• LIFE&STYLE

    Το μεγαλύτερο πλοίο στην ιστορία των ΗΠΑ είναι μεγαλύτερο από το Empire State Building


    Το «CMA CGM Benjamin Franklin» έχει 396 μέτρα μήκος και 54 μέτρα πλάτος, πιο μακρύ από το ύψος του κτιρίου Empire State και φαρδύ όσο μισό γήπεδο ποδοσφαίρου των ΗΠΑ. Το πλήρωμα αποτελείται από 26 άτομα, μπορεί να μεταφέρει ισοδύναμα με 18.000 τυποποιημένα φορτία containers και καθαρό βάρος 116.000 τόνους.

    Τις προηγούμενες εβδομάδες, έγινε το μεγαλύτερο πλοίο, που επισκέφθηκε ποτέ τις Ηνωμένες Πολιτείες, με στάσεις σε δύο λιμάνια της Καλιφόρνια – αλλά είναι αυτό απόδειξη μιας πληθώρας μεγάλων πλοίων, που προορίζονται να συντρίψουν τη βιομηχανία;

    Οι ναυτιλιακοί αναλυτές φοβούνται ότι η απάντηση είναι ναι, αλλά οι ναυτιλιακές εταιρείες λένε ότι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει ο ανταγωνισμός είναι να πάνε για τα μεγάλα. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, το «Benjamin Franklin» θα ήταν το μεγαλύτερο στον κόσμο, αλλά τώρα ένα πλοίο που μεταφέρει 19.200 τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια είναι εν ενεργεία, και φορτηγά πλοία 21.000 TEU είναι ήδη στην παραγωγή.

    Το εμπόριο των φορτηγών πλοίων βρίσκεται στην καρδιά της σύγχρονης οικονομίας, ο σύνδεσμος-κλειδί στον κόσμο, συνδέοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες των βιομηχανικών προϊόντων και των εμπορευμάτων. Τα λιμάνια όπου ξεφορτώνονται τα προϊόντα τους είναι εντυπωσιακά έργα υποδομών όπου τεράστιοι γερανοί και ρομποτικά πλαίσια βγάζουν χιλιάδες τεράστια μεταλλικά κουτιά από τα πλοία και τα τοποθετούν μέσα σε φορτηγά αυτοκίνητα και σε σιδηροδρομικά βαγόνια.

    Η πίεση στις ναυτιλιακές εταιρείες να προσφέρουν όλο και χαμηλότερες τιμές οδήγησε σε έναν αγώνα εξοπλισμού για υπερ-ογκώδη, υπερ-αποδοτικά πλοία – το «Benjamin Franklin» είναι «μακράν το πιο αποτελεσματικό και λιγότερο ρυπογόνο μέσο μεταφοράς, αν δεν κάνω λάθος, είναι 70 φορές λιγότερο ρυπογόνο απ’ ό,τι ένα αεροπλάνο», είπε ο Marc Bourdon, πρόεδρος της γαλλικής θυγατρικής ναυτιλιακής εταιρείας των ΗΠΑ «CMA CGM» στο «Quartz».

    Όμως, η αργή ανάπτυξη του εμπορίου μετά τη Μεγάλη Ύφεση οδήγησε σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, που μπορεί να προκαλέσει πτώση των τιμών κάτω από το σημείο της επιβίωσης για κάποιους στη βιομηχανία. Συμβουλευτικές εταιρείες, όπως οι BCG και McKinsley έχουν ισχυριστεί ότι τα χρέη πίσω από αυτές τις αγορές τεράστιων πλοίων θα οδηγήσουν την βιομηχανία $ 6 τρισεκατομμυρίων σε ενοποίηση ή συνεργασία μεταξύ των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, όπως οι CMA CGM, Maersk Moeller και MSC. Μερικά από αυτά τα προβλήματα έρχονται να τακτοποιήσουν την ίδια τη ναυπηγική βιομηχανία, με την κήρυξη πτώχευσης μιας κινεζικής εταιρείας με κρατική υποστήριξη στο τέλος του 2015.

    «Η έρευνά μας δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες για το αν η χωρητικότητα αυτή μπορεί να γεμίσει στην πραγματικότητα», έγραψε ο Olaf Merk της Διεθνούς Μεταφοράς Φόρουμ το 2015. «Βρήκαμε μια ασυνεννοησία μεταξύ του τι συμβαίνει στα διοικητικά συμβούλια των ναυτιλιακών εταιρειών και στον πραγματικό κόσμο. Η ανάπτυξη των θαλάσσιου εμπορίου των εμπορευματοκιβωτίων δεν αντιστοιχεί πλέον με την αύξηση του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων».

    Η ναυτιλιακή χωρητικότητα ξεπερνά το θαλάσσιο εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο:



    ΣΧΟΛΙΑ