Καζάνι που βράζει είναι η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ καθώς πολλοί βουλευτές έρχονται αντιμέτωποι με την δυσαρέσκεια των πολιτών στις περιοχές που κλείνουν τα ΕΛΤΑ. Η απόφαση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ από τις 3 Νοεμβρίου έχει πυροδοτήσει κύμα δυσαρέσκειας και στις τάξεις των βουλευτών, οι οποίοι βλέπουν τις τηλεφωνικές γραμμές τους να χτυπούν ασταμάτητα με παράπονα από πολίτες και επιχειρήσεις των περιοχών τους.

Κάποιοι βουλευτές έχουν ήδη τοποθετηθεί δημόσια, εκφράζοντας τη διαφωνία τους με την κυβερνητική απόφαση, ενώ άλλοι περιορίζονται σε ιδιωτικές συζητήσεις πίσω από κλειστές πόρτες. Το κοινό στοιχείο όμως είναι ότι η πίεση είναι πλέον αδύνατο να αγνοηθεί. Οι πολίτες, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές, βλέπουν το κλείσιμο των ταχυδρομείων όχι απλώς ως μια υπηρεσιακή αναπροσαρμογή αλλά ως πλήγμα στην καθημερινότητά τους.

1

«Η κυβέρνηση όφειλε πριν λάβει την απόφαση για το κλείσιμο των καταστημάτων να έχει προνοήσει για το πως θα εξυπηρετούνται οι διατραπεζικές συναλλαγές, που μέχρι τώρα γίνονταν μέσω των ΕΛΤΑ» δηλώνει στο Mononews, ο βουλευτής Μεσσηνίας, Μίλτος Χρυσομάλλης υπογραμμίζοντας ότι στην εκλογική του περιφέρεια κλείνουν 4 υποκαταστήματα.

Μίλτος Χρυσομάλλης
Μίλτος Χρυσομάλλης

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Νεοκλής Κρητικός, βουλευτής Λακωνίας. Η αναστολή λειτουργίας τριών υποκαταστημάτων στη Λακωνία, επισημαίνει, «υποβαθμίζει περαιτέρω την ποιότητα εξυπηρέτησης για πολίτες, επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες και εντείνει το αίσθημα εργασιακής ανασφάλειας». Επισημαίνει, μάλιστα, πως τέτοιες αποφάσεις απαιτούν συνεκτίμηση όλων των παραγόντων, με πρώτιστο το ζήτημα της χιλιομετρικής απόστασης σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.

Νεοκλής Κρητικός
Νεοκλής Κρητικός

Η πίεση στο παρασκήνιο είναι εμφανής και σε άλλες περιφέρειες. Ο Θανάσης Καββαδάς, βουλευτής Λευκάδας και πρόεδρος της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, αποκαλύπτει πως «μόνο χθες το βράδυ δέχθηκα πάνω από 100 τηλεφωνήματα, καθώς κλείνει το ταχυδρομείο στο Νυδρί».

Η κατάσταση είναι τέτοια που ήδη έχει προγραμματιστεί ειδική συνεδρίαση με τη συμμετοχή του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και της διοίκησης των ΕΛΤΑ, για να συζητηθούν οι εναλλακτικές λύσεις και οι βελτιωτικές πρωτοβουλίες.

Θανάσης Καββαδάς
Θανάσης Καββαδάς

Ο Στέλιος Πέτσας παραδέχεται ότι το θέμα έχει προκαλέσει ανησυχία και στις τάξεις της ΝΔ. Όπως σημείωσε, έχει ήδη τεθεί «σε κεντρικό επίπεδο» μέσω τηλεδιάσκεψης. «Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και εξυπηρέτησης των πολιτών – ειδικά των ηλικιωμένων και των κατοίκων παραμεθόριων περιοχών», τόνισε, προσθέτοντας πως ακόμη και στην περιοχή του, στον Άγιο Στέφανο, ένα κατάστημα που εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό πολιτών θα κλείσει.

Στάση αναμονής

Στο κοινοβουλευτικό πεδίο, αρκετοί βουλευτές έχουν αναλάβει δράση, καταθέτοντας ερωτήσεις προς τους αρμόδιους υπουργούς. Ωστόσο, πολλοί τηρούν στάση αναμονής μέχρι την προγραμματισμένη συνεδρίαση της Τρίτης, ελπίζοντας σε βελτιωτικές πρωτοβουλίες.

Στέλιος Πέτσας
Στέλιος Πέτσας

«Υπάρχει πίεση από τους συντοπίτες μας και δεν μπορούμε να επωμιστούμε ένα τόσο μεγάλο βάρος», λέει γαλάζιος βουλευτής, αφήνοντας να εννοηθεί πως η κυβέρνηση έχει μια τελευταία ευκαιρία να ανατρέψει την εικόνα που δημιουργείται.

«Υπάρχει η τεχνοκρατική αντιμετώπιση του ζητήματος όμως υπάρχει και η κοινωνική αντιμετώπιση» δηλώνει στο Μononews, ο βουλευτής Β Πειραιά, Δημήτρης Μαρκόπουλος κι επισημαίνει ότι σε περιοχές που έκλεισαν τράπεζες και που δεν υπάρχουν καν ΑΤΜ ή που τα ιδιωτικά ταχυδρομικά δίκτυα δεν έχουν επαρκή ή ποιοτική παρουσία, οφείλουμε να λειτουργήσουμε κοινωνικά. Ο ίδιος θα είναι εκπρόσωπος της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ, στην επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου που θα συνεδριάσει την Τρίτη για το επίμαχο ζήτημα. «Χαίρομαι που η κυβέρνηση κρατά ανοικτό τον κοινοβουλευτικό διάλογο για όλα αυτά τα ζητήματα και προφανώς τις επόμενες ημέρες θα ακούσουμε τα όσα έχουν να συζητηθούν και να ανακοινωθούν» τονίζει με νόημα.

Δημήτρης Μαρκόπουλος
Δημήτρης Μαρκόπουλος

Τι λέει η κυβέρνηση

Από την κυβέρνηση φαίνεται πως δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια για βελτιωτικές κινήσεις καθώς υποστηρίζουν πως θα πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Όμως διευκρινίζουν πως με νόμο ΣΥΡΙΖΑ του 2018, το σύνολο των μετοχών κυριότητας του ελληνικού δημοσίου στα ΕΛΤΑ μεταβιβάσθηκε αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα στην ελληνική εταιρεία συμμετοχών και περιουσίας, δηλαδή στο Υπερταμείο, το οποίο ιδρύθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Στην πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κυριάκος Πιερρακάκης, δεν κρύβει τη δυσκολία της απόφασης. «Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν προβλήματα και υπάρχουν πολλά ζητήματα στην αναδιάρθρωσή τους που πρέπει να επιλυθούν», είπε, τονίζοντας ότι η ταχυδρομική δραστηριότητα έχει υποχωρήσει δραματικά – σήμερα η αλληλογραφία φτάνει μόλις στο 10% αυτής που υπήρχε πριν από δέκα χρόνια.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι η λειτουργία των ΕΛΤΑ αποτελεί ζήτημα εθνικής σημασίας, με στόχο την επιβίωση του Οργανισμού. Η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, έχει ήδη στηρίξει τον Οργανισμό με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ και με πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου. «Τα χρήματα που έχουν δοθεί και η μέριμνα που έχει ληφθεί είναι για να επιβιώσει ο Οργανισμός», τόνισε, επιχειρώντας να καθησυχάσει τις ανησυχίες.

Οι επόμενες μέρες θα δείξουν αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να καθησυχάσει τα κύματα δυσαρέσκειας που διαπερνούν την κοινοβουλευτική ομάδα ή αν το «καζάνι» θα βράσει ακόμη περισσότερο.

Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο για λουκέτο στα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ, και μάλιστα άμεσα και χωρίς διάλογο, το γνώριζαν ελάχιστοι άνθρωποι. Φημολογείται ότι εκτός από τον CEO των Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα, κοινωνός του σχεδίου αυτού είχε γίνει και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης.

Ωστόσο, αν κρίνει κανείς από τις σφοδρές αντιδράσεις που υπάρχουν και εντός της γαλάζιας Κ.Ο. γίνεται αντιληπτό ότι κανείς δεν είχε ενημερώσει τους βουλευτές, ειδικά των περιφερειών που κλείνουν τα ΕΛΤΑ.