• First Top Stories

    Ούτε μια φωτογραφία από τους 3 υπουργούς που έδωσαν τα αεροδρόμια στη Fraport

    the wise man

    the wise man


    Δακρύβρεχτη φωτογραφία:  Την εθιμοτυπική φωτογραφία των υπουργών Άμυνας Παν. Καμμένου, Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου κατά την υπογραφή της συμφωνίας παράδοσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Ομιλος Κοπελούζος έψαχναν χθες τα media. Δεν υπήρχε όμως! Αντιθέτως, διανεμήθηκε μια και μόνο φωτογραφία του προέδρου & διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνη Λεούση με τον Alexander Zinell, διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece και άνθρωπο που κατάφερε να φέρει σε πέρας το εγχείρημα της ταυτόχρονης παράδοσης 14 αεροδρομίων εν λειτουργία.

    Παράγοντες όχι και τόσο φιλικοί προς την κυβέρνηση έλεγαν χθες πως η φωτογραφία με τους τρεις υπουργούς δε διανεμήθηκε γιατί κάποιοι αδυνατούσαν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους!

    Πιθανώς δε γνώριζαν πως σήμερα θα υπάρξει συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γερμανικού ομίλου Stefan Schulte και πιθανώς θα γίνουν δηλώσεις. Διαφορετικά θα έχουμε παραδώσει τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια στους επενδυτές κυριολεκτικά νύχτα.

    Κρίμα για μια τόσο σημαντική επένδυση για την ελληνική τουριστική αγορά. Ποιος ξεχνάει, όμως, πως όταν οι συνδικαλιστές της ΠΟΣΥΠΑ έδιναν συνεντεύξεις τύπου κατά της παραχώρησης, ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών παρακολουθούσε από την πρώτη σειρά! Χθες υπέγραψε μετά δακρύων!

    Το μεγάλο μυστικό για το Καστέλι 

    Γιώργος Περιστέρης. Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    Γιώργος Περιστέρης. Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Πάνω που είχαν αρχίσει να βγαίνουν κάτι διαρροές περί τεχνικής επάρκειας και άλλων διαδικαστικών προβλημάτων στο διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ο Χρήστος Σπίρτζης απάντησε με άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς που έχει καταθέσει η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR.

    Έτσι έγινε σαφές πως ο Γιώργος Περιστέρης παίζει τα ρέστα του με το συγκεκριμένο έργο.

    Δεν είναι μόνο το χαμηλό κατασκευαστικό κόστος (σχεδόν 50% κάτω από τον προϋπολογισμό), ούτε η αυξημένη συμμετοχή του δημοσίου στην εταιρεία παραχώρησης.

    Είναι η απουσία δανεισμού, που κλείνει τα στόματα όσων θεωρούσαν πως μια ελληνική κατασκευαστική εταιρεία αδυνατεί να αναλάβει έργα παραχώρησης σε αυτή την οικονομική συγκυρία. Και δίνει σήμα στον ανταγωνισμό πως πρέπει να κινηθεί.

    Νίκος Καραμούζης. Πρόεδρος Eurobank
    Νίκος Καραμούζης. Πρόεδρος Eurobank

    Ρύθμιση που φέρνει νέο χάος!

    Τα είπε χθες στην κοινοβουλευτική επιτροπή που επεξεργάζεται το σχέδιο νόμου για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό ο πρόεδρος της ΕΕΤ και της Eurobank Νίκος Καραμούζης.

    Με τη νέα ρύθμιση θα δημιουργηθεί ακόμα μεγαλύτερο χάος επειδή η κυβέρνηση βάζει χαμηλά τον πήχη για το ελάχιστο ύψος οφειλών που μπορούν να ενταχθούν, κλπ. Υπενθύμισε, μάλιστα, πως στις αρχές του 2018 έρχονται σκληρά stress tests και μέχρι τότε κάτι πρέπει να γίνει με τα κόκκινα δάνεια.

    Τα στοιχεία του 2016 δείχνουν πως τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια έχουν προσεγγίσει τα 74 δισ. ευρώ, με βάση τον στενό ορισμό των μη εξυπηρετούμενων δανείων και περίπου 100 δισ. ευρώ με βάση τον ευρύτερο προσδιορισμό, «ποσοστό ρεκόρ για την Ελλάδα και την Ευρώπη», όπως υπογράμμισε. Λέτε να τον κατάλαβαν;

    H Τουρκική Dogus στην Avis 

    Δεν είναι μόνο η Fraport που περιμένει τα περιφερειακά αεροδρόμια ώστε να ρεφάρει από την σημαντική πίεση που δέχεται το αεροδρόμιο της Αττάλειας στην Τουρκία το οποίο διαχειρίζεται. Πλήθος Τούρκων επιχειρηματιών, που βλέπουν την τουριστική αγορά της γείτονος να καταρρέει επενδύουν στην άλλη πλευρά του Αιγαίου.

    Έτσι μετά την εξαιρετικά δραστήρια Dogus η οποία επικράτησε στους διαγωνισμούς για τον Αστέρα Βουλιαγμένης (μαζί με αραβικό σχήμα) και το Hilton Αθηνών (μαζί με τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου), σχεδόν σίγουρη θεωρείται η απόκτηση της ελληνικής Avis από το σχήμα του τουρκικού ομίλου Koch με την πολυεθνική Avis. Μετά το Πάσχα αναμένονται εξελίξεις.

    Ο Koch είχε επιχειρήσει να αποκτήσει και ελληνικές μαρίνες, στο πλαίσιο των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ οι οποίοι δεν προχώρησαν. Οι πληροφορίες λένε πως τόσο η Dogus, όσο και ο όμιλος Koch μελετούν τις επόμενες κινήσεις τους στην ελληνική τουριστική αγορά.

    Και σίγουρα θα εμφανιστούν στους νέους διαγωνισμούς για τις μαρίνες, όταν δεήσει να τους προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Η Dogus είναι ήδη συνέταιρος του ομίλου Λάτση στη μαρίνα Φλοίσβου και είχε αποκτήσει μαρίνες του ομίλου Κυριακούλη.

    Σύνδεσμοι και βραβεία

    Μπορεί να μην έχουμε και τόσο μεγάλες εξαγωγικές επιδόσεις και οι επιχειρήσεις να στραβοπατούν λόγω κρίσης, αλλά δύο πράγματα δε λείπουν από τη χώρα. Τα βραβεία (πρέπει να πραγματοποιούνται περί τις 30 τελετές βράβευσης επιχειρήσεων κάθε μήνα!) και οι επιχειρηματικοί σύνδεσμοι για ενίσχυση σχέσεων άλλες χώρες.

    Για παράδειγμα πρέπει να λειτουργούν πέντε – έξι ελληνοκινεζικοί σύνδεσμοι, κλπ. Εσχάτως στην αγορά προσπαθούν να καταλάβουν γιατί δημιουργήθηκε άλλος ένας ελληνοκινεζικός φορέας με πρόσωπα από το περιβάλλον της “ροζ Αριστεράς”. Τι παραπάνω έχει να προσφέρει;

    Είναι σύμπτωση πως όλα σχεδόν τα μέλη προέρχονται από συγκεκριμένο χώρο ή διατηρούν στενότατες σχέσεις με συγκεκριμένο πολιτικό παράγοντα; Θα δίνουν και αυτοί βραβεία άραγε;



    ΣΧΟΛΙΑ