ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως πέρυσι έτσι και φέτος ο Βρετανός με τη Mercedes θα έχει δίπλα του στην πρώτη σειρά το Μαξ Φερστάπεν.
Πέρυσι, οι δύο τους σημείωσαν πανομοιότυπους χρόνους 1’12”000, με τον οδηγό της Mercedes να παίρνει την πρώτη θέση λόγω του ότι πέρασε πρώτος τη γραμμή. Φέτος τους χωρίζουν 160 χιλιοστά με το Ράσελ να σημειώνει χρόνο (1’10”899) κάτω από 1:11. Είναι η έκτη pole position στην καριέρα του Ράσελ, η πρώτη του φέτος, ενώ για τη Mercedes είναι η 142η pole, η έκτη στο Grand Prix του Καναδά. Οι McLaren που δοκίμασαν σημαντικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο στις ελεύθερες δοκιμές δεν μπόρεσαν να βρουν ρυθμό και για πρώτη φορά φέτος καμία McLaren δεν βρίσκεται στην πρώτη σειρά εκκίνησης.
Στη δεύτερη σειρά κατετάγη ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Όσκαρ Πιάστρι που σημείωσε χρόνο 1’11”120. Δίπλα του βρέθηκε ο νεαρός Κίμι Αντονέλι, με τη δεύτερη Mercedes (1.11:391). Συνολικά ήταν μια εξαιρετικά συναρπαστική περίοδος κατατακτηρίων δοκιμών, κάτι που πλέον είναι σύνηθες. Στα τελευταία 27 δευτερόλεπτα του Q3, είχαμε τέσσερις αλλαγές στην πρώτη θέση. Είναι πολύ σπάνιο να βλέπεις έναν οδηγό να σημειώνει τον χρόνο της pole με τη μέση γόμα σε μια περίοδο χωρίς βροχή – η τελευταία φορά ήταν το Grand Prix της Πορτογαλίας το 2020, τότε το είχε καταφέρει ο Λιούις Χάμιλτον.
Στον Καναδά είδαμε τέσσερις οδηγούς να σημειώνουν τους καλύτερους χρόνους τους, στο Q3 με τη μέση γόμα C5, ένα σενάριο που γινόταν όλο και πιο πιθανό καθώς δούλευαν στο σετάρισμα οι οδηγοί. Η μαλακή γόμα C6 από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ίμολα, έχουμε δει ότι η διαφορά στην απόδοση με τη C5 είναι αρκετά μικρή, ας πούμε της τάξης του ενός με ενάμιση δεκάτου, αλλά ενώ η C6 προσφέρει μέγιστη απόδοση έχει στενότερο παράθυρο λειτουργίας. Στο Μόντρεαλ, αρκετοί οδηγοί προτίμησαν να βασιστούν στην C5 που γνωρίζουν καλά, αντί να ρισκάρουν να κυνηγήσουν αυτή την επιπλέον απόδοση που μπορεί να προσφέρει η C6.

Όσον αφορά στη στρατηγική, λογικά θα δούμε δυο αλλαγές με χρήση μέσης και σκληρής γόμας. Η στρατηγική μιας αλλαγής είναι θεωρητικά δυνατή, αλλά απίθανο να αποδώσει καθώς απαιτεί προσεκτικό ρυθμό σε μια πίστα που οι προσπεράσεις είναι σχετικά εύκολες. Η C6 θα μπορούσε να είναι μια χρήσιμη επιλογή για την εκκίνηση, για όσους έχουν διαθέσιμα δυο σετ σκληρής γόμας, ειδικά αν έχουμε αυτοκίνητο ασφαλείας στους πρώτους γύρους.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο ταχύτερος οδηγός Τζορτζ Ράσελ τόνισε: «Αυτή ήταν η μοναδική φορά που ανατρίχιασα μετά από έναν γύρο κατατακτήριων δοκιμών. Μπήκα στην πρώτη στροφή και ήμουν ένα δέκατο μπροστά, και μετά από αυτό, το μονοθέσιο ένιωθα σαν να ήταν πάνω σε ράγες. Ένιωθα τόσο σίγουρος πιέζοντας στα όρια και τελικά πήγαμε έξι δέκατα πιο γρήγορα από τον πρώτο μας γύρο στο Q3. Ήταν αρκετά ξεχωριστό και κάτι που θα θυμάμαι για πολύ καιρό.
Όταν πέρασα τη γραμμή τερματισμού, ένιωσα ότι είχα κάνει χρόνο για pole position και είμαι πολύ χαρούμενος που επιβεβαιώθηκα. Όσον αφορά στην εκκίνηση, είναι μια μικρή ευθεία μέχρι την πρώτη στροφή, οπότε ελπίζω να μπορέσουμε να βρεθούμε σε καλή θέση. Σπάνια όμως είναι τόσο απλό, οπότε θα πρέπει να είμαστε στα καλύτερά μας αν θέλουμε να παλέψουμε για τη νίκη».
Θυμίζουμε πως στον προηγούμενο αγώνα το Ισπανικό GP οι Ράσελ και Φερστάπεν συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα να επιβληθεί ποινή στον Ολλανδό πρωταθλητή. Ο Φερστάπεν έχει 11 βαθμούς ποινής και θα μπορούσε να χάσει την αγωνιστική άδεια για έναν αγώνα αν πάρει άλλον ένα βαθμό στον Καναδά ή την Αυστρία. Αξίζει να ρίξει κανείς μια ματιά και στις τελικές ταχύτητες εκεί όπου ο Φερστάπεν έχει σημαντικό προβάδισμα 7km/h έναντι του Ράσελ.
Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:
Ο αγώνας εκκινεί στις 21:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Ματθαίου: Οι Κούφιοι άνθρωποι της εποχής μας
- Το Βιετνάμ των κροίσων: Superyachts, ιδιωτικά jets και μια νέα παγκόσμια τάση πολυτέλειας
- H επιτυχία του Πιέρ, η ντροπή στα Κατεχόμενα, η Γιάννα και το τηλεσκόπιο, τι θα γίνει με Βορίδη – Αυγενάκη και το ποσοστό της ΝΔ
- Το πάρτι του ΑΝΤ1 με ηχηρές απουσίες και σιωπηρές παρουσίες, γιατί ο Ιβάν αποτίμησε τα ΜΜΕ, η αποχώρηση-«σταθμός» του Σόλακ, η Σία, ο Ζούλας και ο Σκάι
