ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι κομψοί, καλοζωισμένοι, πολυφωτογραφημένοι και τώρα πια παντρεμένοι όχι με ξαδέλφες τους, αλλά με καλλονές κοινές θνητές, εξασφαλίζοντας πως θα κάνουν και ωραία παιδιά -συνήθως. Φοράνε ρούχα και κοσμήματα σινιέ, ή κληρονομημένα κειμήλια γενεών, επί γενεών, συνήθως ανεκτίμητης αξίας.
Ζουν σε κανονικά παλάτια – μουσεία, έχουν έργα τέχνης αμύθητης αξίας, οι πρόγονοι τους φιγουράρουν στα βιβλία της Ιστορίας μας. Φυσικά και δεν δουλεύουν, αλλά οι εν ενεργεία, ούτε και κυβερνούν. Κάνουν παρουσίες σε γκαλά και ξεκινούν αγαθοεργίες και φιλανθρωπίες, περιφέροντας εαυτούς σε συμβολικούς και μνημειακούς ρόλους. Έχουν τεράστιες περιουσίες κληρονομημένες και αυγατισμένες ανά τους αιώνες, ενώ κάποτε οι οίκοι τους ξεκίνησαν από κάποιον αιμοσταγή πρόγονο. Πίσω τους, από το Μεσαίωνα και την εδραίωση τους ως θεσμό, μετά τον Καρλομάγνο έχουν παράδοση βίας, συγκρούσεων για κυριαρχία, δουλοπαροικίας των πληθυσμών.
Έχουν ακόμη ιστορικό δυσμορφίας, λόγω της εκτεταμένης ενδογαμίας, όπως για παράδειγμα οι Αψβούργοι, με το προτεταμένο σαγόνι και τα ιδιαίτερα ασύμμετρα χαρακτηριστικά. Ο μύθος μάλιστα λέει, πως οι Ισπανοί, ειδικά οι Καστιλιανοί, άρχισαν να προφέρουν το “σ” σαν “θ” για να μιμούνται έναν βασιλιά των Αψβούργων τον Κάρολος Ε΄ ή τον Φίλιππος Β΄ ο οποίος, λόγω του έντονου προγναθισμού, ονομαστού ως Habsburg jaw, είχε ψεγάδι στην προφορά! Μα αυτά χάνονται στον χρόνο, τόσο παλιά και ίσως θλιβερά, ενώ σήμερα μπορούμε να παρακολουθούμε το The Crown και να χαζεύουμε τις σαμπανιζέ, μεταξωτές ζωές των μελών των βασιλικών οίκων της Ευρώπης, εν ενεργεία ή μη, να απολαμβάνουν, σχεδόν όλοι τους, το ελληνικό καλοκαίρι.
Μπορεί, σύμφωνα με την Eurostat, το 46 % των Ελλήνων ηλικίας 16 ετών και άνω να μην μπορεί να αντέξει οικονομικά μια εβδομάδα διακοπών, εκτός σπιτιού, μα στα ήσυχα τιρκουάζ νερά Ιονίου και στο βαθύ μπλε του Αιγαίου φέτος, τα superyachts σχημάτιζαν το πιο λαμπερό parking της Ευρώπης, με σημαίες χωρών από τη Μαδρίτη έως το Λονδίνο. Η Ελλάδα φιλοξένησε για ακόμη μια χρονιά την ανεπίσημη σύνοδο κορυφής της αριστοκρατικής Ευρώπης.
Μπορεί να είναι οι ήλιοι που δύουν πιο αργά. Ίσως τα νησιά και οι θάλασσες, που κλείνουν Ιστορία, πιο παλιά από τις δυναστείες τους. Ή, πάλι, μπορεί απλώς, να ελκύει η αδιαμφισβήτητη ελληνική ικανότητα να παρέχει απόλυτη ιδιωτικότητα. Το βέβαιο, πάντως, παραμένει ότι, από το Σούνιο μέχρι την Ελαφόνησο, αυτό το καλοκαίρι έμοιαζε λιγότερο με τουριστική περίοδο και περισσότερο με royal season. Με τους Έλληνες, 1 στους 2 να χαίρεται το μαγικό ελληνικό καλοκαίρι, μείναμε θεατές σε ένα υπερθέαμα πολυτέλειας και επιδεικτικής σιωπής, με το Αιγαίο για σκηνικό και το Ιόνιο για φόντο. Γιατί, αν το καλοκαίρι είχε τίτλο, φέτος θα ήταν, σίγουρα το «Game of Thrones: Greek Edition».
Ο Οίκος των Βουρβόνων της Ισπανίας στο Κρανίδι, φιλοξενούμενοι
Στο Κρανίδι φέτος, οι ντόπιοι έμαθαν ένα καινούριο ισπανικό ρήμα, το «escaparse», το «δραπετεύω» στο κομψό του. Ο βασιλιάς Φίλιππος ΣΤ’ και η Λετίθια αποφάσισαν και διατράνωσαν, ότι το φετινό τους, ελληνικό καλοκαίρι θα είναι «χαμηλών τόνων». Δηλαδή, μόλις τρεις λιμουζίνες, μια βίλα 3.000 τ.μ. που παραχωρείται ευγενώς από την ολλανδική βασιλική οικογένεια, ιδιωτική παραλία, πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων, γήπεδο τένις και, φυσικά, προσωπικό πιο πολυάριθμο από το δημοτικό συμβούλιο Ναυπλίου.

Ο βασιλέας των Ισπανών Φίλιππος ο ΣΤ, η βασίλισσα Λετίθια, η πριγκίπισσα των Αστουριών Λεονόρ και ινφάντα Σοφία, έφτασε διακριτικά, με δύο κλιματιζόμενα vans και ένα φορτηγό γεμάτο βαλίτσες Louis Vuitton, γιατί, όσο να πεις, η διακριτικότητα έχει και τα όρια της! Η Λετίθια, γνωστή για την απέχθειά της στα αδιάκριτα βλέμματα, κινήθηκε κυρίως μεταξύ βίλας και παραλίας. Οι φήμες λένε ότι φορούσε μόνο Eres μαγιό, ενώ κάθε εμφάνιση καταγραφόταν με δημοσιογραφική ακρίβεια από lifestyle portals, όχι μόνο Ισπανικά αλλά και πολλά άλλα ανά την Ευρώπη.
Οι ίδιες πηγές, με ειρωνική ευλάβεια, τόνιζαν ότι το ζευγάρι «επέλεξε την Ελλάδα για ηρεμία», δηλαδή για να γλιτώσει τον ετήσιο, αδηφάγο παπαρατσικό πόλεμο της Μαγιόρκα. Όμως, μην τους αφήσουν του γαλαζοαίματους να ξεκουραστούν από τις ετήσιες ευθύνες των τόσων φωτογραφήσεων τους και των τόσων κοσμικών εμφανίσεων!
Όταν οι φωτιές στην Ισπανία άρχισαν να απειλούν κρίσιμες περιοχές, ο Φίλιππος διέκοψε τις διακοπές του και επέστρεψε εσπευσμένα στη Μαδρίτη. Κέρδισε, έτσι, επαίνους στα ισπανικά μέσα για το αίσθημα καθήκοντος, που επέδειξε, κάνοντας το αυτονόητο την ώρα που η χώρα του λαμπάδιαζε!
Η Λετίθια, όμως, όπως λέγεται, έμεινε πίσω με τις κόρες και ασφάλεια που θύμιζε περισσότερο παραστρατιωτική οργάνωση, παρά προσωπικό. Εκεί, ανάμεσα σε πευκοδάση και τιρκουάζ νερά, η ισπανική βασιλική οικογένεια βρήκε αυτό που ζητούσε, δηλαδή ένα low profile τόσο ακριβό, που ανήκει στην κατηγορία high luxury, ως αρμόζει, άλλωστε, στον Οίκο των Βουρβόνων, που βασίλεψε από το 1589 στους θρόνους της Γαλλίας, της Πάρμας, της Νάπολης και τώρα αρκείται στην Ισπανία.
Ο Οίκος των Όρανιε-Νάσσαου της Ολλανδίας στο Κρανίδι, ιδιοκτήτες
Το Κρανίδι, λοιπόν, γνωρίζει μεγάλες δόξες, ως ένα παραθαλάσσιο στολίδι της Ερμιονίδας, στην ανατολική Πελοπόννησο! Εδώ, το 2012, ο βασιλιάς της Ολλανδίας Βίλεμ-Αλεξάντερ, και η σύζυγός του, η βασίλισσα Μαξίμα της Ολλανδίας, αφού πούλησαν το εξοχικό τους ανάκτορο στη Μοζαμβίκη, απέκτησαν μια βίλα, ή καλύτερα ένα σύμπλεγμα βιλών, σε μια έκταση 4.000 τετραγωνικών μέτρων, αξίας περίπου πέντε εκατομμυρίων ευρώ. Είναι μια έκταση με όχι, ιδιωτική παραλία, διότι απαγορεύονται απ την ελληνική νομοθεσία, που όμως, άμα δε πετάς δε φτάνεις, μικρό λιμάνι, πισίνα και θέα στο Αιγαίο, που κόβει την ανάσα.

NDP Photo Agency
Η βίλα, λέγεται, ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά, σήμερα όμως είναι κάτι πολύ παραπάνω από παραθεριστική κατοικία και έχει μετατραπεί στο θερινό στρατηγείο του ολλανδικού θρόνου. Κάθε καλοκαίρι, για περίπου οκτώ εβδομάδες, η οικογένεια μεταφέρεται σχεδόν ολόκληρη εδώ. Η βασίλισσα Μαξίμα, προσπαθεί να έχει αθόρυβη παρουσία, αλλά ως ένα από τα πιο ζωντανά fashion icons ανάμεσα στις εν ενεργεία βασίλισσες της Ευρώπης, φοράει πάντα, χτυπητά χρώματα, όπως πορτοκαλί, τιρκουάζ, φούξια, κίτρινο, για να εκφράζει τη χαρούμενη πλευρά της μοναρχίας και έτσι φωσφορίζει από μακριά.
Οι ντόπιοι ξέρουν πότε η οικογένεια έχει φτάσει, όταν βλέπουν τα τεράστια σκάφη που δένουν στην προβλήτα και τους άνδρες της ασφάλειας, να εμφανίζονται, φουσκωτά επιβλητικοί, στα σοκάκια. Φέτος, η παρουσία των Ισπανών μοναρχών στο ένδοξο Κρανίδι, σε βίλα που ανήκει στον ολλανδικό θρόνο, τροφοδότησε ακόμη περισσότερο το royal μεγαλείο της περιοχής, που κάποτε ήταν γνωστό, μόνο για το έκτακτο λαδάκι του, που είναι 80% Μανάκι και 20% ποικιλία Κορωνέικη.
Το καταφύγιο των Ολλανδών έχει πλέον μετατραπεί, σχεδόν άτυπα, σε σημείο αναφοράς για τους ευρωπαϊκούς βασιλικούς οίκους, με το Αιγαίο να παίζει τον ρόλο του απόλυτου σκηνικού πολυτέλεια. Η παραμονή των Ολλανδών μοναρχών, μαζί με τις τρεις κόρες τους, την πριγκίπισσα Αμαλία, την πριγκίπισσα Αλεξία και την πριγκίπισσα Αριάνα, στο φημισμένο Κρανίδι, δεν περνά ποτέ απαρατήρητη στην πατρίδα τους. Αίσθηση προκάλεσε φέτος, πως η βασίλισσα Μαξίμα και οι πριγκίπισσες κόρες της, επισκέφθηκαν την Ιερά Μητρόπολη Αγίου Νικολάου στις Σπέτσες, στις 15 Αυγούστου, ανήμερα της Παναγίας, με σεβασμό και ευλάβεια. Το προσκύνημα τους έγινε γνωστό από τον ιερέα της εκκλησίας που… ανάρτησε φωτογραφίες στο Instagram!

Άσχετα από αυτήν την κίνηση που δείχνει μεγάλο δέσιμο με τον τόπο και τη πίστη του, τα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης σχολιάζουν κάθε χρόνο τη διάρκεια των θερινών τους διακοπών, που συχνά ξεπερνούν τον ενάμιση μήνα. Το αυτί του Βίλεμ-Αλεξάντερ και της Μαξίμα, δεν φαίνεται να πολυιδρώνει, όσο και αν τα ΜΜΕ της χώρας τους, τους επικρίνουν με αυστηρότητα. Μάλιστα μεγάλης κυκλοφορίας ολλανδικό περιοδικό αναφέρει πως: «… Ο βασιλιάς Χάραλντ και η βασίλισσα Σόνια της Νορβηγίας περνούν κάθε καλοκαίρι στο παλάτι τους, το Όσκαρσαλ, στη χερσόνησο Μπούγκντοϊ.
Ο πρίγκιπας Φρέντερικ και η πριγκίπισσα Μαίρη της Δανίας απολαμβάνουν το χρόνο τους στο Μαρσελίσμπο. Ακόμη και ο πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό κάνει διακοπές στην εξοχική του κατοικία, Roc Agel, μόλις 20 λεπτά με το αυτοκίνητο από το παλάτι. Δεν θα έπρεπε ο βασιλιάς Βίλεμ-Αλεξάντερ και η βασίλισσα Μαξίμα, να ακολουθήσουν το παράδειγμα των συναδέλφων τους μοναρχών και να περάσουν τις διακοπές τους πιο κοντά στο σπίτι τους;». Ε, καλά και εσείς, Ολλανδοί συνάδελφοι! Πως κάνατε έτσι, για τρεις ώρες πτήση υπόθεση, πια!
Ο Οίκος των Ουίνδσορ στην Κεφαλονιά, στην ειδυλλιακή Μαυρούνα
Η Κεφαλονιά, με τις απόκρημνες πλαγιές της, τους απρόσιτους κόλπους και τα νερά που παίρνουν όλες τις αποχρώσεις του γαλάζιου, είναι χρόνια τώρα ένας από τους πιο ειδυλλιακούς παραδείσους πολυτελείας της Μεσογείου. Στις αρχές του καλοκαιριού, ωστόσο, η ηρεμία του νησιού δοκιμάστηκε όταν το Almax, ένα superyacht μήκους 63 μέτρων και αξίας σχεδόν 40 εκατομμυρίων λιρών, εμφανίστηκε αγκυροβολημένο κοντά στον απομονωμένο και ωραιότατο κόλπο Μαυρούνα, στην ανατολική ακτή, στο φημισμένο ψαροχώρι Αγία Ευφημία. Η φήμη ταξίδεψε ταχύτερα κι από τον άνεμο.
Δεν υπήρξαν ποτέ επίσημες ανακοινώσεις για την παρουσία του Πρίγκιπας της Ουαλίας Γουλιέλμου Αρθούρου Φίλιππου Λουδοβίκου, γνωστού τοις πάσι, ως Ουίλιαμ, της πριγκίπισσας της Ουαλίας, Κάθριν Ελίζαμπεθ ή Κέιτ, πρώην Μίντλετον και των τέκνων τους, του πρίγκιπα Γεώργιου, της πριγκίπισσάς Καρλότας και του πρίγκιπα Λουδοβίκου, στην Κεφαλονιά. Το Παλάτι, πιστό στην πάγια στρατηγική του «no comment» για τις ιδιωτικές διακοπές των μελών της οικογένειας, διατήρησε σιγή.

Όμως, ο διεθνής Τύπος δεν χρειάζεται επιβεβαιώσεις για να στήσει αφήγημα. Μια θολή φωτογραφία, μια ανώνυμη μαρτυρία, ένα drone που πέρασε βιαστικά πάνω από τον κόλπο κι αμέσως τα αγγλικά tabloids μιλούσαν για «βασιλική απόδραση στην Ελλάδα». Στα ελληνικά μέσα το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον πήρε άλλη μορφή με τα lifestyle sites να αναπαράγουν κάθε ψίθυρο. Ρεπόρτερ ρωτούσαν τους ντόπιους αν τους είδαν, αν άκουσαν κάτι, αν πέρασαν από το χωριό, ο διάδοχος Ουίλιαμ με βερμούδα και η Κέιτ με σαγιονάρα. Οι απαντήσεις, στο περίπου, συντηρούσαν το μυστήριο.
Το ίδιο το Almax έπαιξε τον δικό του ρόλο στην ιστορία. Ένα πλωτό παλάτι, με πέντε καταστρώματα, master suite που απλώνεται σε ολόκληρο επίπεδο, σαλόνια με πανοραμικά τζάμια, spa, ιδιωτικό κινηματογράφο και χώρο για ελικόπτερο. Οι αναφορές λένε ότι το σκάφος δεν ανήκει στους Ουίνδσορ, αλλά προσεφέρθη με τη διακριτικότητα, που ταιριάζει σε υψηλά πρωτόκολλα και που σε τέτοια κλίμακα φήμης και εξουσίας, δε χρειάζονται ούτε οι αμοιβές, αλλά ούτε και οι αγορές. Όλα προσφέρονται, απ αυτούς που τα έχουν, με χαρά!

Το πλήρωμα των δεκαεπτά ατόμων, φαίνονταν, πάντως, πως λειτουργούσε με στρατιωτική πειθαρχία, αποτρέποντας κάθε αδιάκριτο βλέμμα. Κι όμως, παρά τη μυστικότητα και το κρυφτούλι με τα ΜΜΕ, η Κεφαλονιά δεν μπορούσε να κρύψει την παρουσία τους. Η πριγκίπισσα Κάθριν εθεάθη για ελάχιστα λεπτά στο κατάστρωμα, με τα τρία παιδιά της και την μητέρα της, την επιχειρηματία και συνιδρύτρια της εταιρείας Party Pieces, που δραστηριοποιείται στα είδη για πάρτι και εκδηλώσεις, Κάρολ Μίντλετον. Κάποιοι λένε ότι ήταν μαζί τους και η μεγάλη celebrity για τον Βρετανικό τύπο, η αδελφή της Κέιτ, Πίππα Μίντλεντον, αν και καμία φωτογραφία δεν το επιβεβαίωσε.

Για τον Ουίλιαμ, επίσης, δεν είναι γνωστό αν όντως είχε ταξιδέψει μαζί με την οικογένεια ή ακολούθησε αργότερα. Τα ΜΜΕ του Ηνωμένου Βασιλείου, δεν συμφώνησε ποτέ στην απάντηση. Η παρουσία τους στη Κεφαλονιά, ωστόσο, έκανε μεγάλη αίσθηση στα βρετανικά πρωτοσέλιδα. Τα tabloids μέτρησαν το κόστος των διακοπών, το BBC ανέλυσε την ανάγκη του διαδόχου για «προσωπικό χρόνο» και τα σοβαρά έντυπα σχολίασαν, με κάποια υποδόρια ειρωνεία, τη δυσαρμονία ανάμεσα στην εικόνα του μελλοντικού βασιλιά και την αβίαστη πολυτέλεια ενός καλοκαιριού, που οι περισσότεροι Βρετανοί δεν θα ζήσουν ποτέ.
Κάπου εδώ, να σημειωθεί πως η Κεφαλονιά, για τους Ουίνδσορ, είναι αγαπημένος τόπος. Η σχέση της οικογένειας με την Ελλάδα είναι φορτισμένη. Ο παππούς του Ουίλιαμ, πρίγκιπας Φίλιππος, γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Η Νταϊάνα είχε επισκεφθεί επανειλημμένα το Ιόνιο και οι φωτογραφίες της από το σκάφος Jonikal στα τέλη της δεκαετίας του ’90, με τον Ντόντι Αλ Φαγέντ, ανήκουν πια στο μύθο της. Η μυστικότητα, ωστόσο, δεν είναι πολυτέλεια αλλά κανόνας. Πριν το σκάφος δέσει, η περιοχή ελέγχεται. Τα τηλέφωνα των πληρωμάτων «σφραγίζονται».
Οι τοπικές αρχές συνεργάζονται διακριτικά με τις βρετανικές υπηρεσίες ασφαλείας. Οι κάμερες μένουν στραμμένες μακριά. Στις παραλίες οι παραθεριστές καταλαβαίνουν ότι κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει, αλλά που να ξέρουν και τι τους νοιάζει για να χαλάσουν το μπανάκι τους! Στην ίδια υπέροχη θάλασσα και τα παιδιά του Ουίλιαμ βουτούσαν στα τιρκουάζ νερά, ενός τόπου δανεισμένο από όνειρο. Μόνο, που η δική τους η ιδιωτικότητα τους, μετρήθηκε σε εκατομμύρια και η Κεφαλονιά γίνονταν για άλλη μια φορά σκηνικό του The Crown, σε τελευταία επεισόδια.
Και η Βασίλισσα Καμίλλα του Ηνωμένου Βασιλείου στις ελληνικές θάλασσες
Η Καμίλλα Ρόουζμαρι Σαντ, αργότερα Πάρκερ Μπόουλς, σήμερα βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου, ως σύζυγος του Καρόλου Γ, επέλεξε φέτος να περάσει μέρος του καλοκαιριού της σε μια απόδραση εξαιρετικά πολυτελή, που ξεσήκωσε θύελλα επικριτικών δημοσιευμάτων στη πατρίδα της, για απόσταση ανάμεσα στην αγγλική μοναρχία και τους Βρετανούς πολίτες.

Η βασίλισσα της Αγγλίας βρέθηκε στην Ελλάδα, πάνω στο υπερπολυτελές σκάφος Zenobia, που της παραχώρησε μετά χαράς, ο Γουάφικ Σαΐντ, Σύρος και Σαουδάραβας επιχειρηματία και πολλές δεκαετίες φίλος της αριστοκρατικής οικογένειας της Καμίλλα, των Πάρκερ Μπόουλς. Ο Γουάφικ Σαΐντ είχε παίξει σημαντικό ρόλο, ως μεσάζων στη συμφωνία Al-Yamamah, του 1985, μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Σαουδικής Αραβίας, που προέβλεπε την πώληση βρετανικών πολεμικών αεροσκαφών Tornado και άλλου στρατιωτικού εξοπλισμού, συνολικής αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων λιρών.

Χάρη στη δική του διαμεσολάβησή του, η συμφωνία έκλεισε, αλλά προκάλεσε έντονη κριτική στη Βρετανία, καθώς υπήρξαν κατηγορίες για μίζες και παράνομες πληρωμές προς Σαουδάραβες αξιωματούχους. Και ενώ η απόδραση της βασίλισσας με τα πέντε εγγόνια της, φάνταζε τρυφερή επικοινωνιακά, ο βρετανικός Τύπος δεν καλό είδε την χορηγία του Γουάφικ Σαΐντ σ αυτή. Πλήθος ήταν και τα δημοσιεύματα, που χαρακτήρισαν αυτή την υπερπολυτελή αναψυχή ως ανάρμοστη επιλογή σε μία εποχή σοβαρής κρίσης, επισημαίνοντας ότι η Βασίλισσα, ως εκπρόσωπος του λαού, οφείλει να προσέχει την εικόνα της απέναντι στις οικονομικές δυσκολίες του τόπου και του λαού της.
Μέχρι και πρώην υπουργοί σχολίασαν ότι ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας πρέπει να έχει επίγνωση πώς αντιλαμβάνεται τις επιλογές της, ο κόσμος. Το Zenobia, αξίας μεγαλύτερης από 40 εκατομμύρια δολάρια, είναι κορυφαίας πολυτέλειας με σουίτες, spa, κινηματογράφο και δυνατότητα φιλοξενίας 12 επισκεπτών, παρέχοντας απομόνωση και ανέσεις. Για κάποιον τον Σύρο και Σαουδάραβα δισεκατομμυριούχο, η παραχώρησή του υπερπολυτελούς γιοτ στην Καμίλλα ήταν μια φυσική πράξη φιλίας, δεδομένων των δεσμών τους που κρατούν δεκαετίες.
Κι όμως, η πολιτική ουδετερότητα της βασίλισσας βρέθηκε στο επίκεντρο. Το ότι συνόδευσε τα εγγόνια σε σκάφος, όχι μόνο ατόμου που είχε εμπλακεί σε θέματα οικονομικά όλο σκιές, αλλά και που είναι πολιτικά ενεργός δωρητής του Συντηρητικού Κόμματος, κρίθηκε από πολλούς ως ντροπιαστική δημόσια εικόνα, ανάλγητη, χωρίς συναίσθηση και ειδικά όταν η δημόσια συζήτηση αφορά περικοπές και περιορισμούς στη βασιλική δαπάνη.
Κάπου ανάμεσα στα Aperol spritz κοκτέιλ και στην ονειρική απόδραση στην Ιταλία, την Ελλάδα και τις παραλίες της Μεσογείου, υπάρχει και η ιστορική ευθύνη του Στέμματος, για την οποία η Καμίλλα, αδιαφόρησε εμφανιζόμενη ως grande dame του μεσογειακού deck. Προφανώς αποζητούσε οικογενειακή θαλπωρή, αλλά η πραγματικότητα έδειξε ότι για τα μέλη της βασιλικής οικογένειας, και το πιο ανεπίσημο καλοκαίρι είναι πάντα δημόσια υπόθεση.
Dieu et mon droit ή Ο Θεός και το δικαίωμά μου, προτάσσει η devise του βρετανικού στέμματος, από την εποχή του Ερρίκου Ε’, στα 1415 και ακόμη από το Τάγμα της Περικνημίδας, το ανώτατο ιπποτικό τάγμα του Ηνωμένου Βασιλείου πως «Honi soit qui mal y pense» ή «Ντροπή σε όποιον σκεφτεί το κακό». Μόνο, που οι εποχές άλλαξαν τόσο πολύ το Θεϊκό Δικαίωμα, προκαλεί πια, αν όχι θυμό, τουλάχιστον δυσφορία αν και ισχύει πάντα το Caesaris uxor non solum honesta esse debet, sed etiam videri! Η γυναίκα του Καίσαρα -επί του προκειμένου του Καρόλου του Γ- δεν οφείλει μόνο να είναι τίμια, αλλά και να το δείχνει.
Η εκπροσώπηση του Οίκου του Αννόβερου και εκείνου των Γκριμάλντι, έξω από τις Σπέτσες
Η Καρολίνα Λουίζα Μαργαρίτα του Μονακό, Πριγκίπισσα της Ανόβερο, επίσημα και εξ αγχιστείας από τον τρίτο της γάμο, που όμως τελειώνει διότι είναι σε διάσταση, με τον Γερμανικής καταγωγής Ερνέστο Αύγουστο Ε’, απόγονος η ίδια των Γάλλων Δουκών του Πολινιάκ, πρωτότοκη κόρη του πρίγκιπα Ρενιέ Γ του Μόντε Κάρλο και της Γκρέις Κέλι, Αμερικανίδας σταρ από την Φιλαδέλφια της Πενσυλβάνια, πέρασε φέτος μέρος του καλοκαιριού της στην Ελλάδα. Οι πληροφορίες θέλουν την Καρολίνα να έχει αγκυροβολήσει ανοιχτά στις Σπέτσες, πάνω στο εμβληματικό σκάφος Pacha III, ένα κομψό κλασικό yacht μήκους περίπου τριάντα έξι μέτρων που κατασκευάστηκε το 1936 από τα ιταλικά ναυπηγεία Camper & Nicholsons.

Το σκάφος αποτελεί την προσωπική αδυναμία της πριγκίπισσας και το απέκτησε μαζί με τον δεύτερο σύζυγό της, τον Ιταλό επιχειρηματία Στέφανο Κασιράγκι, με τον οποίο παντρεύτηκαν το 1983 και απέκτησαν τρία παιδιά. Μετά τον τραγικό θάνατό του σε αγώνα ταχυπλοΐας το 1990, το Pacha III παρέμεινε στα χέρια της Καρολίνας και θεωρείται για εκείνη ένα πολύτιμο κομμάτι της κοινής τους ζωής. Το σκάφος, φέρεται να έχει ανακαινιστεί προσεκτικά, διατηρώντας το αυθεντικό του στιλ art déco, ενώ στο εσωτερικό του κυριαρχούν παλιοί χάρτες, ξύλινες επενδύσεις και λεπτομέρειες που συνδυάζουν ιστορία και πολυτέλεια.
Η Καρολίνα συνεχίζει να χρησιμοποιεί το Pacha III ως προσωπικό χώρο ηρεμίας. Η φετινή παρουσία της στις Σπέτσες σχολιάστηκε με αναφορές στα διεθνές μέσα, ότι το ελληνικό νησί επιλέγεται συχνά από τη δυναστεία των Γκριμάλντι για την ιδιωτικότητα που προσφέρει, αλλά και για την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρά του. Η Καρολίνα, διάσημη καλλονή, με τρείς γάμους, έντονη νεανική ζωή, όλο πάρτι, σχέσεις με διάσημου της εποχής της και κοπιαστική αδυναμία σε ιππασία, κολύμβηση και σκι, θαλάσσιο ή στο χιόνι, απασχόλησε για δεκαετίες τον παγκόσμιο τύπο, που τώρα πια όμως, δεν ασχολείται ιδιαιτέρως μαζί της. Φαίνεται να μη της συγχωρείται η προσφυγή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εναντίον της Γερμανίας για παραβίαση της ιδιωτικής της ζωής, το 2004 όταν, μάλιστα είχε επικαλεσθεί τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Η υπόθεση αφορούσε τη δημοσίευση φωτογραφιών της από την Παραλιακή Λέσχη του Μόντε Κάρλο. Οι καταθέσεις πέντε Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων υπέρ των παπαράτσι, οδήγησαν στο να χάσει την υπόθεση με το σκεπτικό, πως ως μέλος της βασιλικής οικογένειας και αναγνωρίσιμη διεθνώς, η Καρολίνα έπρεπε να αποδεχθεί ένα μεγαλύτερο βαθμό δημόσιας έκθεσης. Τα περισσότερα ευρωπαϊκά μέσα στάθηκαν, επίσημως, με το μέρος των παπαράτσι και της γύρισαν την πλάτη, θεωρώντας πως περισσότερα έχει χάσει εκείνη, από την αδιαφορία τους.
Όταν η Φρειδερίκη ήταν η Σερσέι του Αιγαίου
Ήταν καλοκαίρι του 1954, όταν η Φρειδερίκη Λουίζα Θυραία Μαρία Βικτωρία Μαργαρίτα Σοφία Όλγα Τσετκιν – Κάρολα φον Αννόβερ, κόρη του Δούκα Ερνέστου Αυγούστου του Αννόβερου και της Βικτωρίας Λουίζας της Πρωσίας, εγγονή του τελευταίου Γερμανού αυτοκράτορα, του Κάιζερ Γουλιέλμου Β, σύζυγος Παύλου του Α, του Οίκου των Οίκο των Γλυξβούργων, διοργάνωσε την «κρουαζιέρα των γαλαζοαίματων» στο Αιγαίο, με το κρουαζιερόπλοιο Αγαμέμνων του εφοπλιστή και φανατικά φιλοβασιλικού Ευγένιου Ευγενίδη.
Πρίγκιπες και πριγκίπισσες άνω των 15 ετών από τη Γερμανία τη Δανία, τη Σουηδία, το Λουξεμβούργο, τη Μεγάλη Βρετανία, από εξόριστες δυναστείες των κρατών της Ανατολικής Ευρώπης, όπου είχαν επικρατήσει οι λαϊκές δημοκρατίες, ή έκπτωτους, που είχαν χάσει τους θρόνους τους από χρόνια, επιβιβάστηκαν σε εκείνη την κρουαζιέρα του Αιγαίου. Και μπορεί εκεί, να γεννήθηκε το ειδύλλιο της Σοφίας με τον Χουάν Κάρλος της Ισπανίας, αλλά η κρουαζιέρα της Φρειδερίκης σχολιάστηκε έντονα, καθώς θεωρήθηκε «νυφοπάζαρο» για βασιλικούς γάμους, ενώ η αποκάλυψη ότι το δημόσιο έβαλε 140.000 δολάρια -τότε, ε;- για μέρος των εξόδων, την περίοδο που οι πολίτες δοκιμάζονταν από τη φτώχεια, προκάλεσε δυσφορία και άρχισε να φθείρει τη δημοτικότητά της.

Όμως, εκείνοι ήταν οι πρώτοι γαλαζοαίματοι ανακάλυψαν το Αιγαίο και η Ελλάδα άρχισε να μετατρέπεται σε ένα θερινό court για δυναστείες και βασιλικούς οίκους. Τα επόμενα χρόνια, στο κατάστρωμα της Χριστίνας του θρύλου Αριστοτέλη Ωνάση φιλοξενήθηκαν βασιλιάδες, πρίγκιπες, ντίβες, σταρ και αρχηγοί κρατών, σε εποχές όπου η ελληνική θάλασσα έγινε σκηνικό διεθνούς ισχύος και πολυτέλειας.
Στις ίδιες ακτές και θάλασσες, δεκαετίες αργότερα, δένουν οι θαλαμηγοί των Βουρβόνων, των Οράνιε-Νασσάου, των Ουίνδσορ, των Γκριμάλντι. Από το Κρανίδι και τις Σπέτσες, μέχρι την Κεφαλονιά και τη Σύρο, οι ελληνικές θάλασσες παραμένουν το πιο ακαταμάχητο σκηνικό που έχει γίνει παγκόσμια μύθος. Και αν αναζητιέται το άτυπο G7 της Μεσογείου, αρκεί μια ματιά στο AIS των superyachts στο Αιγαίο. Το Στέμμα αλλάζει πρόσωπα, τα σκήπτρα ξεθωριάζουν, αλλά οι θαλαμηγοί επιστρέφουν πάντα σ αυτά τα αιώνια νησιά και τα πελαγίσια κύματα και τελικά, αν κάπου κρατιέται, ακόμα, η ψευδαίσθηση της ισχύος, είναι στο γυαλιστερό κατάστρωμα ενός superyacht στο Αιγαίο.
Διαβάστε επίσης:
Γιώργος Μαζωνάκης: Ανήκει στον ίδιο και στα όνειρα του, δε θέλει κανένα μες στη μοναξιά του
Άνθη Φακιδάρη: Η Περιστεριώτισσα που έκανε τον κόσμο της μόδας να θαυμάζει
Νίνα Φλορ: Η πριγκίπισσα των lear jet, που ήθελε και τον original, γαλαζοαίματο τίτλο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
