• Business Of Fashion

    Πώς τα ZARA ξέρουν τι θα φορέσετε φέτος


    Η εταιρεία Zara, μια από τις πιο γνωστές και αγαπημένες εταιρείες οικονομικών ρούχων, τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να κερδίζει τη μάχη κόντρα σε διάσημους και πολυτελείς οίκους μόδας. Γνωστοί influencers και fashion bloggers, όπως η Chiara Ferragni, προτιμούν σύνολα της ισπανικής εταιρείας, ανεβάζοντας τις μετοχές της.

    Σύμφωνα με το Business Insider, στα πολυτελή κεντρικά γραφεία των ZARA στη βόρεια Ισπανία, περίπου 300 σχεδιαστές δουλεύουν αδιάκοπα για να ανακαλύψουν ποιο θα είναι το επόμενο μεγάλο trend στη μόδα, που θα ξετρελάνει το καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ομάδα σχεδίαζε ήδη από τον Απρίλιο την κολεξιόν που θα κυκλοφορήσει στα καταστήματα τέλη Νοεμβρίου, δοκιμάζοντας διαφορετικά σχέδια, κοψίματα και υφάσματα.

    Η δύναμη ενός Instagram Influencer

    Παλαιότερα, οι εταιρείες «γρήγορης μόδας» μιμούνταν τις τάσεις που παρουσιάζονταν τις πασαρέλες, προσφέροντας παρόμοια προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από τους οίκους μόδας. Τόσο η Zara, όσο και η Forever 21, έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν για την πρακτική αυτή. Σταδιακά όμως, η Zara άρχισε να χρησιμοποιεί τις εμφανίσεις από τις πασαρέλες μόνο ως πηγή έμπνευσης και σήμερα οι σχεδιαστές της εταιρείας παρακολουθούν, εκτός από επιδείξεις μόδας, και τις τάσεις που αναδεικνύονται μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα του Instagram.

    «Πηγαίνουμε σε εκθέσεις στο Παρίσι και στην Ιταλία και ύστερα αποφασίζουμε ποιες εικόνες θα χρησιμοποιήσουμε», αναφέρει ανώνυμα σχεδιαστής της ισπανικής εταιρείας στο Business Insider, καθώς η εταιρεία δεν τους αφήνει να αποκαλύπτουν τα στοιχεία τους σε Μέσα.

    Έπειτα, οι άνθρωποι της ZARA παρακολουθούν τα social media και κυρίως το Instagram προκειμένου να κρίνουν ποια θα είναι η κατάλληλη στιγμή για να λανσάρουν τα νέα τους προϊόντα. Αν για παράδειγμα μία influencer επιλέξει να βάλει ένα φόρεμα με συγκεκριμένο τρόπο, τότε είναι σίγουρο πως το trend αυτό θα απογειωθεί. Το Instagram δίνει στους σχεδιαστές πρόσβαση σε μια τεράστια πηγή έμπνευσης.

    Πλέον ο καθένας, μέσα από το κινητό του τηλέφωνο, μπορεί να δει τι φοριέται στη Νέα Υόρκη, τη Σανγκάη και το Τόκιο, κάτι το οποίο δεν γινόταν πριν από 15 χρόνια. Βέβαια αυτό είναι ευλογία και κατάρα, σύμφωνα με πολλούς, καθώς πλέον οι σχεδιαστές θα πρέπει να μπορούν να κατηγοριοποιήσουν τις πληροφορίες αυτές και να αποφασίσουν ποιες τάσεις θα είναι επιτυχημένες και ποιες αδιάφορες.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως η ZARA πληρώνει σχεδιαστές όλων των ηλικιών, οι οποίοι δίνουν τη δική τους προσωπική άποψη για το τι θα αρέσει στην ηλικιακή ομάδα που εκπροσωπούν. Άλλωστε, κάθε συλλογή δημιουργείται, βάσει ενός αγοραστή με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Την ίδια στιγμή, οι υπεύθυνοι της εταιρείας «ανιχνεύουν» τις τάσεις και τις ανάγκες του κοινού, βλέποντας τι αγοράζεται μέσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα.

    Όλα τα εμπορικά σήματα της Inditex βασίζονται στην ιδέα ότι αν δεν λειτουργεί ένα συγκεκριμένο στυλ, τότε θα πρέπει να το αλλάξουν.«Η εταιρεία βελτιώνει συνεχώς τον εαυτό της», δήλωσε στο Business Insider ο Jesús Echeverría, επικεφαλής της υπηρεσίας επικοινωνίας της Inditex. Για να γίνει αυτό, οι σχεδιαστές συνεργάζονται στενά με τους τοπικούς διαχειριστές πωλήσεων σε κάθε χώρα για να μάθουν τι λειτουργεί και τι όχι, ελέγχουν τα δεδομένα πωλήσεων και τα σχόλια των πελατών. Εάν πρέπει να κάνουν αλλαγές στα σχέδια, θα το κάνουν. Εάν λειτουργούν μερικές τάσεις, η επόμενη συλλογή θα στηριχθεί σε αυτές.

    «Έχουμε πελάτες όλων των κατηγοριών συνεπώς πρέπει να τους δώσουμε ό,τι χρειάζονται, ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως πρέπει να προσαρμόσουμε το στυλ και τα ρούχα σε κάθε μια από τις 96 αγορές που έχουμε παρουσία», τονίζει σχεδιαστής της ZARA.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ZARA: Δέκα τέλεια κομμάτια για να αγοράσετε τώρα στις ενδιάμεσες εκπτώσεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτά είναι τα brands που ίσως δεν γνωρίζαμε ότι είναι «αδερφάκια» των ZARA

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτό το brand-«αδερφάκι» των Zara ξαφνικά έγινε ανάρπαστο



    ΣΧΟΛΙΑ