• First Top Stories

    Γ. Οικονόμου: Μετά τις ζημίες, οι παραγγελίες – Πτώση για τη μετοχή του κατά 6,2%

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου έχει αποφασίσει να αλλάξει τα πάντα στη ναυτιλιακή του DryShips και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε άλλους τομείς. Στο πλαίσιο αυτό, μετά την απόκτηση δύο δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC και aframax που σήμανε την επιστροφή στις μεταφορές υγρού φορτίου, ο εφοπλιστής αποφάσισε να εξασκήσει την δεύτερη option κατασκευής ενός υγραεριοφόρου τύπου VLGC.

    Όπως είχε γράψει το mononews.gr σχετικά πριν από λίγο καιρό, ο κ. Οικονόμου είχε αιφνιδιάσει την αγορά καθώς είχε αποφασίσει να εισάγει στις εμπορικές δραστηριότητες της DryShips και τις μεταφορές υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG), έναν κλάδο εκ διαμέτρου αντίθετο από το ξηρό φορτίο, στο οποίο και είχε εξειδικευτεί για χρόνια. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2017 η ναυτιλιακή είχε ανακοινώσει την οριστικοποίηση της παραγγελίας του πρώτου της υγραεριοφόρου δεξαμενόπλοιου τύπου VLGC (Very Large Gas Carrier), υπογράφοντας ένα ναυπηγικό συμβόλαιο που περιελάμβανε και options για την κατασκευή ακόμη τριών VLGCs όμοιας χωρητικότητας στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

    Οικονόμου

    Όπως και για το πρώτο – που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο – έτσι και για το δεύτερο, η DryShips θα καταβάλλει στα HHI το ποσό των 83,5 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή του. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της διοίκησης, μέρος του ποσού θα καταβληθεί με το που «πέσουν» οι τελευταίες υπογραφές του συμβολαίου εντός του Μαρτίου, ενώ το υπόλοιπο θα καταβληθεί σε δόσεις μέχρι και την ολοκλήρωση της παραλαβής του στο στόλο που αναμένεται για τον προσεχή Σεπτέμβριο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η εισηγμένη στο NASDAQ ναυτιλιακή έχει ήδη συνάψει συμφωνία ναύλωσης για το 2ο υγραεριοφόρο με μεγάλη εταιρεία στον κλάδο του πετρελαίου που, ωστόσο, δεν έχει κάνει γνωστή την ταυτότητά της. Η συμφωνία προβλέπει ότι το πλοίο θα χρονοναυλωθεί για μια περίοδο διάρκειας 5 ετών, με option επέκτασης για ακόμη τρία χρόνια, ακριβώς όπως και για το πρώτο. Από τη χρονοναύλωση, η DryShips αναμένει ακαθάριστα έσοδα ύψους 54,7 εκατ. δολαρίων για την ελάχιστη διάρκεια του ναυλοσυμφώνου – που είναι τα 5 έτη – ενώ αν εξασκηθούν και οι options επέκτασής της, τότε τα ακαθάριστα έσοδα μπορεί να φτάσουν και τα 92,7 εκατ. δολάρια.

    Ο κ. Οικονόμου σχολίασε σχετικά τα εξής: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι αποφασίσαμε να εξασκήσουμε την δεύτερη option κατασκευής ενός πλοίου μεταφοράς LPG τύπου VLGC που θα ναυλωθεί για ένα μεγάλο διάστημα σε μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία με τιμές ναύλων πάνω από το μέσο όρο της αγοράς. Η δεύτερη αυτή επένδυση στην αγορά υγραερίου αντανακλά την εμπιστοσύνη μας στις μακροχρόνιες προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου και μας επιτρέπει να κάνουμε χρήση της διαθέσιμης ρευστότητάς μας άμεσα».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΟΛΘ: Στις 24 Μαρτίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Πώς η Pavimar εκμεταλλεύθηκε αθόρυβα τις χαμηλές τιμές στην αγορά

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η Όλγα Μπορνόζη (Capital Link) στο Mononews: Τεράστια η επιτυχία των ναυτιλιακών forums σε Αθήνα και Λεμεσό



    ΣΧΟΛΙΑ