• Πολιτική

    Μητσοτάκης: Ανακοινώνει τα πρώτα μέτρα για το σιδηρόδρομο, μετά τις εισηγήσεις Γεραπετρίτη – Τι σκέφτεται για τις εκλογές – Όλο το παρασκήνιο

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη


    Στην επιτάχυνση και τη διεύρυνση της «επιχείρησης αλήθεια», των ερευνών όχι μόνο για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά και τις μακροχρόνιες παθογένειες στον τρόπο λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων, στοχεύει η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά, έχοντας αναλάβει ουσιαστικά ένα κατά πολύ δυσκολότερο έργο.

    Αυτό της ουσιαστικής ανάκτησης της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος συνολικά, που βρίσκεται αντιμέτωπο με μια από τις χειρότερες κρίσεις μεταπολιτευτικά, καθώς στα Τέμπη, μοιάζουν να κατέρρευσαν τα περισσότερα πολιτικά αφηγήματα.

    Καθώς, ο ανείπωτος θρήνος για τις δεκάδες αδικοχαμένες ζωές, κυρίως νέων ανθρώπων, ταυτίζεται με δεκάδες αναπάντητα ερωτήματα, με αμέτρητα «γιατί» και την υφέρπουσα οργή της κοινωνίας, η οποία δείχνει να αδυνατεί, επειδή δεν θέλει, να εκλογικεύσει …το παράλογο.

    Το παράλογο για τις τροποποιήσεις επί τροποποιήσεων σε συμβάσεις επί συμβάσεων με σκιές σκανδάλου, το «κουβάρι μοιραίων ευθυνών», το «χαρτοπόλεμο» εσωτερικών εγγράφων με τα οποία στελέχη των αρμόδιων Οργανισμών επαναλάμβαναν μονότονα και αναποτελεσματικά, ότι υπήρχαν κενά ασφαλείας, ενώ, στην πράξη, εν έτει 2023, το «σύστημα είναι τυφλό».

    Το παράλογο για τις απίστευτες εικόνες «μπάχαλου» στο κομβικό Σταθμαρχείο της Λάρισας, πριν και μετά την τραγωδία, τις αναρρωτικές «μαϊμού», τις μετατάξεις ανεκπαίδευτων «σταθμαρχών», που βρίσκονταν στις παρυφές της συνταξιοδότησης και ταυτοχρόνως σε κομβικά πόστα για την ασφάλεια χιλιάδων ανυποψίαστων πολιτών.

    Και τόσα ακόμα, που καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας, εκθέτοντας τη χώρα διεθνώς, και προοιωνίζονται μια «κατακόρυφη εκτόξευση της αντιπολιτικής-αντισυστημικής ψήφου», όπως εκτιμούν δημοσκόποι, μετατρέποντας τη βεβαιότητα του προηγούμενου διαστήματος για εκλογές στις 9 Απριλίου σε «σύντομο ανέκδοτο».

    Αν και ο Πρωθυπουργός φέρεται να διαμηνύει ότι ακόμα και η ερώτηση για το χρόνο διεξαγωγής της πρώτης κάλπης, είναι τουλάχιστον άστοχη, τούτη την ώρα, μιας και «η προσοχή μας είναι στραμμένη αποκλειστικά στην τραγωδία», όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι στο Υπουργικό Συμβούλιο της Πέμπτης αποκλειστικό θέμα στην ημερήσια διάταξη θα είναι τα Τέμπη και οι παθογένειες του σιδηροδρόμου, συνεργάτες του αναφέρουν ότι το ερχόμενο Σαββατοκύριακο ενδέχεται να επανεξετάσει τις εισηγήσεις και κυρίως αυτή για εκλογές την 21η Μαΐου.

    Οι επόμενες κινήσεις του Πρωθυπουργού και τα άμεσα μέτρα που θα ανακοινωθούν

    Απέναντι σε αυτά τα πρωτόγνωρα δεδομένα, ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, μετά από τη μεγάλη «συγγνώμη» προς τους πολίτες, τον ορισμό του στενότερου ίσως, συνεργάτη του, του κ. Γιώργου Γεραπετρίτη, στη θέση του εποπτεύοντος το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την επιστολή στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου με την οποία ζητεί η υπόθεση να διερευνηθεί στο υψηλότερο ανακριτικό επίπεδο, την επικοινωνία με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να ζητήσει άμεση βοήθεια- που είχε ως αποτέλεσμα εμπειρογνώμονες της Επιτροπής και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ να ταξιδέψουν αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα- περνά στα επόμενα συγκεκριμένα βήματα.

    Σήμερα, συγκαλεί σύσκεψη όλων των αρμόδιων Υπουργών το χαρτοφυλάκιο των οποίων σχετίζεται με τις μεταφορές, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν άλλα «κενά ασφαλείας» για τους πολίτες που ταξιδεύουν, όχι μόνο με τρένα, αλλά και πλοία ή αεροπλάνα.

    Μετά από την ενημέρωση που θα έχει από τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη, κατά την επιστροφή του από την επιτόπια επίσκεψη σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη, όπου ο Υπουργός Επικρατείας συνομίλησε με εμπλεκόμενους παράγοντες (σωστικά συνεργεία, στελέχη Οργανισμών κλπ), η Κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ανακοινώσει:

    Την επαναφορά του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου για το σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Την αναβολή για τουλάχιστον ένα μήνα, όλων των δρομολογίων επιβατηγών αμαξοστοιχιών στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, καθώς αναγνωρίζεται ότι στο 30% του συστήματος δεν έχει εγκατασταθεί ή δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση. (Τα εμπορικά δρομολόγια θα συνεχίζονται κανονικά).

    Την ίδρυση σώματος εσωτερικού ελέγχου, ελεγκτές τροχιάς και αμαξοστοιχίας όπως θα ονομαστούν, με αποκλειστικό έργο την καθημερινή και επί 24ώρου βάσεως αυστηρή τήρηση του σχετικού πρωτοκόλλου ασφαλείας.

    Την εξασφάλιση ότι θα υπάρχουν δύο Σταθμάρχες ανά βάρδια.

    Επίσης, με δεδομένη την επίθεση της αντιπολίτευσης, στη συνέντευξη Τύπου, που θα παραχωρήσει αύριο ο κ. Γεραπετρίτης, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δοθούν στη δημοσιότητα και συγκεκριμένα ντοκουμέντα για τα «έργα και τις ημέρες» του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικότερα του «εξαφανισμένου» κ. Χρήστου Σπίρτζη, στον τομέα του σιδηροδρομικού δικτύου.

    Στο Υπουργικό της Πέμπτης δεν αποκλείεται ο Πρωθυπουργός να προβεί σε ανακοινώσεις επιπλέον μέτρων, που δεν έχουν δει ακόμα το φως της δημοσιότητας.

    Ταυτοχρόνως, σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο κατά τις συσκέψεις του κ. Γεραπετρίτη με ανώτατα στελέχη των αρμόδιων Οργανισμών (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ κλπ),όσο και στο πλαίσιο του ευρύτερου κυβερνητικού σχεδιασμού, εντός και εκτός Βουλής, αναμένεται ότι θα ενθαρρυνθεί η έρευνα για την μη υλοποίηση συμβάσεων, ενώ, το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (η οποία συνεδρίασε για πρώτη φορά χθες, χωρίς την παρουσία Γεραπετρίτη), αναμένεται ότι θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο για τη σύσταση της  Ειδικής Επιτροπής που, στην επόμενη Βουλή,  θα διερευνήσει περαιτέρω την «πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία».

    Τη στιγμή που το θέμα θα συζητηθεί άμεσα και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, με τις προτάσεις για τα πρόσωπα που θα κληθούν να βρίσκονται ήδη στο τραπέζι.

    Διαβάστε επίσης

    Επιταχύνει τις διαδικασίες η Κυβέρνηση – Επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο: Δώστε προτεραιότητα στα Τέμπη



    ΣΧΟΛΙΑ