• First Top Stories

    Σ. Παντελιάδης στο mononews.gr: «Μετά το Κατίκι, κοιτάμε και άλλες εξαγορές»


    Μια νέα, πολλά υποσχόμενη εποχή ξεκινάει για το «Κατίκι Δομοκού». Η εξαγορά από την Optima της οικογένειας Παντελιάδη σηματοδοτεί την έναρξη ενός καινούριου κύκλου ανάπτυξης για το φημισμένο τυρί κάτω από την ομπρέλα μιας εύρωστης και ισχυρής επιχείρησης.

    Όπως λέει στο mononews.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Optima, Στέφανος Παντελιάδης (αδελφός του Αριστοτέλη Παντελιάδη της METRO-My Market) , «το Κατίκι είναι ένα δυνατό brand που ήταν για χρόνια παραμελημένο».

    «Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η Νίκας είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει την αντιμετώπιση που έπρεπε. Εδώ και δώδεκα χρόνια δεν έγινε καμία σοβαρή επένδυση στη μονάδα παραγωγής, πέραν των απαραίτητων εργασιών συντήρησης», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Τη κατάσταση αυτή σκοπεύει να αλλάξει η Optima, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις στην παραγωγή και διακίνηση του προϊόντος.

    • Καταρχάς, από σήμερα τίθεται σε εφαρμογή επενδύσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη είναι πολύ σημαντικό να γίνεται πολύ πιο αποτελεσματικά η αξιοποίηση της πρώτης ύλης, η οποία αντιστοιχεί στο 70% του κόστους παραγωγής.
    • Παράλληλα, δρομολογείται ο εμπλουτισμός της γκάμας με νέες γεύσεις που συμβαδίζουν με τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις και ενισχύεται η σχεδόν ανύπαρκτη διαφημιστική προβολή του.
    • Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην ανάπτυξη των εξαγωγών, όπου εκτιμάται ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια. Η αρχή θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα από την Αγγλία και θα ακολουθήσουν οι αγορές της Γερμανίας και της Ιταλίας, όπου η Optima διαθέτει ισχυρό δίκτυο πωλήσεων.
    • Αλλαγές έρχονται και στις σχέσεις με τους κτηνοτρόφους του Δομοκού που προμηθεύουν την εταιρεία. Όπως λέει ο κ. Παντελιάδης, η ταλαιπωρία που αντιμετώπισαν με το προηγούμενο καθεστώς (πριν αναλάβει ο Σπ. Θεοδωρόπουλος) τελειώνει και πλέον θα πληρώνονται κανονικά, σύμφωνα με τα πρότυπα που εφαρμόζει η Optima.

    Έρχονται νέες εξαγορές

    Τα σχέδια της Optima περιλαμβάνουν την απόκτηση και άλλων brands που κατά κύριο λόγο έχουν προοπτικές για επέκταση στο εξωτερικό.

    Όπως λέει ο κ. Παντελιάδη, γίνονται διάφορες συζητήσεις με υποψήφιους στόχους από τον ευρύτερο χώρο των τροφίμων, χωρίς ωστόσο να έχει ωριμάσει κάποια στην παρούσα φάση. Στόχος της εταιρείας, είναι η δημιουργία ενός καλαθιού από παραδοσιακά τρόφιμα, τα οποία μπορούν να κάνουν «διεθνή καριέρα».

    Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον ίδιο, «τα πάντα στην ελληνική αγορά πωλούνται». Προβλέπει μάλιστα ότι τους επόμενους 18 μήνες θα υπάρξουν σοβαρές ανακατατάξεις και στον χώρο των προμηθευτών καθώς η εσωτερική αγορά δεν αρκεί για να καλύψει την υπερπροσφορά.

    «Όσο αυξάνεται η συγκέντρωση στους retailers, τόσο θα αυξάνεται η συγκέντρωση και στους προμηθευτές. Είναι νομοτελειακό», σημειώνει και τονίζει πως «πρέπει να δημιουργηθούν ισχυρές μονάδες που θα μπορούν να διαπραγματευτούν επί ίσοις όροις με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ».

    Υπογραμμίζει μάλιστα πως η συγκέντρωση στον χώρο της βιομηχανίας άργησε κυρίως γιατί οι τράπεζες καθυστέρησαν να δώσουν τέλος στις εταιρείες-ζόμπι. «Όσο συντηρούνται οι εταιρείες ζόμπι, οι οποίες είναι πολλές, τόσο θα αργεί και η διαδικασία εξυγίανσης στο χώρο των προμηθευτών».

    Η πίεση ωστόσο που ασκείται στις τράπεζες να επισπεύσουν την ρύθμιση των κόκκινων δανείων θεωρεί ότι θα επιταχύνει το ξεκαθάρισμα της αγοράς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: H Νίκας πουλά το «Κατίκι Δομοκού» έναντι 5,4 εκατ. ευρώ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Αρ. Παντελιάδης (METRO): Στρατηγική επέκταση στην Κύπρο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πώς 32 μεγάλες ελληνικές εταιρείες βρήκαν στην Αίγυπτο το νέο επιχειρηματικό «El Dorado»



    ΣΧΟΛΙΑ