First Top Stories

Β. Στασινούλιας στο mononews.gr: «Το Yoda.gr αναπτύσσεται διαρκώς και βλέπει στα μάτια τα μεγάλα σούπερ μάρκετ»

Στασινούλιας


Ικανοποίηση επικρατεί για την έως τώρα πορεία του Yoda.gr. Το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ των Γ. Χήτου, Β. Στασινούλια και B. Ανδρικόπουλου περίπου επτά μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του εμφανίζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, «αναγκάζοντας» τη διοίκηση να επιταχύνει την επέκταση του δικτύου διανομής και να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο με νέους κωδικούς.

Όπως λέει στο mononews.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Βασίλης Στασινούλιας, η απήχηση του Yoda.gr μεγαλώνει μέρα με την μέρα και ήδη οι πωλήσεις αυξάνονται με διψήφιους ρυθμούς σε μια αγορά μικρή μεν (δεν υπερβαίνει τα 30 με 35 εκατ. ευρώ), αλλά με τεράστια προοπτική (έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 300 εκατ. ευρώ).

«So far, so good», σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει πως «πλέον πατάμε καλύτερα στα πόδια μας».

Η ακτίνα δράσης του online super market που έκανε το ντεμπούτο του τον Νοέμβριο του 2016, διευρύνεται μέρα με την μέρα, και ήδη καλύπτει τις περισσότερες περιοχές της Αττικής (όπως Ραφήνα, Βάρκιζα, Πόρτο Ράφτη και Λαύριο).

Πρόσφατα έκανε την είσοδό του στην αγορά του Horeca, λανσάροντας 700 κωδικούς για τους επαγγελματίες της εστίασης και της φιλοξενίας.

Η κίνηση αυτή ήρθε μάλλον αναπάντεχα και ήταν αποτέλεσμα του ισχυρού ενδιαφέροντος που εκδήλωσαν επαγγελματίες της επαρχίας.

«Το Αγώι ξυπνάει τον Αγωγιάτη», αναφέρει με νόημα και τονίζει πως «υπήρξαν πολλά τηλεφωνήματα από πελάτες στην επαρχία και έτσι θεωρήσαμε ότι άξιζε τον κόπο να προσπαθήσουμε παρότι δεν αποτελεί στρατηγική προτεραιότητά μας».

Σε κάθε περίπτωση, όπως λέει, η κατηγορία της Horeca είναι πολύ ενδιαφέρουσα και δεν κρύβει ότι αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.

Το μυστικό της επιτυχίας…

Ο έμπειρος μάνατζερ συνεχίζει λέγοντας πως η ανταπόκριση που επεφύλαξε το καταναλωτικό κοινό οφείλεται σε δυο παράγοντες: στην πλούσια γκάμα, η οποία είναι αντίστοιχη με την γκάμα ενός φυσικού καταστήματος και οι ανταγωνιστικές τιμές που δεν υστερούν σε τίποτα από αυτές των μεγάλων αλυσίδων.

«Έχουμε ένα καλάθι που ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας οικογένειας και προσφέρεται σε ένα πολύ καλό value for money», σημειώνει.

Αυτό ακριβώς, τονίζει, είναι το στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν συνολικά τα online supermarket στην Ελλάδα: «να κάνουν τον καταναλωτή να αισθανθεί ότι μπορεί να βρει σε αυτά ότι και στο φυσικό κατάστημα».

… και τα επόμενα βήματα

Με βασικό γνώμονα τις ανάγκες του καταναλωτή, οι άνθρωποι του Yoda.gr δρομολογούν την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με νέους κωδικούς. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, σχεδιάζεται η προσθήκη περίπου 6.000 νέων κωδικών, ώστε να φθάσουν τους περίπου 9.000 με 10.000.

Απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων και των μεριδίων, παρά τη δύσκολη συγκυρία και τον ανταγωνισμό των μεγάλων αλυσίδων, οποίες θεωρείται δεδομένο πως κάποια στιγμή θα εμπλακούν πολύ πιο ενεργά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Ο κ. Στασινούλιας θεωρεί βέβαιο πως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ θα μπουν αργά η γρήγορα στο «παιχνίδι» αυτό, ωστόσο δεν ανησυχεί πως θα εμποδίσουν την ανάπτυξη των υπόλοιπων παικτών.

Αντίθετα, πιστεύει πως η εμπλοκή τους θα λειτουργήσει θετικά στην αύξηση των online πωλήσεων, καθώς «η πίτα της αγοράς μπορεί να μεγαλώσει μόνο μέσα από σοβαρές πρωτοβουλίες και όχι αποσπασματικές κινήσεις».

«Ο σοβαρός ανταγωνισμός», τονίζει, «είναι πάντοτε καλοδεχούμενος». «Δεν μπορείς να έχει φοβικό σύνδρομο. Πρέπει να μπουν σοβαρές εταιρείες, να επενδύσουν και να πείσουν τον καταναλωτή ότι αυτό το κανάλι είναι ένα κανάλι που αξίζει να εμπιστευθεί», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η μεγάλη πρόκληση

Αντίθετα, μεγαλύτερη πρόκληση θεωρεί την κάμψη της κατανάλωσης και τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά. Και αυτό γιατί μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι εταιρείες έχουν ένα μόνο δρόμο: να κερδίσουν μερίδια από τον ανταγωνισμό που θα οξύνεται όσο διαρκεί η αναδιάταξη του επιχειρηματικού χάρτη.

Σύμφωνα με τον κ. Στασινούλια, θα περάσουν ένα με δυο χρόνια μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο εγχώριο λιανεμπόριο και φανεί ποιοι παίκτες θα μείνουν και ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν την επόμενη μέρα.

Χαρακτηρίζει πάντως θετικό το γεγονός ότι διασώθηκε η ιστορική αλυσίδα και οι χιλιάδες υπάλληλοι που δούλευαν σε αυτήν (υπήρξε CEO της Carrefour Μαρινόπουλος έως το 2010) και τονίζει πως είναι στο χέρι του Σκλαβενίτη να πετύχει.

«Το παιχνίδι πλέον είναι στα χέρια της οικογένειας Σκλαβενίτη. Θεωρώ ότι θα κάνουν ότι είναι δυνατόν για να πετύχουν», υπογραμμίζει κλείνοντας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΕΛΑΙΣ Unilever HELLAS: Επιστολή στο mononews με αφορμή 4 δημοσιεύματα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΕΛΠΕ: Άντλησε κεφάλαια 79 εκ. ευρώ στο Λουξεμβούργο και ετοιμάζεται για ακόμα μεγαλύτερες κινήσεις



ΣΧΟΛΙΑ