• Άρθρα

    SHIPPING FOCUS: Διαρροή από τις δεξαμενές του Blue Star Patmos


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε. 

    Πετρελαιοκηλίδα και από το Blue Star Patmos

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας «Πετρελαιοκηλίδα μεγέθους περίπου 350 τ.μ. προκλήθηκε  κατά την διαδικασία ανέλκυσης του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Patmos» εντός της μεγάλης πλωτής δεξαμενής του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς». Στη συνέχεια της ανακοίνωσης αναφέρεται πως υπήρξε διαρροή πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του πλοίου λόγω υφιστάμενου ρήγματος, με αποτέλεσμα την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης περίπου τριακοσίων πενήντα τετραγωνικών μέτρων (350 τ.μ.), η οποία είναι εγκλωβισμένη εντός ήδη ποντισμένου πλωτού φράγματος πέριξ της δεξαμενής. Επίσης παρατηρήθηκαν διάσπαρτες κηλίδες πετρελαιοειδών μικρής έκτασης περιμετρικά, παρακείμενα προσδεδεμένων, πλοίων, ενώ εργασίες απορρύπανσης έχουν αναληφθεί από εταιρεία και στην περιοχή βρίσκεται αντιρρυπαντικό σκάφος και βυτιοφόρο τα οποία περισυλλέγουν τα πετρελαιοειδή.

    15 καινούργια LNG για την Ρωσία

    Ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Moon Jae-in, στο πλαίσιο του Eastern Economic Forum που έγινε στο Βλαδιβοστόκ αποκάλυψε πως η κυβέρνηση της Ρωσίας έχει προχωρήσει σε παραγγελία 15 πλοίων μεταφοράς LNG από τα ναυπηγεία DSME της Νότιας Κορέας. Τα πλοία αυτά θα έχουν τη δυνατότητα πλεύσης σε θαλάσσιες περιοχές με παρουσία πάγου. Τα νέα πλοία θα απασχοληθούν στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου από το έργο «Yamal LNG project».

    Ετοιμάζεται το Costa Smeralda

    Ξεκίνησαν και επίσημα οι εργασίες κατασκευής του Costa Smeralda, στις φινλανδικές γιάρδες Meyer Turku. Το κρουαζιερόπλοιο είναι το πρώτο από τα δύο νέα στολίδια της Costa Crociere με φυσικό αέριο ως καύσιμο. Το  Costa Smeralda,  των 180.000 τόνων, αναμένεται να παραδοθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και προορίζεται για την αγορά της Κίνας. Όσον αφορά το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο θα παραδοθεί το 2020.

    Ανακοίνωση της ναυτιλιακής για τα αίτια βύθισης του Αγία Ζώνη II

    Ενημερώνουμε ότι οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές/οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και μόνο όταν ολοκληρωθούν, θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τα αίτια του ναυαγίου. Έως τότε, το μόνο για το οποίο ως πλοιοκτήτρια μπορούμε να διαβεβαιώσουμε είναι ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί. Επομένως κάθε «υποψία» που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της. Θα επανέλθουμε με νεότερη ενημέρωση.

    Νέο ρυμουλκό για τον Σπανόπουλο

    Η ελληνική εταιρεία Spanopoulos Tugs & Salvage, συμφερόντων της οικογένειας Σπανόπουλου προχώρησε στην αγορά ενός ρυμουλκού. Το CHRISTOS XLI  όπως και ονομάστηκε, ναυπηγήθηκε το 1983, έχει μήκος 37.44 μέτρα και πλάτος 11.82 μέτρα. Είναι εξοπλισμένο με δύο μηχανές RUSTON, συνολικής ιπποδύναμης 4.000 ίππων, ενώ αναπτύσσει επιχειρησιακή ταχύτητα 11,4 κόμβων την ώρα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: «Βλέπει» νέα τάνκερ και LNG η TEN

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μάριος Ηλιόπουλος: Χρυσές business για τον εφοπλιστή

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών καλεί τους Έλληνες εφοπλιστές στο Λονδίνο: Το Brexit είναι ευκαιρία!



    ΣΧΟΛΙΑ