Τα μπισκότα Παπαδοπούλου δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι αγαπημένες γεύσεις που μεγάλωσαν γενιές και γενιές, ένα brand που μετρά πάνω από 100 χρόνια και συμπορεύεται με την ιστορία την σύγχρονης Ελλάδας. Μεγάλωσε, άντεξε σε κρίσεις, προχώρησε δυναμικά επεκτάθηκε και κυρίως κατέκτησε μια θέση σε κάθε σπίτι.
Πίσω από αυτήν την πορεία βρίσκεται μια οικογένεια και μια μυστική συνταγή που έφεραν από την Κωνσταντινούπολη το 1922 και έτσι ξεκίνησε μια βιοτεχνία που χρόνο με τον χρόνο, με διορατικότητα, κόπο και αφοσίωση εξελίχθηκε στο «κάστρο» του ελληνικού επιχειρείν.
Στο πηδάλιο της εταιρείας τα τελευταία 50 χρόνια είναι η Ιωάννα Παπαδοπούλου, μια γυναίκα που κατάφεε υπό την ηγεσία της όχι μόνο να κρατήσει ζωντανή την επιχείρηση και να βγάλει νέα προϊόντα, αλλά και να εξαγοράσει το ποσοστό που είχε ο γαλλικός κολοσσός Danone ώστε μαζί με τους δυο γιούς της και τους συνεργάτες της να σχεδιάζουν για το μέλλον μεγάλη επέκταση και περισσότερες εξαγωγές.
Δεν συνηθίζει να δίνει συνεντεύξεις, κρατά χαμηλό προφίλ μακριά από τα media κι αυτό κάνει τη συνάντηση μας ακόμη πιο ξεχωριστή.

Η εμβληματική βιομήχανος (και όχι επιχερηματίας, όπως αποσαφηνίζει) με υποδέχεται με νεανική ενέργεια και ενθουσιώδες χαμόγελο στα κεντρικά γραφεία στη λεωφόρο Πέτρου Ραλλη.
Η πρόσοψη του κτηρίου παραμένει σχεδόν απαράλλαχτη στο πέρασμα των δεκαετιών σαν σταθερό σημάδι συνέπειας και μνήμης. Μα καθώς προχωράς μέσα, η παράδοση συναντά την καινοτομία και οι αξίες του χθες συνυπάρχουν με υπερσύγχρονες state of the art εγκαταστάσεις .
«Η υπόσχεση είναι υπόσχεση» μου είχε πει στο τηλέφωνο. Και τήρησε τον λόγο της.

Τώρα κάθεται απέναντι μου, κομψή με βλέμμα καθαρό, γεμάτο αποφασιστικότητα, αλλά και μια απρόσμενη ζεστασιά, για μια «σιδηρά κυρία». Θέλει να μιλήσουμε όχι μόνο για την εταιρεία, τις στρατηγικές και τους αριθμούς. Θέλει να μιλήσουμε και δεν στρογγυλεύει τίποτα. Αναφέρεται στον πατέρα της, τα αδέλφια της, τι προσέφεραν όλοι ξεχωριστά στην εταιρεία, τους γιους της που καμαρώνει αλλά και για την ίδια που κουβαλά στην πλάτη της την οικογενειακή ιστορία αλλά έβαλε και τη δική της σφραγίδα.

Σήμερα θα τη γνωρίσουμε αλλιώς.
Διοικεί τέσσερα εργοστάσια και είναι η μόνη εταιρεία στον κόσμο που έχει, όπως λέει, 395 διαφορετικούς κωδικούς με διαφορετικές συνταγές.
Μας εξιστορεί πώς ξεκίνησαν τα «μπισκοτάδικα», όπως τα αποκαλεί, και πώς ανέλαβε η ίδια τη διαχείρηση μετά τις σπουδές της -χημικός τροφίμων- στην Αγγλία.
«5 το πρωί με 10 το βράδυ καθημερινά και με πολύ φόβο αν θα τα καταφέρω…», θυμάται.
Ηχούν σειρήνες με αστρονομικά ποσά που της ψιθυρίζουν στα αυτιά να πουλήσει; «Δεν πωλείται», απαντάει κοφτά και κατηγορηματικά.

Τι ετοιμάζουν για το μέλλον και ποια η άποψή της για τις προκλήσεις της ελληνικής βιομηχανίας, την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια στις τιμές στα σούπερ μάρκετ;
Ετοιμάζουν ένα μουσείο με εκθέματα 100 ετών για την εταιρεία Ε.Ι Παπαδόπουλος ΑΕ που θα είναι επισκέψιμο για όλο τον κόσμο.
Τι την ευχαριστεί και τι έχει στερηθεί λόγω απαιτητικών ωραρίων;
Ήταν αυστηρή μαμά και με ποιο τρίπτυχο έχει γαλουχηθεί η ίδια και έχει μεγαλώσει τους γιούς της;
Πάνω στο γραφείο της μια φράση χαραγμένη σ’ ένα κομμάτι πλεξιγκλας: «Μένω ψύχραιμη γιατί με χρειάζεται η οικογένεια μου». Ίσως τελικά σε αυτές τις λέξεις να κρύβεται όλη η φιλοσοφία και η δύναμή της.
Δείτε επίσης:
- Μαζικές παρεμβάσεις των ΗΠΑ για τη στήριξη του πέσο – Νέα βουτιά στο νόμισμα της Αργεντινής
- Δημοσκόπηση GPO: Η ακρίβεια, ο πρωταγωνιστής των ψηφοφόρων – Μονοψήφια αποδοχή για τα κόμματα Σαμαρά και Τσίπρα
- Νικόλας Πατέρας στο 27ο Marine Money: Τα ορόσημα της 40ετούς πορείας του στη ναυτιλία και η ανάπτυξη της Contships (video)
- Μητσοτάκης από Πεντέλη: Προσπαθούμε κάθε μέρα να κάνουμε τις ζωές των Ελλήνων πολιτών καλύτερες
