• LIFE&STYLE

    Μήπως πίσω από τα μούσια κρύβεται ο… σεξισμός;

    Μούσι

    Μούσι


    Το μούσι είναι πολύ της μόδας τα τελευταία χρόνια για τους άνδρες – μόνο που σε κάποιες περιπτώσεις δεν κρύβει μόνο ένα μέρος του προσώπου τους, αλλά και τις σεξιστικές τους απόψεις. Μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από Αυστραλούς καθηγητές ψυχολογίας δείχνει ότι οι άνδρες με μουστάκια ή μούσια έχουν αυξημένες πιθανότητες να είναι σεξιστές, σε σχέση με τους ξυρισμένους άνδρες.

    Η έρευνα των καθηγητών Julian A. Oldmeadow και Barnaby J. Dixson διεξήχθη σε 500 άνδρες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ινδία, και στο πλαίσιο αυτής οι ερευνητές ζήτησαν από τα «πειραματόζωα» να αναφέρουν αν έχουν μουστάκι ή μούσι, και κατόπιν τους ζήτησαν να πουν αν συμφωνούν ή διαφωνούν με φράσεις όπως «οι γυναίκες ερμηνεύουν αθώα σχόλια ως σεξιστικά» ή  «οι γυναίκες πρέπει να προστατεύονται από τους άνδρες».

    Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν μάλλον αναμενόμενα για τους δύο καθηγητές, καθώς εντοπίστηκε στατιστικά αξιοσημείωτη σχέση ανάμεσα στα πυκνά μούσια και στις θετικές απαντήσεις σε σεξιστικές φράσεις, που αποκαλύπτουν υποτιμητικές, αρνητικές και κυνικές απόψεις για τις γυναίκες.

    «Είχαμε υποθέσει ότι οι άνδρες με μουστάκι ή μούσι θα είχαν πιο σεξιστικές συμπεριφορές από τους ξυρισμένους άνδρες, επειδή οι τρίχες στο πρόσωπο συνδέονται με την αρρενωπότητα και την κυριαρχία. Επομένως δεν εκπλαγήκαμε από αυτά τα αποτελέσματα», δήλωσε ο Oldmeadow στο Mic.

    Βέβαια, αν ισχύουν τα ευρήματα της έρευνας, τότε το γεγονός ότι τα μούσια συνδέονται παραδοσιακά με τον ανδρισμό σημαίνει πρακτικά ότι και ο ίδιος ο ανδρισμός, το να είναι δηλαδή κανείς άνδρας, συνδέεται εξ ορισμού με τον σεξισμό.

    «Αυτό που λένε τα αποτελέσματά μας είναι ότι έχουμε ακόμα δρόμο για να διαχωρίσουμε την αρσενική ταυτότητα από τις επιθετικές απόψεις και στάσεις», σημειώνει ο Oldmeadow. «Αν το να έχεις μούσια είναι μία έκφραση της αρσενικής ταυτότητας, τότε φαίνεται ότι οι επιθετικές σεξιστικές απόψεις είναι ακόμα μέρος αυτής της αρσενικής ταυτότητας».



    ΣΧΟΛΙΑ