• Οικονομία

    Παπαγεωργίου-ΣΑΠΕΚ: Η βενζίνη μπορεί να φτάσει τα 2 ευρώ το λίτρο προς το Πάσχα

    σαπεκ νικος παπαγεωργιου

    σαπεκ νικος παπαγεωργιου


    Από τις αρχές του πολέμου στην Ουκρανία ζούμε μια περίοδο αβεβαιότητας όσον αφορά τα ενεργειακά προϊόντα, είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αττικής Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΣΑΠΕΚ), Νίκος Παπαγεωργίου.

    Όπως σημείωσε, η ανασφάλεια στο διεθνές πεδίο αφήνει το περιθώριο να ανέβουν οι τιμές σε απρόσμενα επίπεδα καθώς οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο γεγονός πυροδοτεί την ανασφάλεια της αγοράς και εκτοξεύσει τις τιμές.

    Ακόμη και αναλυτές του εξωτερικού, συμπλήρωσε ο ίδιος, δεν μπορούν να δικαιολογήσουν γιατί το πετρέλαιο τύπου μπρεντ έχει προσεγγίσει τα 90 δολάρια το βαρέλι και στην συνέχεια ανέφερε κάποιες αιτίες για αυτή την άνοδο, όπως ότι τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση την ανασφάλεια που υπάρχει, σε πεδίο τεσσάρων ημερών, για να μπορούν να καλύψουν οποιουσδήποτε κινδύνους παρουσιαστούν. Εκεί λοιπόν, όπως είπε, υπάρχει ένα περιθώριο κέρδους που έχει να κάνει με την ασφάλεια των διυλιστηρίων όταν διυλίζουν τα προϊόντα και τα προμηθεύουν στις αγορές.

    Ένας δεύτερος λόγος, συνέχισε ο ίδιος, είναι ότι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κόστη των άλλων προϊόντων τα οποία χρησιμοποιούνται στη διύλιση.

    «Η τιμή της αμόλυβδης πλησιάζει τα δύο ευρώ το λίτρο. Εδώ και δέκα μέρες καταγράφεται στην ελληνική αγορά μια αύξηση η οποία έχει φτάσει πια τα εννέα με δέκα λεπτά το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας, δηλαδή μέχρι την Παρασκευή. Το Σάββατο, ενδεχομένως να δούμε ένα δυο λεπτά ακόμη περισσότερο» είπε ο πρόεδρος και πρόσθεσε: «Μια μέση τιμή σήμερα που μιλάμε είναι το 1,93 ευρώ το λίτρο για όλη η χώρα, ενδεχομένως να το βρούμε και 1,89 ευρώ το λίτρο στις μεγάλες αστικές πόλεις, αλλά και 2,12 ευρώ το λίτρο στα πιο απομακρυσμένα νησιά».

    Ο κ. Παπαγεωργίου προτείνει οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί όταν βλέπουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Όπως σημείωσε «σήμερα τα ελληνικά διυλιστήρια δίνουν το βυτίο με 1,81 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη.

    Καταλαβαίνουμε λοιπόν όλοι ότι από το 1,81 και πάνω πρέπει να κερδίσει η εταιρεία χονδρικής πώλησης, το βυτίο το κόστος μεταφοράς, και ο πρατηριούχος. Ας αναλογιστεί ο καθένας πόσο μπορεί να είναι αυτό το κέρδος, 9 λεπτά, 10 λεπτά, 12 λεπτά, 15 λεπτά. ‘Αρα πρέπει να υπολογίσει σε αυτό το 1,81 και άλλα 10, 12, 14 λεπτά, στην τελική τιμή για να είναι ασφαλής η εκτίμησή μου».

    Αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, πρόσθεσε ο ίδιος, ενδεχομένως να δούμε, πλησιάζοντας το Πάσχα, η τιμή της βενζίνης να φτάνει και τα 2 ευρώ το λίτρο.

    Επίσης, τόνισε ότι «από την έναρξη του πολέμου εμείς οι πρατηριούχοι δεν έχουμε το δικαίωμα να πουλάμε όσο θέλουμε. Υπάρχει επιβολή πλαφόν στο κέρδος μας. ‘Αρα δεν μπορεί να πούμε για κερδοσκοπικά παιχνίδια όσον αφορά στους πρατηριούχους στην εγχώρια αγορά».

    Διαβάστε επίσης:

    Γαλλία: Νέο σχέδιο ψηφίσματος για άμεση εκεχειρία στη Γάζα

    ΝΑΤ: Μνημόνιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

    Κυβερνητικές πηγές: Δεν υπάρχει καμία συμφωνία με την Ουκρανία για την αποστολή αμυντικού εξοπλισμού



    ΣΧΟΛΙΑ