• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Κακά και… λιγότερο κακά νέα για τα τάνκερ από την JP Morgan

    JPMorgan


    Αισθητά πιο αδύναμο απ’ όσο αναμενόταν αποδείχθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2016 για τον κλάδο των τάνκερ, σύμφωνα με τα στοιχεία της JP Morgan, που μείωσε τις προβλέψεις της για τις τιμές στην αγορά στο εγγύς μέλλον, ωστόσο εκτιμά πως αυτή η αρνητική τάση θα είναι σχετικά ήπια.

    Σύμφωνα με τον αναλυτή της JP Morgan, Noah Parquette, κατά το δεύτερο τρίμηνο μείωσε την εκτίμησή του για τις τιμές ναύλωσης τάνκερ τύπου VLCC από τα 55.000 δολάρια ημερησίως στα 42.000 δολάρια ημερησίως, ενώ για το τρίτο τρίμηνο αναθεώρησε την πρόβλεψή του από τα 40.000 δολάρια ημερησίως στα 35.000 δολάρια ημερησίως.

    Αντίθετα, ο Parquette αύξησε τις προβλέψεις του για τις τιμές ναύλωσης των VLCC το 2017 και το 2018 κατά 2.500 δολάρια ημερησίως, στα 32.500 δολάρια και 27.500 δολάρια αντίστοιχα, σημειώνοντας ότι η άρση της απαγόρευσης εξαγωγών αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ θα αποδειχθεί πιο ευεργετική για την αγορά απ’ όσο αναμενόταν αρχικά.

    Για τα επόμενα χρόνια η εκτίμηση της JP Morgan είναι ότι το 2017 θα είναι σημαντικά χειρότερο από το 2016, όμως η τάση αυτή θα επιβραδυνθεί το 2018, και το 2019 θα αρχίσει η ανάκαμψη.

    Ο Parquette προειδοποιεί παράλληλα πως φέτος και το 2017 θα υπάρξει αξιοσημείωτη επιδείνωση της ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, δεδομένης της στασιμότητας όσον αφορά στη ζήτηση και της άφιξης νέων πλοίων. Όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά, οι προοπτικές ανάπτυξης της ζήτησης πετρελαίου βραχυπρόθεσμα συνεχίζουν να βελτιώνονται, «ωστόσο τα πετρελαϊκά τάνκερ δεν μεταφέρουν ζήτηση πετρελαίου, μεταφέρουν πετρέλαιο, και η παραγωγή πετρελαίου είναι σταθερή».

    Από την άλλη, η JP Morgan ερμηνεύει ως θετικό στοιχείο την πτώση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων που συνδέονται με το αργό πετρέλαιο, εκτιμώντας ότι η πτώση αυτή λαμβάνει υπ’ όψιν τη μελλοντική εικόνα περισσότερο απ’ ό,τι συνηθίζεται στον συγκεκριμένο τομέα.

    Όπως επισημαίνει ο Parquette, ένα VLCC πενταετίας αξίζει σήμερα 64 εκατομμύρια δολάρια και μπορεί να εξασφαλίσει ένα συμβόλαιο ναύλωσης ύψους 33.000 δολαρίων ημερησίως, όταν το 2013 ένα τέτοιο τάνκερ θα άξιζε 55 εκατομμύρια δολάρια, και η ναύλωσή του θα κόστιζε μόλις 18.000 δολάρια ημερησίως. «Κατά τη γνώμη μας, αυτό ουσιαστικά υποδεικνύει μία πιο ώριμη αντίδραση της αγοράς: ειδικότερα, ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων βλέπουν σωστά μπροστά και συνυπολογίζουν τις μελλοντικές αδυναμίες, μολονότι αυτήν τη στιγμή η αγορά είναι σχετικά ισορροπημένη», σημειώνει ο Parquette και προσθέτει: «Δεδομένου ότι πιστεύουμε πως αυτός ο κύκλος θα είναι σχετικά ήπιος, βλέπουμε έναν περαιτέρω πτωτικό κίνδυνο 5-10% για τις αξίες μεταχειρισμένων VLCC στο εξής, εφόσον οι τιμές των νέων πλοίων δεν μειωθούν σημαντικά».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/brexit-ke-naftilia-poso-epireazete-status-tou-londinou/60783



    ΣΧΟΛΙΑ