Υπάρχουν εκείνα τα κορίτσια που δεν μεγάλωσαν με ηρωίδες τους τη σούπερ δυνατή, ανεξάρτητη Πίπη Φακιδομύτη, την περίεργη, θαρραλέα Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων ή την σύγχρονη εκδοχή της Κοκκινοσκουφίτσας, που δεν έχει ανάγκη κανέναν κυνηγό να τη σώσει και πλακώνει στις λαβές καποέιρα τον κακό λύκο.

Είναι τα κοριτσάκια, που ονειρεύονται τιάρες, διαμάντια, χορούς, φουρό, υποκλίσεις, κυρίες των τιμών να τους ξεφλουδίζουν το αχλάδι και -ακόμα καλύτερα- να διατηρούν στη σωστή θερμοκρασία τη σαμπάνια, παλάτια, οικόσημα και έναν αναγκαίο πρίγκιπα, που θα τα παρέχει όλα εκτός από τα λεφτά, στις αντιμοναρχικές μας εποχές.

1

Η Νίνα, η μοναχοκόρη του billionaire Τόμας Φλορ της κορυφαίας εταιρείας μίσθωσης ιδιωτικών τζετ στον κόσμο, Vista Jet, τα πλήθος υψηλής αξίας ακίνητα σε Βρετανία, ΗΠΑ και Ελβετία, είναι, όπως φαίνεται, ένα από αυτά τα κοριτσάκια. Αυτή η Σταχτοπούτα, ούτε κολοκύθες είχε ανάγκη ούτε κακές αδελφές φοβόταν. Βουτούσε ανά πάσα στιγμή ένα lear jet, πήγαινε σε όποιο χορό στη γη επιθυμούσε και διάλεξε τον πρίγκιπα του γούστου της, το κομψό και νεαρό Φίλιππο της τέως ελληνικής Βασιλικής Οικογένειας και της ευρύτερης Βασιλικής Οικογένειας της Δανίας, νεότερο παιδί του τελευταίου Βασιλιά των Ελλήνων Κωνσταντίνου Β΄ και της συζύγου του Άννας Μαρίας.

Η κληρονόμος Νίνα Φλορ, άλλωστε, καλλιτεχνική διευθύντριας της Vista Jet και owner πολυτελούς εξωτικού θέρετρου στη Μοζαμβίκη, είχε πάντα παρέες αριστοκρατών και ευγενών -απ’ όσους, τουλάχιστον, απόμειναν στον κόσμο- όπως ο Λόρδος Έντουαρντ Άλμπερτ Τσαρλς Σπένσερ-Τσώρτσιλ ή ο Πρίγκιπας Ιωάννης Χριστόφορος Βοναπάρτης ή Ναπολέων ο Η! Ο Φίλιππος τώρα είχε, όλο το πακέτο. Νέος, ωραίος, έχει και μια δουλειά ως σύμβουλος επιχειρήσεων, έτσι για να βρίσκεται, αλλά όταν γεννήθηκε, το 1986, η Μοναρχία στην Ελλάδα είχε καταργηθεί και ο τίτλος «Πρίγκιπας της Ελλάδας και της Δανίας» δεν αναγνωρίζονταν συνταγματικά. Μα η Νίνα δεν πτοήθηκε απ αυτές τις συνταγματικές τυπικότητες και άρχισε να υπογραφεί ως «πριγκίπισσα της Ελλάδας»!

Η πλούσια jet setter με τον αποφασιστικό χαρακτήρα, κόρη ενός άνδρα θρυλικού για τη δυναμικότητα του και το vivere pericolosamente τρόπο ζωής, περνά και αυτό το καλοκαίρι, στους τόπους που δεν έχουν ποτέ ομίχλη. Και αφού είναι «πριγκίπισσα της Ελλάδας» ανεβάζει φωτογραφίες στο Instagram από τις διακοπές της στο Ιόνιο, παραδοσιακά με την Τασία στο Φισκάρδο, που είναι κάτι σαν τάμα η παρουσία των high flyers εκει, ή από γραφικές γωνιές της Κέρκυρας. Σε μια εικόνα μάλιστα με βαρκούλα, θάλασσα, λίγο πεύκο και πολύ λιακάδα, σημειώνει μάλιστα: «Πατρίδα»! Οι 36.000 followers της, την αποθεώνουν και της στέλνουν τις ευχές τους για τις καλοκαιρινές της διακοπές! Έτσι, η Νίνα διάλεξε αγαπημένο σύζυγο, πριγκιπικό τίτλο, και χώρα και όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά.

Η κόρη του δισεκατομμυριούχου με αδρεναλίνη Τόμας Φλορ

Η Νίνα Φλορ με τον πατέρα της

Ο Φιτζέραλντ είχε γράψει πως οι πλούσιοι «δεν είναι απλώς διαφορετικοί» αλλά πως «βαθιά μέσα τους πιστεύουν πως είναι καλύτεροι». Στην περίπτωση της Νίνα Νάσταζια Φλορ, δεν πρόκειται για έπαρση, αλλά για αυτονόητο πλαίσιο, της ύπαρξης της, που ήρθε στον κόσμο τον Ιανουάριο του 1987, στο Σεν Μόριτζ της Ελβετίας, μέσα σε έναν κόσμο απαλό, υπερπολυτελή, απόμακρο, κατοικημένο από παιδιά και μωρά σαν αγγέλους Φλαμανδών ζωγράφων. Είναι πάντα η πολύτιμη μοναχοκόρη του περιβόητου Τόμας Φλορ, που δεν είναι απλώς ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της VistaJet, αλλά εκείνος, που πήρε την έννοια του ιδιωτικού αεροπλάνου και τη μετέτρεψε σε διεθνές status symbol.

Επινοητικός, δαιμόνιος και βαθιά εθισμένος στη λεπτομέρεια και την πολυτέλεια, έχτισε τη σημαντικότερη εταιρεία μίσθωσης ιδιωτικών αεροσκαφών στον κόσμο, έναν στόλο 350 και πλέον Learjet με πτήσεις προς το 96% του πλανήτη. Είναι γνωστός όχι μόνο ως επιχειρηματίας αλλά και ως παθιασμένος πιλότος, με εκατοντάδες ώρες στο ενεργητικό του, πετώντας ο ίδιος τουλάχιστον έναν μήνα τον χρόνο. Τις υπόλοιπες μέρες του μοιράζεται ανάμεσα σε επενδύσεις, διεθνή συνέδρια, αγώνες αυτοκινήτου και μπόλικη Ferrari. Ως οδηγός της Ferrari στο πρωτάθλημα WCE και χορηγός σε αγώνες σύμβολα του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως οι 24 Ώρες του Λε Μαν, ο Φλορ διατηρεί μια σχέση σχεδόν οργανική με την ταχύτητα, είτε βρίσκεται στον αέρα είτε στον δρόμο.

Παράλληλα, είναι συλλέκτης έργων τέχνης και ιστορικών αυτοκινήτων, με την ίδια επιμονή που άλλοι άνθρωποι συλλέγουν μπλουζάκια. Το σπίτι του στην πλαγιά της Σουβρέτα, πάνω από το Σεν Μόριτζ, δεν είναι απλώς μια πολυτελής κατοικία. Είναι ένα αρχιτεκτονικό σχόλιο πάνω στην έννοια της ιδιωτικής απομόνωσης. Απλώνεται σε 3.250 τετραγωνικά μέτρα, γαντζωμένο στο βουνό σαν φωλιά, εξ ου και η ονομασία του στη ρομανσική διάλεκτο της περιοχής, που είναι Ches’ Aivla, δηλαδή «Αετοφωλιά». Οι ντόπιοι την κοιτούν με δέος, οι επισκέπτες με απορία.

Η κατοικία ξετυλίγεται σε επτά επίπεδα, με αίθουσα κινηματογραφικών προβολών, σπα, μπιλιάρδο, μπόουλινγκ, ιδιωτική πιτσαρία, κελάρι με σπάνιους οίνους και βιβλιοθήκη, ενώ στο γκαράζ του φιλοξενεί ένα μικρό μουσείο με άψογα διατηρημένα κλασικά αυτοκίνητα. Ανάμεσά τους, η θρυλική Aston Martin DB5, το αμάξι του Σον Κόνερι στον Χρυσοδάκτυλο, μια σινεφίλ πινελιά πολυτελούς νοσταλγίας. Όταν δεν βρίσκεται σε κάποια άλλη γωνιά του πλανήτη και συνήθως βρίσκεται, ο Τόμας Φλορ ζει εδώ. Φυσικά και έχει ένα 43 μέτρων σκάφος, ιδιαίτερα φουτουριστικού σχεδιασμού που έχει το όνομα της κόρης του, Nina J. Το 2018, το Forbes εκτίμησε τη συνολική περιουσία του Τόμας Φλορ στα 2,3 δισ. δολάρια. Και όταν φύγει από αυτόν τον κόσμο, η Νίνα, η μοναδική του κόρη, θα κληρονομήσει τα πάντα. Τη VistaJet, το δίκτυο ακινήτων του σε Βρετανία, ΗΠΑ και Ελβετία και φυσικά την Αετοφωλιά. Για μια κληρονόμο που μεγάλωσε, ήδη, στα σύννεφα, είναι απλώς η φυσική της προσγείωση.

Μεγαλώνοντας στα πούπουλα και στα σύννεφα και με πάρτι κομμουνιστικών – σοβιετικών θεμάτων

Η μητέρα της, Κάταρινα Κόνετσκι, είναι Πολωνοσουηδή, με πορεία που συνδυάζει τη μόδα, την τέχνη και την εκδοτική επιμέλεια στα υψηλότερα επίπεδα. Υπήρξε η πρώτη αρχισυντάκτρια της ρωσικής Vogue, σε μια εποχή που η Μόσχα διεκδικούσε τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη του στυλ και του lifestyle, και στη συνέχεια ανέλαβε τη δημιουργική διεύθυνση στον ιστορικό Οίκο Fabergé. Παρά τη μεγάλη καριέρα της, η ίδια απέφευγε την προβολή, την elite globetrotters ή να είναι μέλος των the Riviera set, St. Moritz circle, Gstaad people. Προτιμούσε πάντα τα παρασκήνια, εκεί όπου ο σχεδιασμός, η αισθητική στρατηγική και οι πολιτισμικές ισορροπίες είναι πιο κρίσιμες από το φλας. Αργότερα συνεργάστηκε με τη Vogue Greece. Όταν η Νίνα ήταν ακόμη μικρή, οι γονείς της χώρισαν και η ίδια μετακόμισε με τη μητέρα της στο Λονδίνο, το 2001, όταν η Κόνετσκι ανέλαβε τη στήλη κοσμημάτων του περιοδικού Tatler, με μια μετρημένη και όχι φλύαρη αισθητική. Εκεί, η Νίνα ήρθε σε επαφή με έναν άλλον κόσμο, πιο βρετανικό, πιο σφιχτό, αλλά εξίσου ελιτίστικο.

Ολοκλήρωσε την μέση εκπαίδευσή συνεχίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ αργότερα πήγε για σπουδές, φυσικά, στα μεγάλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Αν και η Νίνα δεν μιλούσε συχνά δημόσια για τα παιδικά της χρόνια, φανερά, από την πολύ μικρή της ηλικία είναι μέλος της aristocratie flottante, της ας την πούμε «επιπλέουσας στον αφρό αριστοκρατίας», που δεν έχει ρίζες αλλά ανήκει παντού, όπου ευημερεί ο πλούτος.

Μεγαλώνοντας ανάμεσα σε Ελβετία, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, η Νίνα Φλορ δεν ήταν ποτέ ένα παιδί με ζωή σχολείου και σπιτιού, όπου ακόμα και η γνώση φαίνεται ανεπιτήδευτα δεδομένη, σαν κληρονομικό δικαίωμα και όχι αποτέλεσμα καλλιέργειας με ζέση. Μα ήταν επιβλητικά και αδυσώπητα δεδομένο πως η Νίνα Φλορ, προορίζονταν για τα πάντα εκτός από την αφάνεια! Όταν ήρθε η ώρα να γιορταστούν τα 18α γενέθλια της Νίνα Φλορ, ο πατέρας της, έκανε μια σειρά από πάρτι, αλλά ένα ξεχώρισε.

Όχι, όχι, δεν κατέφυγε σε κάτι κοινότοπο όπως σαμπάνιες, DJs και κρυστάλλινα σκηνικά με θέα τις Άλπεις. Έκανε μια θεματική γιορτή για την ενηλικίωση της μονάκριβης του, με θέμα την σοβιετική και κομμουνιστική εποχή, όπου ανέμιζαν κόκκινες σημαίες και κίτρινα σφυροδρέπανα, ηθοποιοί ήταν ντυμένους ως στρατιώτες του Κόκκινου Στρατού ή αγρότες της εποχής του Λένιν και η μουσική υπόκρουση βασίζονταν στη Τρίτη Διεθνή και τους Σοβιετικούς επικούς ύμνους.

Περίπου 300 προσκεκλημένοι παρακολούθησαν αυτό το, τρόπον τινά, δραματοποιημένο timeline της μπολσεβίκικης επανάστασης, σε σκηνογραφία πολυτελείας και πολύ το διασκέδασαν. Βρήκαν το βράδυ πολύ πετυχημένο, με το θεματικό αστείο των πολύ πλουσίων, που τους αρέσει να παίζουν με τα σύμβολα του παρελθόντος από ασφαλή απόσταση και με catering υψηλών προδιαγραφών. Η πάλι μπορεί να το καταχάρηκαν γιατί τη γλίτωσαν και τώρα πια έχει απομακρυνθεί το ενδεχόμενο εκείνου του μαρξιστικού ονείρου που ήθελε, όπως λέγεται πως έγραψε ο Ζαν Μεσιέ, «η ελευθερία να έρθει όταν ο τελευταίος πλούσιος κρεμαστεί με τα έντερα του τελευταίου παπά».

Τη βραδιά εκείνη, το μόνο που κρεμόταν στον χώρο ήταν οι λαμπεροί πολυέλαιοι! Όπως και να χει, η Νίνα Φλορ, ενηλικιώθηκε και άρχισε να κάνει παρέες με άλλες νέες ultra-wealthy, όπως η Μπιάνκα Μπραντολίνι ντ’Άντα, η Αλέγρα Βερσάτσε και η Μαργκερίτα Μισσόνι, αλλά πάντα στα μαλακά όρια των υπερ-πλουσίων, που δεν αγγίζουν ποτέ τίποτα παθιασμένο σε σχέσεις. Έχει συναναστροφές και σπίτια παντού όπου η πλούσια ελίτ μεταναστεύει με τις εποχές, σαν αποδημητικά πτηνά με τζετ του μπαμπά, αλλά φαίνεται να προτιμά τη ζωή ανάμεσα σε ένα κομψό σπίτι στο Notting Hill του Λονδίνου και μια έπαυλη στην Καλιφόρνια.

Η Νίνα Φλορ, όμως, αγαπά να δείχνει ανώδυνες στιγμές και εικόνες καλοφτιαγμένες και μελετημένες να εκφράσουν αυτό ακριβώς που στοχεύει, τυλίγοντας με μυστήριο το σύνολο της ύπαρξης της. Πετυχαίνει τη συνειδητή κατασκευή ταυτότητας της, μέσα από αποστάσεις και σιωπές. Άλλωστε, η μυστικότητα είναι πολυτέλεια, η τελευταία μορφή δύναμης και όποιος μπορεί να αποσύρεται κατά βούλησίν, από τη δημόσια σφαίρα, είναι, πραγματικά, ισχυρός, όπως ανέλυε -περίπου- ο φιλόσοφος Ζαν Μποντριγιάρ.

Νικόλαος Ντε Γκρες, Νίνα Φλορ

Πρώτη δουλειά στου μπαμπά με το design στην πρώτη θέση

Πολυτέλεια δεν είναι μόνο το δερμάτινο κάθισμα και η σαμπάνια πριν την απογείωση. Για τη Νίνα Φλορ, η πολυτέλεια στον αέρα είναι αισθητική υπόθεση, από το ραφινάρισμα της λεπτομέρειας μέχρι το γενικό concept. Πιάνοντας δουλειά ως η καταλληλότερη δημιουργική διευθύντρια της VistaJet του πατέρας της, που δεν έδωσε και εξετάσεις για να την πάρει, ανέλαβε να μετατρέψει το εναέριο ταξίδι σε εμπειρία υψηλής αισθητικής. Για τις στολές των πληρωμάτων καμπίνας απευθύνθηκε στο fashion powerhouse, τον οίκο Moncler, το απόλυτο premium luxury brand, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και το καλωσόρισμα στον αέρα μπορεί να έχει τη σωστή φόδρα.

Τα μενού στις πτήσεις δεν προέρχονταν από πρόχειρες κουζίνες αεροδρομίου αλλά από τη δημιουργική επιμέλεια των Nobu και Cecconi’s, με πιάτα σχεδιασμένα ειδικά για τα 35.000 πόδια. Τα αξεσουάρ ύπνου, όπως στρώματα, παπλώματα, μάσκες, πιτζάμες και παντόφλες, παράγονταν σε παραδοσιακές ιταλικές βιοτεχνίες, κατά παραγγελία και αποκλειστικά για τη VistaJet. Ακόμη και τα καλλυντικά στις τουαλέτες προέρχονταν από μικρή μονάδα στην Καλιφόρνια, με φυσικά υλικά τόσο αγνά, που, όπως είχε πει ενθουσιωδώς η ίδια η Νίνα σε συνέντευξη της, «θα μπορούσες μέχρι και να τα φας». Η ίδια έχει επιμεληθεί προσωπικά την κάβα της VistaJet, επιλέγοντας κρασιά και σαμπάνιες από σπάνιες και εκλεκτές ετικέτες, με τη συνεργασία sommeliers υψηλού κύρους. Η επιλογή δεν περιορίστηκε στα οινοποιεία.

Στο πλαίσιο της αισθητικής της «καλλιεργημένης πτήσης», πρόσθεσε και μια εν πτήσει δανειστική βιβλιοθήκη με 7.500 τίτλους, όλους διαλεγμένους από το Heywood Hill, το ιστορικό λονδρέζικο βιβλιοπωλείο που διατηρεί τον τίτλο του επίσημου προμηθευτή της βασίλισσας Ελισάβετ. Όταν ο Τόμας Φλορ παρέλαβε ένα καινούριο Bombardier, της ζήτησε να του δώσει «κάτι ξεχωριστό». Εκείνη ανέθεσε την εξωτερική διακόσμηση της ουράς του αεροσκάφους σε καλλιτέχνες του γκράφιτι. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ιδιωτικό jet αξίας 45 εκατομμυρίων δολαρίων με ελεύθερη εικαστική παρέμβαση, ανάμεσα σε πίστες απογείωσης και lounges vip επιβατών. Εκεί όπου τα tags συνάντησαν τα ταγιέρ και οι μπογιές τους καναπέδες από κασμίρι!

Προσωπικές business πάντα περιβαλλοντολογικές, αλλά με cabin crew

Η Νίνα Φλορ αποφάσισε κάποια στιγμή να αφήσει την επαγγελματική ασφάλεια της πατρικής επιχείρησης και με φόντο αυτή -ως ενός ορισμένου σημείου και η ανεξαρτησία!- να επενδύσει στη φύση. Το Kisawa Sanctuary στη Μοζαμβίκη είναι η πρώτη της ανεξάρτητη απόπειρα και αφορά σε ένα πολυτελές καταφύγιο για τους λίγους και πολύ εκλεκτούς, σχεδιασμένο με όλες τις λέξεις κλειδιά της εποχής μας, όπως βιωσιμότητα, οικολογία, προστασία, ενσωμάτωση! Εκεί, οι βίλες–καλύβες είναι 200 τετραγωνικά μέτρα η καθεμία, διαθέτουν ιδιωτική παραλία και πισίνα, και προσφέρουν θεραπείες με αγιουρβεδικά έλαια και τοπικά βότανα, γιατί ακόμα και η χαλάρωση πρέπει να έχει γεωγραφική συνείδηση. Τα δομικά υλικά είναι φυσικά, οι πρώτες ύλες συλλέγονται εντός ακτίνας 300 χιλιομέτρων, ενώ το προσωπικό προέρχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την τοπική κοινότητα, ως ένδειξη ότι το Kisawa ενδιαφέρεται για την έννοια του τόπου, όχι μόνο για την προβολή του.

Επιπλέον, στους επισκέπτες δίνεται η δυνατότητα να συνεισφέρουν οικονομικά στην επιστημονική έρευνα που διεξάγεται παράλληλα με τη φιλοξενία τους, μέσα από ένα ιδιότυπο σύστημα «χορηγίας» της φύσης, ώστε η βραδινή τους σαμπάνια να συνοδεύεται, αν μη τι άλλο, από ένα ίχνος περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Το resort παράγει μεγάλο μέρος της ενέργειάς του από ηλιακά πάνελ, αποφεύγει το πλαστικό μίας χρήσης και διαχειρίζεται τα απόβλητά του με zero waste φιλοσοφία. Η ίδια η Φλορ έχει ιδρύσει, στον ίδιο χώρο, ένα ερευνητικό παρατηρητήριο για τη θαλάσσια πανίδα και τη βιοποικιλότητα του αρχιπελάγους, ως μια προσπάθεια να συνυπάρξει η πολυτέλεια με την επιστήμη, έστω και σε ένα πολύ διακριτικό ακροβατικό σχοινί ισορροπίας. Όλα μοιάζουν να έχουν γεννηθεί από αγνές, αν όχι εντελώς αθώες προθέσεις.

Το Kisawa Sanctuary προβάλλεται ως ένα καταφύγιο περιβαλλοντικής ηθικής. Όμως η τόσο δηλωμένη ευαισθησία για το περιβάλλον προέρχεται από τη μοναχοκόρη και μελλοντική κληρονόμο του ανθρώπου που διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο ιδιωτικών αεροσκαφών στον πλανήτη. Περισσότερα από 360 Bombardier και άλλοι εναέριοι ρυπαντές μετακινούν καθημερινά τους επιβάτες της VistaJet, εξυπηρετώντας μια ελίτ που μεταφέρεται από τη μία μητρόπολη στην άλλη για να απολαύσει το brunch της σε διαφορετικό time zone. Ο μέσος επιβάτης ιδιωτικού τζετ παράγει περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε μία μόνο πτήση από όσες ένας μέσος άνθρωπος σε έναν ολόκληρο χρόνο.

Παρά το γεγονός ότι ο κλάδος των ιδιωτικών πτήσεων καταλαμβάνει ένα μικρό ποσοστό της συνολικής αεροπορικής δραστηριότητας, οι εκπομπές του αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Η VistaJet έχει δεσμευτεί για ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2025, μέσω εναλλακτικών καυσίμων και αντισταθμιστικών δράσεων, όμως αυτό δεν αλλάζει την ουσία. Η οικολογική ηθική παραμένει κολλημένη στα πολυτελή καθίσματα της αντίφασης, ανάλογα της αισθητικής της ίδιας της Νίνα, που φρόντισε, όσο ήταν διευθύντρια Δημιουργικού της VistaJet, να δώσει στην πτήση τη μορφή spa στα 35.000 πόδια. Το Kisawa είναι σίγουρα ένα όμορφο project, καλοσχεδιασμένο, και φαινομενικά με καλές προθέσεις. Αλλά ακόμα κι όταν σερβίρεται σε φύλλο μπανάνας, το προνόμιο δεν παύει να μυρίζει κηροζίνη.

Νίνα Φλορ, Φίλιππος Ντε Γκρες

Μανία με τη μόδα

Η μόδα είναι για τη Νίνα Φλορ εργαλείο προφίλ, μηχανισμός δημόσιας εικόνας, ένα είδος δεύτερου δέρματος για όποιον γνωρίζει τη διαφορά ανάμεσα στο στυλ και στη στυλιζαρισμένη πρόθεση. Είναι πάθος και εμμονή! Στις φωτογραφίες της δεν υπάρχουν λάθη. Ίσως γιατί η ντουλάπα της εκτείνεται σε ηπείρους. Μια μέρα θα φορέσει Chanel και Giambattista Valli, την επόμενη vintage Yves Saint Laurent και χειροποίητα σαρίκια από τη Μοζαμβίκη. Στο Λος Άντζελες θα εμφανιστεί με σκουφάκι και μεγάλα γυαλιά, μια εικόνα casual που θέλει τέσσερις stylist για να δείχνει τόσο ανεπιτήδευτη. Στις πιο επίσημες παρουσίες της επιλέγει σιλουέτες από Erdem, δημιουργίες με αναφορές στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ή με τεχνική haute couture που περισπούδαστες, που διαβάζουν τη μόδα όπως τη ποίηση οι φοιτητές της Φιλολογίας.

Τα φορέματα κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ, και αυτό είναι απλώς η βάση. Ένα ζευγάρι παπούτσια Valentino, μια τσάντα από τον οίκο Anne‑Marie Schwartz και μερικά διακριτικά, όχι πρόχειρα, κοσμήματα που δηλώνουν αριστοκρατία χωρίς τη φασαρία. Και όταν ντύνεται για πιο γήινες ανάγκες, μιλάμε για flats σχεδιασμένα στο Μιλάνο και μάλλινα πουλόβερ δεμένα χειροποίητα στη Λορένη. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περιοδικά μόδας, όταν τη σχολιάζουν, επιλέγουν να τη βάζουν δίπλα σε γυναίκες όπως η Σαρλότ Καζιράγκι ή η Αλεγκρα Βερσάτσε. Όχι για τα χρώματα που φοράει, αλλά για την ακριβή επένδυση στο αφήγημα της «απόλυτης φυσικότητας».

Οι εμφανίσεις της δεν προωθούν κάτι. Είναι αυτές οι ίδιες η προώθηση. Δεν έχει αφήσει δημόσια αριθμούς, αλλά αναλυτές του χώρου εκτιμούν πως η ετήσια δαπάνη της σε μόδα πλησιάζει άνετα τις έξι ψηφία. Δεν είναι όμως μόνο το ύφασμα. Είναι η σημειολογία. Αθλείται, ταξιδεύει, πηγαίνει για γκολφ, κάνει surf, ζει σε τόπους όπου η λέξη lifestyle σημαίνει περισσότερα από έναν γυμναστή. Σε συνεντεύξεις της έχει πει ότι το στυλ δεν πρέπει να είναι άβολο. Ή ότι η αισθητική είναι θέμα ηθικής. Δεν έχει απαντήσει ποτέ γιατί η εταιρεία τζετ του πατέρα της ρυπαίνει τους ουρανούς, ενώ η ίδια προωθεί την οικολογική ευαισθησία. Αλλά ίσως εκεί ακριβώς να είναι και το μεγάλο της ταλέντο, το να φοράει πάνω της όλες τις αντιφάσεις του σύγχρονου κόσμου, με τόσο καλή ραφή που δεν φαίνονται.

Μια σχέση, δύο γάμοι και μία τιάρα

«Ένας έρωτας, παιδί μου, δεν είναι μόνο τα μάτια και τα λόγια. Είναι το ψωμί που θα ζυμώσεις μαζί του, η κάψα του κορμιού, το πιάτο που θα μοιραστείς, το στρώμα που θα λερωθεί απ’ τον καημό. Άμα είναι να τ’ αγαπήσεις, να το κάνεις με το αίμα σου. Αλλιώς, άστο!». Έτσι γράφει η Μαρία Ιορδανίδου στη Λωξάντρα της, πως ερωτεύονται τα λαϊκά κορίτσια του ελληνισμού! Η Heiress και power player Νίνα, που τα έχει όλα, που, τώρα πια, θεωρεί την Ελλάδα πατρίδα της, φυσικά και δεν ξέρουμε πως, αφού ποτέ δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες, αλλά ποιόν, ερωτεύτηκε. Έναν σωστό πρίγκιπα, με μεγάλους ευρωπαϊκούς, βασιλικούς οίκους πίσω του, εμβλήματα και οικόσημα, κοσμήματα θρυλικά ως οικογενειακά κειμήλια και θέση στις σελίδες Ιστορίας.

Βέβαια είναι έκπτωτης πολιτειακής ισχύς, αλλά η οικογένεια του, χαίρει κοσμικής και κοινωνικής λάμψης, επιρροής και απρόσιτης αίγλης γαλάζιου αίματος. Είναι γνωστό, πως η Νίνα Φλορ και ο Πρίγκιπας Φίλιππος γνωρίστηκαν το 2018, όταν και οι δύο παραβρέθηκαν στον γάμο της Πριγκίπισσας Ευγενίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Σίγουρα δεν ζύμωναν μαζί ψωμί, όπως θέλει τους ερωτευμένους να κάνουν η Ιορδανίδου, αλλά ούτε καν εκφράστηκαν περί των αισθημάτων τους. Η Νίνα, μόνο, έγραψε στο Instagram κάτω από μια φωτογραφία του Φίλιππου πως «εσύ είσαι αυτός που μας κάνει καλύτερους, πιο δυνατούς και μας εμπνέει να ονειρευόμαστε». Τώρα γιατί μιλά στο πρώτο πληθυντικό, ίσως γιατί ο Φίλιππος έχει μεγάλη επιρροή στην οικογένεια και στους φίλους τους ή είτε γιατί η ίδια εκφράζει τα ερωτικά της συναισθήματα και μιλά για τον εαυτό της σε pluriel de majesté ή πληθυντικό της μεγαλοπρέπειας σα τον Λουδοβίκος ΙΔ της Γαλλίας, τον αποκαλούμενο και «Βασιλιά Ήλιο»!

Όπως και να έχει το καλοκαίρι του 2020, στην Ιθάκη, ο Φίλιππος ζήτησε τη Νίνα σε γάμο και η ανακοίνωσή του έγινε επισήμως την 1η Σεπτεμβρίου εκείνης της χρονιάς. Τον Δεκέμβριο του 2020, στο απόγειο της πανδημίας και με τον πλανήτη σε λοκντάουν, αποφάσισαν να παντρευτούν στο Σεντ Μόριτζ της Ελβετίας, σε κλίμα αναγκαστικά ιδιωτικότητας. Μοναδικοί μάρτυρες ήταν οι δύο πατέρες τους, ο Τόμας Φλορ, που ήταν και ο οικοδεσπότης και ο Κωνσταντίνος ο Β’, πρώην βασιλιάς των Ελλήνων, τελευταίος και μοιραίος, σε προχωρημένη ηλικία, ενώ δυο χρόνια αργότερα, θα έκανε την τελευταία έξοδο από την Ιστορία και τον κόσμο όλο.

Τον Μάιο του 2022, όπως έχει καταγραφεί σε δημοσιεύματα των Pointer, Tatler και Hello, πραγματοποιήθηκε ένα κοινωνικό gathering προς τιμήν του γάμου της Νίνας Φλορ και του Πρίγκιπα Φίλιππου, με ένα πάρτι στο σπίτι της Άλις Νέιλορ‑Λέιλαντ στο Cambridge. Το σπίτι ήταν στολισμένο με λευκά μπαλόνια, πεόνιες σε κομψές αποχρώσεις και πετσέτες με μονόγραμμα. Πάνω στο τραπέζι δεσπόζει μια τριώροφη μπλε στο χρώμα της Ελλάδας, τούρτα, ενώ το δείπνο υπό το φως των κεριών ήταν εξόχως -τι άλλο;- πολυτελές! Η εκδήλωση έκανε το κύκλο της στα social media των glossy περιοδικών, αλλά δεν υπήρξε μεγάλος κοινωνικός θόρυβος, όπως σε άλλες αντίστοιχες γαμήλιες εκδηλώσεις των Ντε Γκρες. Ίσως για αυτό έπρεπε να τριτώσει η ένωση, με τον θρησκευτικά ορθόδοξο γάμο στην Ελλάδα!

Νίνα Φλορ

Πριγκιπική ρετροσπεκτίβα ή πως τρίτωσαν οι γάμοι!

Η τρίτη πράξη ενός παραμυθιού με τίτλο «ο πριγκιπικός γάμος της Νίνα Φλορ», πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2021, στην Ιερά Μητρόπολη Αθηνών και θύμιζε vintage ταινίες παλιού σινεμά υπερπαραγωγών. Ήταν, η σειρά του θρησκευτικού γάμος της Νίνας και του Φίλιππου, εκεί όπου πριν 57 χρόνια είχαν παντρευτεί οι γονείς του και είχε γίνει ένας εθνικός, τότε, χαμός εορτασμών, σπατάλης και κοσμοσυρροής γαλαζοαίματων. Οι πριγκίπισσες Βεατρίκη και Ευγενία της Βρετανίας, η βασίλισσα Σοφία της Ισπανίας, η αδελφή της Ειρήνη, η Πριγκίπισσα Μπεαντικέ της Δανίας, πρίγκιπες χωρίς βασίλειο, αλλά με θέσεις πρώτης σειράς στα κοσμικά καλέσματα, τραπεζίτες, η Μαριάννα Βαρδινογιάννη, ο Σταύρος Νιάρχος με τη Ντάσα Ζούκοβα, η Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη ήταν η αφρόκρεμα των καλεσμένων.

Η νύφη φόρεσε νυφικό Chanel, οίκο που τις δημιουργίες του λατρεύει και συλλέγει μετά μανίας, από τη συλλογή Haute Couture Φθινόπωρο‑Χειμώνας 2021, με εντυπωσιακή ουρά έντεκα μέτρων που άγγιξε και… ξέσκονισε καλοαναθρεμμένη τα ταλαιπωρημένα πεζοδρόμια της Αθήνας! Στο κεφάλι της φινίρισμα, στάθηκε η τιάρα Antique Corsage, οικογενειακό κειμήλιο από τη Βασίλισσα Άννα ‑ Μαρία, που πάει από κεφάλι σε κεφάλι των Ντε Γκρες. Την έχουν φορέσει η Αλεξία και η Θεοδώρα σε επισημες εκδηλώσεις και ως νυφικό, πριγκπικό έμβλημα, η Μαρί Σαντάλ στον γάμο της με τον Παύλο, η Τατιάνα Μπλάτνικ στον γάμο της με τον Νικόλαο στη Σπέτσες, ως νούμερο 3 νύφη η Νίνα Φλορ και μετα από αυτήν, η Χρυσή Βαρδινογιάννη σε ακόμα μία γαμήλια τελετή του Νικόλαου.

Μετά το μυστήριο, η αίθουσα του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου γέμισε με πιάνα, χαμόγελα, σαμπάνια και το “κονσομασιόν εστέτ” των tablescape εμπνευσμένων από τη νεοελληνική παράδοση και έρευσε άφθονο το αρωματισμένο ούζο, πριν ξεδιπλωθεί η γαλαζοαίματη φινέτσα της οικογένειας Ντε Γκρες σε έναν ακόμα γάμο που συνάντησε την billionaire αφθονία. Και μπορεί η χώρα να μην αναγνωρίζει πριγκιπικούς τίτλους, βασιλικούς θώκους, αριστοκρατικά μεγαλεία, αλλά μια απ τις πρώτες ενέργειες της Φλορ ήταν να υπογράψει στο θέρετρο της, στην Kisawa Sanctuary ως «Πριγκίπισσα Νίνα της Ελλάδας»! Και αν δεν το προβλέπει το σύνταγμα της χώρας, ε, καλά! Τρεις γάμοι γίνανε για αυτόν τον τίτλο, πως να αρκεστεί στο Νίνα Ντε Γκρες, που δεν έχει τη γοητεία του!

Η Νίνα ως πριγκιπική συννυφάδα

Ορισμένες προσκλήσεις δεν χάνονται, άλλες δεν στέλνονται καν. Και μερικές απλώς επιστρέφονται σιωπηρά, χωρίς αποστολέα ή παραλήπτη. Κάπως έτσι αντιμετωπίστηκε από τη Νίνα και τον Φίλιππο, η πρόσκληση για τον γάμο του Φεβρουαρίου του 2025, που πυροδότησε σχόλια, συζητήσεις και πανελίστικες υποθέσεις. Όταν η Χρυσή Βαρδινογιάννη παντρεύτηκε τον Νικόλαο Ντε Γκρες στον ιστορικό Ιερό Ναό της Πλάκας, με επισημότητα, σεμνότητα και φινέτσα που δεν κραύγαζε πλούτο, η απουσία της Νίνα και του Φίλιππου, που δεν βρέθηκε στον γάμο του μεγαλύτερου αδελφού του υπήρξε εκκωφαντική. Ως δικαιολογία βεβιασμένη στάθηκε, πως το ζευγάρι είχε υποχρεώσεις στις ΗΠΑ.

Τα ελληνικά μέσα μίλησαν για απόσταση ανάμεσα στις συννυφάδες. Και σε χαμηλότερο τόνο, σε πιο παλιούς χάρτες της κοσμικής ζωής, θυμήθηκαν τη μακρά φιλία της Νίνα Φλορ με την Τατιάνα Μπλάτνικ, την πρώην σύζυγο του Νικόλαου. Μια φιλία που είχε επιβεβαιωθεί με ταξίδια, δημόσιες εμφανίσεις και κοινές παρουσίες στο Σεν Μόριτζ. Αν ισχύει ότι η Νίνα δεν θέλησε να πατήσει το πόδι της σε έναν γάμο που αντικαθιστούσε μια προηγούμενη ένωση που είχε προ πολλού ενσωματωθεί στη ζωή της, αυτό μένει στον χώρο των εικασιών. Όμως το γεγονός παραμένει. Το ζευγάρι που κάποτε σφράγισε με γάμους την επιστροφή του στο ελληνικό προσκήνιο, απουσίαζε την ώρα που η οικογένεια έγραφε το επόμενο κεφάλαιο. Πρίγκιπες και βασιλείς, έκπτωτοι και εν ενεργεία, ντόπιοι ή διεθνείς τα οικογενειακά δράματα τα έχουν όλοι και συννυφάδες, συμπεθέρες, κουνιάδες, πεθερές και μπαντζανάκια, τα ζόρια τους τα τραβάνε με συμπεριφορές, ε, που και αριστοκρατικές δε τις λες!

Ελληνικό καλοκαίρι για σχεδόν πριγκίπισσες

Η Νίνα Φλορ με τις αναρτήσεις της περί «Πατρίδας», διατρανώνει πως αγαπά την Ελλάδα, όπως τις λεπτομέρειες στα custom ραμμένα της φορέματα. Έχει αποφασίσει πως είναι η χώρα της και την κουβαλά σαν σκηνικό του πιο προσεκτικά σκηνοθετημένου καλοκαιριού της. Από στην Ιθάκη, τη Κέρκυρα, τη Κεφαλονιά επιλέγει σημεία που προσφέρουν το τέλειο φως, τη σωστή απομόνωση και, φυσικά, την κατάλληλη κάμερα από απόσταση. Τα ελληνικά νησιά τής προσφέρουν κάτι σπάνιο, το πλαίσιο για να λάμψει πριγκιπικά χωρίς να μοιάζει ότι το επιδιώκει.

Σε λήψεις όλο γαλάζιο και λευκό, αφήνει να εννοηθεί ότι είναι πια μία από εμάς, χωρίς να βάλει και σαγιονάρες και να κουβαλάει ομπρέλα, καρέκλα πτυσσόμενη παραλίας, ψυγειάκι με κεφτεδάκια και κρύα νερά, στα βράχια. Το καλοκαίρι για τη Νίνα είναι ένα ενσταντανέ αναψυχής, αλλά και δημόσιας σχέσης με την έννοια της soft δυναστείας. Ζει ένα ελληνικό καλοκαίρι όπου τίποτα δεν είναι τυχαίο, τίποτα δεν είναι χύμα, και τίποτα δεν είναι τόσο χαλαρό όσο δείχνει. Ούτε καν ο Φίλιππος στο πλάι της.