• Οικονομία

    Ντε Γκίντος: «Η επιβράδυνση της οικονομίας δεν θα ελέγξει τον πληθωρισμό»

    • NewsRoom


    Μια οικονομική επιβράδυνση στην Ευρωζώνη ή ενδεχομένως μια ύφεση δεν θα είναι αρκετή για να ελέγξει τον πληθωρισμό και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα πρέπει να συνεχίσει να αυξάνει τα επιτόκια, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ Λουίς ντε Γκίντος μιλώντας σε μια πορτογαλική εφημερίδα.

    “Η επιβράδυνση της οικονομίας δεν πρόκειται να “φροντίσει” τον πληθωρισμό από μόνη της”, τόνισε στην εφημερίδα Expresso. “Η επιβράδυνση της οικονομίας θα μειώσει τις πιέσεις της ζήτησης, οι οποίες θα μειώσουν τον πληθωρισμό”, πρόσθεσε. “Αλλά, ταυτόχρονα, πρέπει να ενεργήσουμε από τη σκοπιά της νομισματικής πολιτικής για να διατηρήσουμε τις προσδοκίες για τον πληθωρισμό σταθερές και να αποφύγουμε τις δευτερογενείς επιπτώσεις”.

    «Η ΕΚΤ δεν έχει εκτιμήσεις για το τελικό επιτόκιο»

    Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις της Κριστίν Λαγκάρντ, ότι είμαστε ακόμη πολύ μακριά από το επίπεδο των επιτοκίων που είναι απαραίτητο για να μειωθεί ο πληθωρισμός, σημείωσε πως αυτή τη στιγμή η ΕΚΤ δεν έχει εκτιμήσεις για το τελικό επιτόκιο (το μέγιστο επίπεδο στο οποίο θα μπορούσαν να αυξηθούν τα επιτόκια), ή το ουδέτερο επιτόκιο (το επιτόκιο που εξισορροπεί την οικονομία σε συνθήκες πλήρους απασχόλησης με σταθερό πληθωρισμό). “Δεν έχουμε αποφασίσει τίποτα”, δήλωσε.

    Όμως, όπως ανέφερε ο Ντε Γκίντος, ενδέχεται να υπάρξουν περισσότερες αυξήσεις τους επόμενους μήνες -πόσες φορές και κατά πόσο θα εξαρτηθούν θεμελιωδώς από τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της η ΕΚΤ- και υπογράμμισε την πλήρη αποφασιστικότητα της ΕΚΤ να κάνει τον πληθωρισμό να συγκλίνει με τον ορισμό που έχει θέσει η τράπεζα για τη σταθερότητα των τιμών.

     

    Διαβάστε επίσης

    Η πρώτη δημοσκόπηση – μετά τις εξαγγελίες στην ΔΕΘ – στο mononews στις 07:00, οι γκρίνιες των χρηματιστών στον Κοντόπουλο, η πρωτιά Μεγάλου, τα μυστήρια 6 μετοχών και η απογοήτευση του fund manager

    Πρωτογενές πλεόνασμα 10 εκατ. ευρώ στο 8μηνο του έτους – Αυξημένα τα φορολογικά έσοδα κατά 5,6 δισ.

    Δεύτερες σκέψεις για την κατάργηση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης



    ΣΧΟΛΙΑ