θα πρέπει η προσπάθεια να γίνει εντατικότερη και περισσότερο εστιασμένη σε συγκεκριμένες δομές και δραστηριότητες.

    Τέλος, ο ρόλος της κοινωνίας των πολιτών και ειδικότερα των ΜΚΟ είναι σημαντικός ως συμπαραστάτης στη μάχη ανάκτησης της θέσης που κατείχε η χώρα παγκοσμίως σε πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, εμπορικό, πολιτιστικό επίπεδο.

    Πώς μπορεί η Ελλάδα να πείσει όλους όσοι έχουν μεταναστεύσει τα τελευταία χρόνια να επιστρέψουν στη χώρα τους;

    Είναι γεγονός ότι η «αιμορραγία» ανθρώπινου δυναμικού, ειδικά στις νεότερες ηλικίες, είναι από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας μέσα στην κρίση. Το πώς θα επιστρέψουν όλοι αυτοί οι «μετανάστες της κρίσης» είναι μία μεγάλη πρόκληση για τη χώρα μας και πρέπει να γίνει αντικείμενο ενός εθνικού διαλόγου ανάμεσα σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις.

    Η επιστροφή ιδιαίτερα των νέων που έφυγαν θα μπορεί να μεθοδευτεί όσο η χώρα βγαίνει από τον κύκλο της ύφεσης. Είναι αναμενόμενο ότι όταν διατηρούνται επίπεδα ανεργίας αυτού του ύψους, είναι δύσκολο απλά να πειστούν τα παιδιά μας για να επιστρέψουν. Δεν είναι ζήτημα πειθούς. Είναι αντικείμενο ενός οργανωμένου σχεδίου βελτίωσης των συνθηκών στο εσωτερικό, η οποία θα δώσει χώρο σε μία πολιτική κινήτρων για τον επαναπατρισμό των μεταναστών. Πρέπει

    οπωσδήποτε και γρήγορα το brain drain να μετατραπεί σε brain gain, γιατί αλλιώς σαν κοινωνία και σαν χώρα θα έχουμε μεγάλα προβλήματα.

     Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της απαισιοδοξίας και της απογοήτευσης;

    Η κακή επαγγελματική κατάσταση των Ελλήνων, η αντίστοιχη οικονομική κατάσταση των ελληνικών νοικοκυριών, η πορεία της ελληνικής οικονομίας και η αίσθηση ότι τα πράγματα πάνε προς λάθος κατεύθυνση, είναι κάποιοι από τους βασικότερους παράγοντες δημιουργία κλίματος απαισιοδοξίας και απογοήτευσης στους Έλληνες.

    Η ανάκαμψη της οικονομίας, η δημιουργία οράματος και η καλλιέργεια κλίματος βάσιμης ελπίδας, η ανάληψη εθνικών αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, οι ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η ενθάρρυνση του εμπορίου και των επιχειρηματικών επενδύσεων, η προώθηση της κοινωνικής αλληλεγγύης, η στήριξη της κοινωνικής συνοχής και η καταπολέμηση της φτώχειας, η ανάπτυξη του εθελοντισμού και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αποτελούν ίσως τις διεξόδους από τη στασιμότητα σε οικονομικό, κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αντώνης Ζαΐρης: «Να εφαρμόσουμε στη χώρα μας τον κανόνα των ίσων ευκαιριών»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας φοιτητής ο Mιχαήλ Ματθαιάκης γράφει ένα κείμενο που σοκάρει: Ενεργοποιήστε τα λαμπρά μυαλά της χώρας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κωνσταντίνος Μίχαλος πρόεδρος ΕΒΕΑ: «Δημιουργώντας ένα νέο brand name για την Ελλάδα»

     



    ΣΧΟΛΙΑ