• Πολιτική

    Δημήτρης Μιχόπουλος: Το τέκνο της ελπίδας

    Δημήτης Μιχόπουλος

    Δημήτρης Μιχόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Weber Shandwick


    Η καλή, θετική φήμη, η εμπιστοσύνη δηλαδή με την οποία περιβάλλεται κάποιος ή κάτι, είναι το καλύτερο αντίμετρο στο σκηνικό που στήνουν τα κάθε λογής trolls του φυσικού και ηλεκτρονικού κόσμου.

    Τα trolls ειναι παντου -–και εκτός της γενέτειράς τους, που είναι το διαδίκτυο. Ως πονηρά δημιουργήματα, προκαλούν σκόπιμα και επιτηδευμένα, με πρωταρχική πρόθεση να ερεθίσουν και να επιφέρουν αποσυντονισμό ή/και διαταραχή σε κάποιο επίκαιρο θέμα. Γεννιούνται θεωρητικώς αυθορμήτως, αλλά στην πράξη προέρχονται από την ενσυνείδητη αιμομιξία της μισής αλήθειας, της δημιουργικής ασάφειας, των επίπλαστων ειδήσεων.

    Κατά τη σύλληψη και αναπαραγωγή τους, χρησιμοποιούν και εξειδικευμένα εργαλεία όπως η μονταζιέρα, τα non papers, οι μηχανές «τυφλής» αναπαραγωγής ειδήσεων στο ίντερνετ (aggregators), blogs άνευ στοιχείων ταυτοποίησης. Συνάμα οι πλείστες ψευδείς ειδήσεις που δεν διαψεύδονται και κυκλοφορούν αδέσποτες δημιουργούν ένα κλίμα όπου ο θυμός, η απογοήτευση και απαισιοδοξία ευδοκιμούν.

    Σε αυτό το έδαφος ό,τι σπείρεις θα θερίσεις. Το αποτέλεσμα γνωστό: δυσπιστία, καχυποψία, ανέξοδη κριτική, εξυπνακίστικος αντίλογος, αντιπαλότητα. Και τελικά όλοι χάνουμε. Είτε γιατί δεν μας ταιριάζει, σε αυτό το μίζερο περιβάλλον, να συμμετέχουμε ενεργά και με εποικοδομητικά επιχειρήματα είτε γιατί μας κυριεύει ο εκνευρισμός και οι απόψεις μας φωνάζουν τόσο πολύ που δεν ακούγονται.

    Λύση υπάρχει. Το όνομα της είναι Θετική και το επώνυμό της Φήμη! Είναι το χτίσιμο της εικόνας ενός ανθρώπου, μίας ομάδας, ενός προϊόντος, μίας εταιρίας με συνέπεια και πίστη στην αξία που προσφέρει με το πέρασμα των ετών. Μια προστιθέμενη αξία που χαρακτηρίζεται από ποιότητα, αξιοπιστία, ευθύτητα, σεβασμό. Είναι αυτή η αξία που δεν έχασε τον φίλαθλό της, τον έμπιστο υποστηρικτή της.

    Μπορεί να μπήκε σε παρατεταμένη χειμερία νάρκη γιατί η καλοκαιρία των «δανεικών και αγύριστων», του «ό,τι λάμπει είναι χρυσός», του απαίδευτου νεοπλουτισμού κράτησε παραπάνω από το συνηθισμένο, αλλά η μεστωμένη ουσία της παρέμεινε ανεξίτηλη. Και είναι ώρα να βγει στην αρένα της οικονομίας, της πολιτικής, της θρησκείας, της δικαιοσύνης, της δημοσιογραφίας, της κοινωνίας.

    Είναι τέτοια η δύναμη της επιρροής της που οι θαυμαστές της την περιμένουν ανυπόμονα. Γιατί προσμένουν ότι η Θετική Φήμη θα στηριχθεί στα θεμέλια της επιτυχίας της και θα επικοινωνήσει τη γνώση, την ουσία, το ρίσκο, τον κίνδυνο, την ελπίδα και το όραμα για αμοιβαίο όφελος. Θα απευθυνθεί στον κοινό νου, με στόχο να χτίσει τις ευδοκιμούσες νέες σχέσεις εμπιστοσύνης.

    Τα ευρέως διαδεδομένα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να χρησιμοποιούνται από την πρωτογενή πηγή τους με όλη την αλήθεια και να μην έχουν ανάγκη τα fake accounts. Τα non papers μπορούν να μην απαρνούνται τα χαρτιά που τα γέννησαν αλλά να τα επεξηγούν, εφόσον χρειάζεται. Το μοντάζ γεννήθηκε για τις ταινίες και όχι για τη ζωή. Η ζωή και το μέλλον βασίζεται στα γεγονότα όπως συμβαίνουν και θα συμβούν, όχι όπως θα συνέβαιναν. Από σκηνοθέτες πάμε καλά. Από σενάρια ακόμα καλύτερα.

    Η Θετική Φήμη έχει την καλύτερη επικοινωνία, την πιο αποδοτική και την πιο δυνατή. Η σωτηρία αυτής της επικοινωνίας είναι «πολύ μεγάλο πράγμα». Είναι η προϋπόθεση για το «τέκνο της χρυσής ελπίδας», όπως οι αρχαίοι ποιητές αποκαλούσαν τη Φήμη.

    INFO
    Ο Δημήτρης Μιχόπουλος είναι διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων Weber Shandwick.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: «Έμφραγμα» από τις νέες συντάξεις – Τα ποσά σοκ που θα προκύπτουν από τον υπολογισμό με βάση τον τιμάριθμο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έρχονται εξελίξεις: Μετά το Μetropolitan ακολουθεί το Υγεία και το Ερρίκος Ντυνάν;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: The Wise Man: Όταν ο Σταθάκης έλεγε ότι θα προχωρήσει η υπόθεση της Βεύης



    ΣΧΟΛΙΑ