• LIFE&STYLE

    Οι οικονομολόγοι διαπιστώνουν πως να κάνουμε τα παιδιά να τρώνε πραγματικά υγιεινά σχολικά γεύματα


    Από τη στιγμή της εισαγωγής των ομοσπονδιακών κανόνων, που επιβάλλουν να σερβίρονται πιο υγιεινά γεύματα στα Αμερικανικά σχολεία, οι μαθητές αγοράζουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά από πριν, και τα πετάνε περισσότερο επίσης.

    «Ο μέσος όρος απορριμάτων αυξήθηκε από το ένα τέταρτο της κούπας σε περισσότερο από το ένα τρίτο της κούπας», σημείωσαν οι συντάκτες της μελέτης, που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο στις Εκθέσεις Δημόσιας Υγείας.

    Οι ενημερωμένες προδιαγραφές, που ψηφίστηκαν από το Κογκρέσο το 2010 και εφαρμόστηκαν το 2012, επιβάλλουν αυξημένες προσφορές σε δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, και λαχανικά. Για να δουλέψουν οι νέοι κανόνες, όμως, τα σχολεία πρέπει να κάνουν κάτι παραπάνω ​​από μια απλή αλλαγή των μενού τους, λέει η Mary Podrabsky, διευθύντρια του σχολείου και των πρωτοβουλιών της κοινότητας στο Κέντρο Διατροφής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Washington.

    Η ενασχόληση με τις καλλιέργειες στο σχολείο και τα προγράμματα διατροφικής εκπαίδευσης μπορούν να βοηθήσουν, είπε, όπως βοηθούν και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται στο Πανεπιστήμιο Cornell Food and Brand Lab, οι οποίες χρησιμοποιούν συμπεριφορές οικονομίας, για να βοηθήσουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα να εφαρμόσουν τρόπους, χαμηλού ή μηδενικού κόστους και να κάνουν τους μαθητές να τρώνε τα πιο υγιεινά τρόφιμα ,που έχουν σερβιριστεί ποτέ.

    Χάρη κυρίως στη χορηγεία από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, καθώς και τις προσπάθειες κοινωνικής δραστηριότητας του προγράμματος «Cornell», «υπάρχουν γύρω στα 30.000 σχολεία σε όλη τη χώρα, που έχουν κάνει ένα είδος «Έξυπνων Εστιατορίων», δήλωσε ο Adam Brumberg, αναπληρωτής Διευθυντής του «Food and Brand Lab», στο Quartz.

    Αυτό είναι, τουλάχιστον εν μέρει, επειδή το εργαστήριο του Brumberg επικεντρώνεται στο να κάνει τα παιδιά να επιλέξουν υγιεινά τρόφιμα και όχι απλώς να τα βάλουν στους δίσκους τους από υποχρέωση. Ένας φοιτητής είναι πιο πιθανό να φάει ένα μήλο, αν είναι  δική του επιλογή, για παράδειγμα, παρά όταν του το επιβάλλουν.

    «Είναι αρκετά εύκολο να αλλάξετε την επιλογή, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο εύκολο να αλλάξετε την κατανάλωση», είπε ο Brumberg στο Quartz. «Ένα από τα συνθήματα μας είναι το «δεν είναι διατροφή μέχρι να φαγωθεί». (Για να βεβαιωθούμε ότι τα παιδιά πραγματικά τρώνε αυτά τα φρούτα και τα υγιεινά τρόφιμα, λέει η Sudy Majd, μία διδακτορική φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Columbia, που εργαζόταν στο εργαστήριο του Cornell για περισσότερο από ένα χρόνο, έσκαψε στα σκουπίδια για να συλλέξει, να ζυγίζει, και να συγκρίνει αυτά που πετιούνται).

    Πολλές από τις συμβουλές των «Έξυπνων Εστιατορίων» θα ακούγονται οικείες σε όποιον έχει παρατηρήσει τον τρόπο, που μας βάζουν σε πειρασμό να αγοράσουμε πράγματα στο σούπερ μάρκετ ή στον κινηματογράφο. Ακριβώς όπως τα σούπερ μάρκετ τοποθετούν τις μπάρες σοκολάτας στα ταμεία για να παρακινήσουν τις παρορμητικές αγορές, οι καφετέριες θα πρέπει να έχουν τα φρούτα τυλιγμένα δίπλα στα ταμεία, είπε η Majd στο Quartz. Και όπως ακριβώς ένας υπάλληλος στον κινηματογράφο, θα ρωτήσει αν προτιμάτε να πάρετε ένα jumbo κουβά με ποπ κορν αντί για έναν απλό με μία μικρή διαφορά, οι ταμίες στις καφετέριες των σχολείων θα έπρεπε να υπενθυμίζουν στους μαθητές ότι τα φρούτα δίνονται δωρεάν με το γεύμα τους. Η «Big Food» χρησιμοποιεί αυτά τα κόλπα επειδή πιάνουν: Το εργαστήριο διαπίστωσε ότι η συνεχή προβολή των φρούτων στα Εστιατόρια αύξησε τις πωλήσεις πάνω από 100%.

    Η οικονομική θεωρία πίσω από την τοποθέτηση αυτή, ονομάζεται επιλογή αρχιτεκτονικής. Αλλά πραγματικά, λέει η Majd, «είναι απλά μία ώθηση».

     



    ΣΧΟΛΙΑ