• Mononews TV

    ΒΟΑΚ: Με επιδότηση των διοδίων από τον προϋπολογισμό η παραχώρηση των 1,7 δισ. – mononewsTV


    Από τον κρατικό προϋπολογισμό θα καλύπτεται μέρος των διοδίων στην παραχώρηση Ηράκλειο-Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) συνολικής αξίας 1,7 δισ. ευρώ και μήκους 157 χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα από τα μέτρα του υπουργείου υποδομών και μεταφορών ώστε να δώσει κίνητρο στα ενδιαφερόμενα σχήματα που αναμένεται να υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους στις 8 Μαΐου.

    Το παραπάνω προκύπτει από τα όσα είπε χθες ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων για τα πεπραγμένα της υφιστάμενης ηγεσίας του υπουργείου υποδομών για την τετραετία 2010-2023.

    Χαρακτήρισε το μέτρο αυτό ως «σκιώδες» διόδιο που θα επιδοτεί το Δημόσιο μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, καθώς θα καλύπτει τη διαφορά μεταξύ των 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που ανέρχεται στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας, και της τιμής που θα χρεώνει το χιλιόμετρο ο παραχωρησιούχος του ΒΟΑΚ. Αυτό γίνεται με στόχο να υπάρχει ισορροπία στο οικονομικό μοντέλο της παραχώρησης.

    Πρόσθεσε πως εκτός από την προσφορά για το κατασκευαστικό τμήμα του μεγαλύτερου οδικού άξονα που δημοπρατείται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, σημαντικό ρόλο στην επιλογή του αναδόχου θα διαδραματίσει και το «ψαλίδισμα» της διαφοράς μεταξύ της τιμής των διοδίων που ισχύει σε όλες τις παραχωρήσεις της Ελλάδας και στην τιμή που θα δώσουν οι μνηστήρες.

    Πιο συγκεκριμένα, ο Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε ότι ο ΒΟΑΚ είναι δύσκολο έργο, καθώς οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι χαμηλοί. Αυτό συμβαίνει καθώς οι οδικές μετακινήσεις μεταξύ των Χανίων και του Ηρακλείου είναι λίγες, ενώ δήλωσε:

    «Πρόκειται για δύο ξεχωριστούς πόλους, οι οποίοι προσεγγίζονται χωριστά είτε με πλοίο ή με αεροπλάνο. Ως εκ τούτου οι μετακινήσεις είναι λίγες. Εάν ήταν περισσότερες, δε θα χρειαζόμαστε σκιώδη διόδια»

    Σημειώνεται ότι τα διόδια αυτά θα αφορούν τα 107 χιλιόμετρα του οδικού άξονα, καθώς τα υπόλοιπα 50 είναι το παράπλευρο οδικό δίκτυο, ενώ στο ΒΟΑΚ θα εφαρμοστεί το μοντέλο των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, όπως συμβαίνει ήδη στην Ολυμπία Οδό και αναμένεται να γίνει σε όλες τις οδικές παραχωρήσεις πλην της Αττικής Οδού με το υπουργείο υποδομών να καταρτίζει το σχετικό project.

    Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9



    ΣΧΟΛΙΑ