ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη δεύτερη φάση του σχεδίου περνά το ψηφιακό πελατολόγιο, με την ΑΑΔΕ να στοχεύει στη μείωση της φοροδιαφυγής από κλάδους που παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά παραβατικότητας. Η αρχή έγινε τον Ιούλιο από τους επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου (συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια, χώρους στάθμευσης και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων), με την Ανεξάρτητη Αρχή να επεκτείνει το μέτρο σε διοργανωτές γάμων και βαπτίσεων, εταιρείες που αναλαμβάνουν ιδιωτικά και εταιρικά πάρτι και events, επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται αίθουσες και κτήματα δεξιώσεων, αλλά και οι εταιρείες catering.
Στο εξής και αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καταγραφούν καθημερινά τα στοιχεία των πελατών, αλλά και όλα τα βήματα από την πρώτη επικοινωνία με έναν φορολογούμενο έως και την ολοκλήρωση της υπηρεσίας. Δηλαδή, πχ στην περίπτωση των γάμων, από το ραντεβού που θα κλείσει ένα ζευγάρι με ένα κτήμα, μέχρι να αποχωρήσουν ξημερώματα από το μαγαζί.
Στην ουσία θα ακολουθείται η αντίστοιχη διαδικασία που είναι γνωστή πλέον με τον κλάδο των αυτοκινήτων, με τους επαγγελματίες να καταγράφουν καθημερινά τα στοιχεία οχημάτων μέσω κινητού ή tablet, ενώ με την παράδοση του αυτοκινήτου εκδίδεται η αντίστοιχη απόδειξη ή το τιμολόγιο.
Τα δεδομένα διαβιβάζονται αυτόματα στην ΑΑΔΕ, ώστε να διασταυρώνονται με τις αποδείξεις ή τα τιμολόγια που εκδίδονται. Σε περίπτωση που ένας πελάτης επισκεφθεί ένας χχώρο δεξιώσεων χωρίς να έχει προηγηθεί καταχώριση στο ψηφιακό πελατολόγιο, η παράβαση επισύρει πρόστιμα και ενεργοποιεί διαδικασία φορολογικού ελέγχου.
Παράλληλα, γίνεται διασταύρωση των δεδομένων του ψηφιακού πελατολογίου με τις αποδείξεις που διαβιβάζονται στο myDATA, ώστε να διαπιστώνεται αν υπάρχει αντιστοίχιση ανάμεσα στους πελάτες που δηλώθηκαν και στα παραστατικά που εκδόθηκαν. Σε περίπτωση αποκλίσεων, η επιχείρηση μπαίνει άμεσα στο μικροσκόπιο των φορολογικών αρχών.
Τέλος, για τους κλάδους που εφαρμόζουν ήδη το ψηφιακό πελατολόγιο, η ΑΑΔΕ, προχώρησε στην κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής των συμφωνητικών τους με πελάτες, εφαρμόζοντας στην πράξη την αρχή «μόνον άπαξ» (once only), απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες
Διαβάστε επίσης
Σκρέκας: Προτεραιότητα της κυβέρνησης η προστασία του Έλληνα κτηνοτρόφου και της παραγωγής
Κίνα-ΗΠΑ: Επιχειρηματική κοινοπραξία μεταξύ της Boyu Capital και της Starbucks στην κινεζική αγορά
Όμιλος Ιατρόπολις: Η νέα επένδυση στο CyberKnife S7 και το πρώτο εγχείρημα εκτός Αττικής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ισχυρά αποτελέσματα για την AstraZeneca – Ρεκόρ πωλήσεων σε φάρμακα καρκίνου και διαβήτη
- Κρις Ράιτ: Η Ελλάδα αποτελεί το ιδανικό σημείο εισόδου για το φυσικό αέριο
- Aπάτη στο «Ανακαινίζω‑Νοικιάζω»: Σπίτι δηλώθηκε 20 φορές – Δεκάδες περιπτώσεις με ψευδή στοιχεία
- ΟΤΕ: Εξαγοράζει από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Grid Telecom, την εταιρεία TERNA FIBER