• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Γιάννης Κούστας: Προχωράει η συμφωνία με την HMM για μείωση ναύλων κατά 20%

    Γιάννης Κούστας. Ιδιοκτήτης Danaos Corporation


    Μετά την Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη (καθώς και άλλες εισηγμένες στις ΗΠΑ ναυτιλιακές εταιρείες), μία ακόμα ελληνική ναυτιλιακή επιχείρηση προχώρησε σε συμφωνία με την κορεατική Hyundai Merchant Marine (HMM) για μείωση των ναύλων, λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τελευταία. Αυτή τη φορά είναι ο Γιάννης Κούστας και η Danaos Corp που συμφώνησαν σε μείωση της τάξεως του 20% στα ναύλα για τα επόμενα τριάμισι χρόνια, με αντάλλαγμα 39 εκατομμύρια δολάρια σε χρεόγραφα λήξης ως και 2024 και 4,5 εκατομμύρια κοινές μετοχές της HMM, διαπραγματεύσιμες στο χρηματιστήριο της Νότιας Κορέας.

    Μάλιστα, η Danaos (για τις διαπραγματεύσεις της οποίας με την HMM γράφαμε στο mononews.gr πριν από λίγες μέρες) είναι μία από τις πλέον εκτεθειμένες ναυτιλιακές εταιρείες στα προβλήματα της HMM, καθώς η κορεατική εταιρεία έχει ναυλώσει 13 πλοία της, μεταξύ αυτών και πέντε πλοία χωρητικότητας 13.092 teu το καθένα, με τον Γιάννη Κούστα να δηλώνει τώρα «συγκρατημένα αισιόδοξος» ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς θα αρχίσουν σταδιακά να βελτιώνονται από την άνοιξη του 2017.

    Το ερώτημα όμως τώρα είναι άλλο: θα ανοίξει η συμφωνία της Danaos με την HMM το δρόμο για μία αντίστοιχη συμφωνία της εταιρείας του Γιάννη Κούστα με την επίσης κορεατική Hanjin, που έχει ναυλώσει οκτώ πλοία της Danaos; Αυτή τη στιγμή δεν είναι σαφές αν κάτι τέτοιο είναι πιθανό να γίνει – αντίθετα, οι Seaspan και Greater China Intermodal Investments, επτά πλοία των οποίων έχει ναυλώσει η Hanjin, απορρίπτουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο από την πλευρά τους.

    «Δεν είχαμε ποτέ μία τέτοια κατάσταση στο παρελθόν με κανέναν από τους άλλους πελάτες μας και η Hanjin Shipping είναι η μοναδική», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Seaspan, Gerry Wang, ξεκαθαρίζοντας πως μία μείωση των ναύλων (η Hanjin ζητά να είναι γύρω στο 30%) θα αποτελούσε παραβίαση των συμβολαίων μεταξύ των δύο πλευρών.

    Ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει από τις διαδοχικές συμφωνίες μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων με την HMM είναι το τι θα πράξουν με τις μετοχές της κορεατικής εταιρείας που απέκτησαν στο πλαίσιο των συμφωνιών αυτών. Η Capital Product Partners έχει πάντως ήδη διαμηνύσει, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της Γεράσιμου Καλογηράτου, ότι θα κινηθεί καιροσκοπικά για να ρευστοποιήσει τις μετοχές αυτές σε βάθος χρόνου – και ήδη οι μετοχές της εταιρείας, που απέκτησε στην τιμή των 8,60 δολαρίων η καθεμιά, διαπραγματεύονται πλέον στα 9,55 δολάρια, δείχνοντας ότι η επένδυση της Capital Products πηγαίνει σύμφωνα με το σχέδιο.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/piter-livanos-gaslog-xeperase-tis-prosdokies-sto-deftero-trimino-tou-2016/65918



    ΣΧΟΛΙΑ