• Πολιτική

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Επισκέπτεται το εργοτάξιο της Γραμμής 4 στην Κατεχάκη

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης


    Σε μία κίνηση υψηλού συμβολισμού για την πορεία υλοποίησης της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας προχωρά ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης καθώς θα επισκεφθεί σήμερα το απόγευμα στις 18:30 το ένα εκ των δύο βασικών εργοταξίων, δηλαδή αυτό της Κατεχάκη, προκείμενου να επιβλέψει τα εν εξελίξει έργα που πραγματοποιούνται από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom.

    Σημειώνεται ότι στο εν λόγω εργοτάξιο έχει ήδη καταφτάσει και συναρμολογηθεί ο πρώτος μετροπόντικας και είναι ζήτημα εβδομάδων, εάν όχι ημερών, να ξεκινήσει το «ταξίδι» του ώστε να συναντηθεί με το δεύτερο μετροπόντικα (που αναμένεται να καταφτάσει και να συναρμολογηθεί στο εργοτάξιο της Βεΐκου στο αμέσως επόμενο διάστημα) στο εργοτάξιο του Ευαγγελισμού.

    Η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στη χώρα μας και αναμένεται να έχει σημαντικό περιβαλλοντικό και μεταφορικό αντίκτυπο καθώς όταν αυτή παραδοθεί  θα μετακινούνται σε ημερήσια βάση 340.000 επιβάτες, ενώ θα κυκλοφορούν τουλάχιστον 60.000 οχήματα. Επιπλέον, θα εξοικονομούνται σε ημερήσια βάση 1.216 μεγαβατώρες ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 318 τόνους.

    Τι αφορά το έργο

    Το -υπό κατασκευή πλέον- έργο αφορά στο τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδί, το οποίο είναι γνωστό και ως «πορτοκαλί» γραμμή, και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 σταθμών οι οποίοι είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

    Ο συμβατικός χρόνος της υλοποίησης του έργου έχει οριστεί στα 8 έτη από την ημερομηνία της υπογραφής, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2021, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως οι σταθμοί θα πρέπει να έχουν παραδοθεί στο κοινό εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2029. Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε  το 2017 και το  εκτιμώμενο κόστος του έργου ανήλθε στα 1,8 δισ. ευρώ. Σε αυτόν εκτός από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom-Ghella συμμετείχαν, επίσης, και τα σχήματα ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, ΑΚΤΩΡ-ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA και FCC – ARCHIRODON-MYTILINEOS. Ο ανάδοχος του έργου επελέγη το 2020 με τις ΑΒΑΞ-Alstom-Ghella  να δίνουν έκπτωση 12% και να κλειδώνουν το έργο στα 1,15 δισ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης:

    Μητσοτάκης: Οι ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση ελευθερίας και ευημερίας



    ΣΧΟΛΙΑ