First Top Stories

Ευάγγελος Μαρινάκης: Συμφωνία CPP-HMM για μείωση των ναύλων κατά 20%

Βαγγέλης Μαρινάκης

Ευάγγελος Μαρινάκης, επικεφαλής Capital Maritime


Η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPP), συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Ευάγγελου Μαρινάκη, ανακοίνωσε ότι, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η Hyundai Merchant Marine (HMM) – η οποία έχει ναυλώσει πέντε πλοία της CPP, τα χωρητικότητας 5.023-teu Hyundai Prestige, Hyundai Premium, Hyundai Paramount, Hyundai Privilege και Hyundai Platinum (όλα κατασκευής 2013) – θα πραγματοποιηθούν περικοπές στα ημερήσια ναύλα των πλοίων αυτών της τάξεως του 20%.

Αυτή η αλλαγή στη συμφωνία με τη CPP αποτελεί μέρος των συμφωνιών που έχει υπογράψει η κορεάτικη HMM με τους πλοιοκτήτες και πιστωτές της με σκοπό τον περιορισμό των ζημιών. Η συμφωνία με τη CPP, η οποία και υπεγράφη στις 15 Ιουλίου του 2016, προβλέπει τη μείωση των ημερήσιων ναύλων σε ποσοστό 20%. Έτσι τα ναύλα διαμορφώνονται στα 23.480 δολάρια την ημέρα για κάθε ένα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από το ποσό των 29.350 δολαρίων την ημέρα που ήταν πριν πραγματοποιηθεί η τρέχουσα τροποποίηση. Αυτή η συμφωνία αφορά χρονοναυλώσεις διάρκειας τριών ετών που ξεκινούν από τον Ιούλιο του 2016 και λήγουν το Δεκέμβριο του 2019.

Η συνολική μείωση των ναύλων θα ανέλθει στα 37 εκ. δολάρια και για τα πέντε πλοία. Όμως, η συμφωνία μεταξύ της CPP και της HMM προβλέπει ότι στο τέλος της περιόδου μείωσης των ναύλων (Δεκέμβριος 2019), τα ναύλα θα αποκατασταθούν στα προηγούμενα επίπεδα και θα επανέλθουν στο ποσό των 29.350 δολαρίων την ημέρα μέχρι και τη λήξη κάθε ναυλοσυμφώνου έως το έτος 2025.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hyundai Prestige, της Capital Product Partners (CPP)
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hyundai Prestige, της Capital Product Partners (CPP)

Ως αντάλλαγμα για τη μείωση αυτή στα ναύλα μέχρι το τέλος της περιόδου, η CPP θα λαμβάνει μετοχικό μερίδιο της HMM, το οποίο θα είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο στο Χρηματιστήριο της Κορέας, αλλά και ακάλυπτο δάνειο ποσοστού 3%. Αυτές οι παροχές σκοπό έχουν να αντισταθμίσουν την απώλεια εσόδων της CPP από τη μείωση των ημερήσιων ναύλων που θα κρατήσει για μια περίοδο 3 χρόνων. Η αποζημίωση αυτή, το ακριβές ποσό της οποίας δεν αποκαλύπτεται, αναμένεται να παραδοθεί στη ναυτιλιακή CPP έως και τις 23 Ιουλίου του 2016.

Ο κ. Jerry Kalogiratos, διευθύνων σύμβουλος και CFO της CPP, δήλωσε σχετικά ότι «Ενώ η μείωση των ναύλων για τα πέντε αυτά πλοία αναπόφευκτα θα επηρεάσει τη ρευστότητά μας μέχρι τα τέλη του 2019, οπότε και τα ναύλα θα αποκατασταθούν στα προηγούμενα επίπεδα, πιστεύουμε ότι η αποζημίωση που αναμένεται να λάβουμε για τα μειωμένα ναύλα αντιπροσωπεύει ένα πιο ευνοϊκό για μας αποτέλεσμα, δεδομένων και των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επιβάλλουν χαμηλά ναύλα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση των ναύλων αποτελεί προϊόν της συμφωνίας μεταξύ της HMM και των εταιρειών που συνεργάζονται μαζί της – ανάμεσά τους οι Navios Maritime Partners, Danaos και Eastern Pacific Shipping – και επιτρέπει στην κορεάτικη εταιρεία να συμμετάσχει στην «2M Alliance», τη μεγαλύτερη διεθνή συμμαχία στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, την οποία ανέπτυξαν οι ναυτιλιακοί κολοσσοί Maersk Line and MSC.

Η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPP) είναι μια εταιρεία με διεθνή παρουσία και διαθέτει ένα σύγχρονο στόλο 35 δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθένα από τα οποία έχει ναυλοσύμφωνο σε ισχύ. Η έδρα της βρίσκεται στις Νήσους Marshall και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στο δείκτη NASDAQ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/giati-strofi-tou-dry-bulk-sto-emporio-sitiron-egkimoni-kindinous/61940

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/sti-larus-tou-alexi-kondili-se-timi-efkerias-plio-pou-kataschethike-sti-sigkapouri/61851


ΣΧΟΛΙΑ