• Πολιτική

    Όλο το χρονικό της πτώσης του ελικοπτέρου. Γιατί σώθηκε από θαύμα η Βασιλική Πλεξίδα. Είχε Άγιο είπε η μητέρα της

    • NewsRoom
    Βασιλική Πλεξίδα. Αρχιλοχίας

    Βασιλική Πλεξίδα. Αρχιλοχίας


    Πάγωσε όλη η Ελλάδα από την στρατιωτική τραγωδία που εκτυλίχθηκε στην Ελασσόνα. Τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και μία γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά και διακομίσθηκε στο 424 στρατιωτικό νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, μετά τη συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου τύπου Χιούι σε δύσβατη περιοχή στο Σαραντάπορο. Νεκροί είναι ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο συνταγματάρχης Θωμάς Αδάμου, ο ταγματάρχης (χειριστής του ελικοπτέρου) Δημοσθένης Γούλας και ο υπολοχαγός (συγκυβερνήτης) Κωνσταντίνος Χατζής. 

    Εκτός κινδύνου νοσηλεύεται η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα, η οποία ανασύρθηκε ζωντανή από τα συντρίμμια του στρατιωτικού ελικοπτέρου.

    “Από θαύμα ζει η κορούλα μου”

    Το Θεό ευχαριστεί η μητέρα της 27χρονης Βασιλικής Πλεξίδα, της αρχιλοχία που επέβαινε στο μοιραίο Χιούι που συνετρίβη στο Σαραντάπορο, για την τύχη της κόρης της: Είναι η μόνη ζωντανή από το δυστύχημα, όπου τέσσερις συνάδελφοί της έχασαν τη ζωή τους.

    «Από θαύμα ζει η κορούλα μου. Ο Θεός είναι μεγάλος. Έχω μιλήσει μόνο με τους γιατρούς στο τηλέφωνο και μου είπαν οτι έχει κάταγμα στη λεκάνη και εκδορές στα χέρια και πόδια. Ταξιδεύω αυτή τη στιγμή γιατί μένουμε Τρίκαλα και πηγαίνω στη Θεσσαλονίκη κοντά στο παιδί μου. Συλλυπητήρια σε αυτές τις μάνες που θρηνούν τα παιδιά τους. Τον ήξερα τον Κωνσταντίνο Χατζή, ήταν μαζί με τη κόρη μου, πολύ καλό παιδί. Κρίμα για αυτούς τους ανθρώπους» είπε στο protothema.gr προσπαθώντας να συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί και πώς η κόρη της, αν και τραυματισμένη είναι ζωντανή και εκτός κινδύνου.

    Το ελικόπτερο Χιούι, που κατέπεσε, έφερε τα χαρακτηριστικά «ΕΣ 625» και ανήκε στη δύναμη του 1ου Τάγματος Ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού (ΤΕΑΣ), που εδρεύει στο Στεφανοβίκειο του νομού Μαγνησίας.

    Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα η αεροπορική τραγωδία διερευνώνται από την αρμόδια επιτροπή που συνέστησε το Γενικό Επιτελείο Στρατού.

    Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το ελικόπτερο κατέπεσε στην περιοχή του Σαρανταπόρου, έπειτα από πρόσκρουση σε καλώδια υψηλής τάσεως της ΔΕΗ, όταν οι χειριστές αναγκάστηκαν να πετάξουν χαμηλά, είτε λόγω της χαμηλής νέφωσης που επικρατούσε στην περιοχή, είτε λόγω βλάβης που παρουσιάστηκε στο ελικόπτερο.

    Φως στις συνθήκες του δυστυχήματος αναμένεται να ρίξει η κατάθεση της μοναδικής επιζήσασας από το ατύχημα, μηχανοσυνθέτη (μηχανικού) του ελικοπτέρου που, αυτή τη στιγμή, νοσηλεύεται εκτός κινδύνου στο 424 ΓΣΝ Θεσσαλονίκης.

    Η αρχιλοχίας της Αεροπορίας Στρατού, Βασιλική Πλεξίδα, φέρει κάταγμα στη λεκάνη και χτύπημα στον αυχένα. Πηγες αναφέρουν ότι καθόταν στις πίσω θέσεις του ελικοπτέρου. 

    Βασιλική Πλεξίδα. Αρχιλοχίας
    Βασιλική Πλεξίδα. Αρχιλοχίας

    Σύμφωνα με τις ίδιες στρατιωτικές πηγές, υπάρχουν ερωτήματα, στα οποία θα πρέπει να δώσει απαντήσεις η επιτροπή διερεύνησης της τραγωδίας:

    – Πότε συντηρήθηκε το ελικόπτερο και ποιο ήταν το υπόλοιπο ωρών λειτουργίας του μέχρι την επόμενη συντήρησή του;

    – Πόσες ώρες πτήσεως είχαν στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης;

    – Τι αναφέρουν τα βιβλία συντηρήσεως του ελικοπτέρου (log book);

    – Έφερε το ελικόπτερο τοποθετημένους κόπτες καλωδίων;

    Εκτός όμως από τα παραπάνω ερωτήματα, που αφορούν στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το εν λόγω ελικόπτερο, υπάρχουν και άλλα γενικότερα ερωτήματα σχετικά με την χρησιμοποίηση των «γερασμένων» Χιούι και την ανάγκη αντικατάστασής τους με νέα, σύγχρονα και μεγαλύτερης ασφάλειας:

    – Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιούνται ασφαλώς τα ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού;

    – Μπορούν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια για πτήσεις πάνω από θαλάσσιες επιφάνειες, ενώ είναι μονοκινητήρια και παλιά;

    – Υπάρχει χρονοδιάγραμμα απόσυρσής τους;

    – Μέχρι πότε μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά;

    – Είναι συμφέρουσα οικονομικά η διατήρησή τους, ενώ οι περισσότερες χώρες τα έχουν αποσύρει;

     

    Το χρονικό της συντριβής και των ερευνών


    Όπως είπε ο εκπρόσωπος του ΓΕΕΘΑ, πλοίαρχος Μπελετσιώτης, η τραγωδία εκτυλίχθηκε ως εξής:

    – Στις 07:25 το ελικόπτερο απογειώθηκε από Στεφανοβίκειο και κινήθηκε στην 110 Πτέρυγα Μάχης

    – Στις 07:38 απογειώθηκε από τη Λάρισα και μετά από λίγο υπήρξε αρχικά απώλεια επικοινωνιών και στη συνέχεια απώλεια του ίχνους του Χιούι από τα ραντάρ

    – Στις 08:58 ήταν ο προβλεπόμενος χρόνος προσγείωσης

    –  Περί τις 09:03 εξετραπησαν δύο F-16 για έρευνες στην περιοχή και δόθηκε εντολή συναγερμού

    – Στις 10:00 υπήρξε η πληροφορία από την ΕΛΑΣ ότι το ελικόπτερο έπεσε 3-4 χιλιόμετρα βορείως Σαρανταπόρου

    – Στις 10:10 συνεργείο της ΔΕΗ ειδοποίησε για εντοπισμό σντριμμιών

    – Στις 10:48 προσγειώθηκε ένα ελικόπτερο Agusta Bell στην περιοχή

    – Στις 11:03 υπήρξε η ενημέρωση ότι η κοπέλα, η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα, ήταν καλά και ότι υπήρξαν τέσσερις σοροί: του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή

    Όπως είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ, τα ελικόπτερα ήταν συντηρημένα και είχαν υπόλοιπο ωρών πτήσεων, ενώ τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

    Ο συνταγματάρχης Θωμάς Αδάμου

    O υπολοχαγός Κωνσταντίνος Χατζής

    Ο χειριστής του ελικοπτέρου, ταγματάρχης Δημοσθένης Γούλας

    Ο υποστράτηγος Γιάννης Τζανιδάκης, υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, ένας από τους τέσσερις νεκρούς



    ΣΧΟΛΙΑ