Σε ποσό που προσεγγίζει τα 18.000 ευρώ ανά επίσκεψη στην Ελλάδα αντιστοιχεί η υψηλότερη δαπάνη των Αμερικανών τουριστών – συγκεκριμένα το 21% αυτών – που έρχονται για διακοπές στη χώρα μας, φέτος.

Οι Αμερικανοί είναι ούτως ή άλλως οι επισκέπτες με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλή δαπάνη, αφού φέτος υπολογίζεται ότι θα ξοδέψουν 3.040 ευρώ ανά άτομο, κατά μέσο όρο, που αντιστοιχεί στο 13% του ετήσιου εισοδήματος τους, σύμφωνα με έρευνα της Visa και της IPSOS σε δείγμα 1.500 ταξιδιωτών από Αγγλία, Αμερική και Γαλλία, που πραγματοποιήθηκε το φετινό πρώτο τρίμηνο.

1

Ακολουθούν οι Γάλλοι και Βρετανοί τουρίστες με εκτιμώμενη δαπάνη 2.550 ευρώ και 1.900 ευρώ για το 2025, με τις δύο αυτές εθνικότητες επισκεπτών – συγκεκριμένα το 67% των Βρετανών και το 68% των Γάλλων – να διατηρούν τον προϋπολογισμό τους στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.

Αντίθετα, οι μισοί Αμερικανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα, κάτι που θα κάνει το 1/5 των Βρετανών και το 15% των Γάλλων.

Ο πληθωρισμός και η διάρκεια παραμονής αυξάνουν τον προϋπολογισμό του ταξιδιού για 6 στους 10 Αμερικανούς και τους μισούς Βρετανούς, οι οποίοι δηλώνουν επίσης ότι θέλουν να περιποιηθούν τον εαυτό τους.

Να σημειωθεί επίσης ότι οι τουρίστες από τις ΗΠΑ έχουν μεγαλύτερη δυναμική ως προς την πολυτελή διαμονή, επιλέγοντας τα πεντάστερα ξενοδοχεία.

Εν τω μεταξύ σημαντικός είναι για τους Αμερικανούς και ο βιώσιμος τουρισμός. με το 30% να είναι πρόθυμο να πληρώσει 5% έως 10% περισσότερο για βιώσιμες αγορές, κρατήσεις ή δραστηριότητες.

Τα στοιχεία της Visa δείχνουν άμβλυνση της εποχικότητας, καθώς οι Αμερικανοί προτιμούν μεν τον Ιούλιο (κατά 21%), την ώρα που το 17% των Βρετανών επιλέγει το Μάιο και το 20% των Γάλλων προτιμά τον Σεπτέμβριο.

Το 48% των ταξιδιωτών σχεδιάζει ταξίδια 4 έως 7 ημερών και ίδιο ποσοστό επιλέγει να παραμείνει στη χώρα μας πάνω από 8 ημέρες, ενώ οι μισοί που θα έρθουν στην Ελλάδα θα επισκεφθούν επίσης την Ιταλία.

Περίπου 4 στους 10 Αμερικανούς, 3 στους 10 Βρετανούς και 4 στους 10 Γάλλους επιλέγουν ως κύριο ελληνικό προορισμό την Αττική και ακολουθούν οι Κυκλάδες, η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου (κυρίως για τους Βρετανούς).

Το last minute κυριαρχεί ακόμα ως τάση, αφού 9 στους 10 τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα σχεδιάζουν το ταξίδι τους περίπου ένα μήνα πριν. Οι Αμερικανοί και οι Άγγλοι τουρίστες είναι πιο αποφασισμένοι online, ενώ το 1/4 των Γάλλων τουριστών απαιτεί την υποστήριξη των ταξιδιωτικών πρακτορείων.

Παρότι 7 στους 10 τουρίστες δηλώνουν ότι θα επιλέξουν πληρωμή χωρίς μετρητά, οι υπόλοιπο αναμένεται να χρησιμοποιήσουν περισσότερα μετρητά κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους από ό,τι χρησιμοποιούν εγχώρια, ενώ μεταξύ αυτών οι Γάλλοι αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τα λιγότερα μετρητά.

Το 54% των τουριστών θα χρησιμοποιήσει την κάρτα για ασφάλεια, το 56% για ευκολία, ενώ για τους Γάλλους το κύριο όφελος είναι η ταχύτητα (55%). Σε ό,τι έχει να κάνει με το σχεδιασμό του ταξιδιού, οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων είναι δημοφιλείς, με το ChatGPT να επελαύνει ως νέα πηγή πληροφοριών.

Όπως σημείωσε ο Νίκος Πετράκης, country manager της Visa στην Ελλάδα, η εταιρεία ανακοινώνει προσεχώς την επέκταση των σημείων αυτόματων συναλλαγών σε περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα, αφού 200.000 συναλλαγές έχουν ολοκληρωθεί μέσω αυτόματης συναλλαγής Visa στην Ακρόπολη.

Ήδη λειτουργεί σε μέσα μαζικής μεταφοράς το σύστημα tap to ride, με το οποίο οι επιβάτες χρησιμοποιούν το κινητό ή την τραπεζική τους κάρτα για να πληρώνουν το εισιτήριο τους σε μετρό, λεωφορεία και τραμ. Βάσει μετρήσεων της Visa, στην Κέρκυρα πάνω από το 80% στις μετακινήσεις μέσω αστικών λεωφορείων πραγματοποιήθηκαν μέσω Visa, με το σύστημα tap to ride, ενώ στην Κρήτη το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 50%.

Διαβάστε επίσης:

Τουρισμός: Αυτές είναι οι περιοχές – αουτσάιντερ για τους Ελληνες επενδυτές

Ο Αστέρας Βουλιαγμένης περνά στην εποχή Προκοπίου

Intracom: Μετά τη Βούλα και τα Κουφονήσια, ο Σωκράτης Κόκκαλης πάει Μύκονο