• Ελλάδα

    Αυτές είναι οι εταιρείες στις οποίες θέλουν να εργαστούν οι νέοι στην Ελλάδα

    • NewsRoom


    Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, βασισμένη σε ένα δείγμα 2.899 ατόμων της Γενιάς Υ, ηλικίας 18-37 ετών απ’ όλη την Ελλάδα, η έρευνα Καριέρα και Γενιά Υ 2017 αναλύει τις στάσεις που έχουν οι νέοι στη χώρα ως προς την καριέρα τους και τι είναι σημαντικό γι’ αυτούς όταν σχεδιάζουν και προγραμματίζουν την εργασιακή τους ζωή. Η Γενιά Υ ή Millennials, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1980-2000, είναι σήμερα η μεγαλύτερη αριθμητικά γενιά στον κόσμο.

    Η κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους αποτελεί πρόκληση για τις εταιρείες, οι οποίες χρειάζεται να διερευνήσουν τους παράγοντες που κάνουν ελκυστική την εργασία και τους εργοδότες στους Millennials.

    Στην Ελλάδα της συνεχιζόμενης κρίσης, της ανεργίας και της φυγής πνευματικού κεφαλαίου, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που οι νέοι της Γενιάς Υ αναζητούν από την εργασία και την καριέρα τους; Πώς βιώνουν την κρίση;

    Η έρευνα αυτή διενεργείται, με την υποστήριξη της εταιρείας kariera.gr, από τις επιστημονικά υπεύθυνες ∆ρ. Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου, Επίκουρες Καθηγήτριες του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

    «Το πιο πολυπληθές και παραγωγικό εργατικό δυναμικό του πλανήτη, γαλουχήθηκε με walkman, έζησε τη δημιουργία της Google, την έκανε καλύτερό της φίλο, απέκτησε περισσότερη ακαδημαϊκή εκπαίδευση από κάθε προηγούμενη γενιά και «ανδρώθηκε» με μια διαρκή τεχνολογική εξέλιξη και το 4G να είναι ο απόλυτα καίριος συντελεστής πλέον σε κάθε σχεδόν αγοραστική απόφαση, κοινωνικό status quo και επικοινωνία. Με σκοπό, ως οργανισμός, να ενισχύουμε την απασχόληση στη χώρα μας μέσα από κάθε μας δράση, καθιερώσαμε την έρευνα για τη Γενιά Υ, τα εργασιακά χαρακτηριστικά που φέρει και όποιες νέες τάσεις επιβάλλει στην αγορά εργασίας. Με αυτό τον τρόπο, με επιστημονική προσέγγιση, ως καινοτόμος οργανισμός, είμαστε κοντά στις νέες εξελίξεις, αφουγκραζόμαστε το κοινό στο οποίο όλοι απευθυνόμαστε και προσαρμόζουμε έγκαιρα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, ψηφιακά ή μη, στα νέα δεδομένα. Στόχος μας να αποτελούμε, με κάθε μας ενέργεια, εισιτήριο και σταυροδρόμι για πολλές ευκαιρίες προσωπικής εξέλιξης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας», σχολίασε η κ. Φωτεινή Γαϊτανλή, Marketing Technology Manager Ευρώπης για το CareerBuilder και το kariera.gr.

    Δημογραφικά στοιχεία Έρευνας

    • 70% γυναίκες και 30% άνδρες
    • 39% Φοιτητές ή απόφοιτοι σε/από Πανεπιστήμια στην Αθήνα.
    • 43% Φοιτητές ή απόφοιτοι σε/από Πανεπιστήμια στην Περιφέρεια.
    • 7% Φοιτητές ή απόφοιτοι από Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) και άλλες Σχολές στην Αθήνα.
    • 9% Φοιτητές ή απόφοιτοι ΑΤΕΙ στην Υπόλοιπη Ελλάδα.
    • 2% Φοιτητές ή απόφοιτοι Πανεπιστημίων εξωτερικού.
    • Οι φοιτητές που συμμετείχαν στην έρευνα σε ποσοστό 51% σπουδάζουν ή έχουν ολο-κληρώσει το προπτυχιακό επίπεδο, το 25% σπουδάζει ή έχει αποκτήσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, το 23% έχει απολυτήριο Λυ-κείου, ενώ ένα μικρό ποσοστό είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου (1%).

    Σε τι εταιρείες θα ήθελαν να εργαστούν;

    • Ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η συντριπτική πλειοψηφία (66%) επιθυμεί να εργαστεί σε εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά παρουσιάζονται στις κατηγορίες των οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των ΜΚΟ (6%). Χαμηλά είναι και τα ποσοστά για το δημόσιο (12%) και την αυτοαπασχόληση (10%).

    Σε τι μεγέθους εταιρείες θέλουν να εργαστούν;

    • Πάνω από το ένα τρίτο των νέων (35%) θέλουν να απασχοληθούν σε μεγάλες εταιρίες (μέχρι 200 άτομα) και το 35% σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις.
    • Σε μικρομεσαία επιχείρηση (μέχρι 70 άτομα) θα ήθελα να εργαστεί το 25% και με μικρή, οικογενειακή (έως 10 άτομα) το 5%

    Θέλουν να εργαστούν σε ελληνική ή ξένη εταιρεία;

    • Η συντριπτική πλειοψηφία των νέων (77%) προτιμά να εργαστεί σε ελληνική εταιρεία, ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη που το ποσοστό αυτό ήταν γύρω στο 50%.

    Ποιους κλάδους απασχόλησης προτιμούν;

    • Οι εταιρείες Υψηλής Τεχνολογίας και Πληροφορικής, η Βιομηχανία, οι Τράπεζες, Χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, Εταιρείες Συμβούλων, Εταιρείες Ενέργειας/Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών και ο Τουρισμός είναι οι κλάδοι που φαίνεται να συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των νέων φοιτητών και αποφοίτων. Ενώ ο Αγροτικός Τομέας, οι Κατασκευές και η Βαριά Βιομηχανία έχουν τη μικρότερη σχετικά προτίμηση.

    Συμπέρασμα: Η πλειοψηφία των νέων της Γενιάς Υ στην Ελλάδα ιδανικά επιθυμεί να απασχοληθεί σε ελληνικές, μεγάλου μεγέθους εταιρείες, του ιδιωτικού τομέα, με τις εταιρείες πληροφορικής να συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έρχεται ρύθμιση για οφειλές προς ΕΦΚΑ και Εφορία κάτω των 20.000 ευρώ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έρχεται στην Ευρώπη το νέο e-shop της Hermes. Όλα τα προϊόντα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Black Friday: Η μέρα που γράφτηκε η «μαύρη σελίδα» της Ikea στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ