bloomberg

Financial Times

Άνοιγμα στα ξενοδοχεία κάνει η Airbnb

  • Financial Times


Στην αγορά της πλατφόρμας κλεισίματος δωματίων ξενοδοχείου HotelTonight, στο Σαν Φρανσίσκο, προχώρησε η Airbnb, βάζοντας μπροστά το σχέδιό της να εξελιχθεί σε… Amazon του κλάδου της πριν μπει στο χρηματιστήριο. Και αν η Airbnb θέλει να γίνει γνωστή για κάτι περισσότερο από τις μισθώσεις κατοικιών, τότε έχει μια λογική να θέλει να ανταγωνιστεί πιο άμεσα πλατφόρμες όπως η Expedia ή το Booking.com προσφέροντας τη δυνατότητα κράτησης δωματίου την ίδια μέρα με χαμηλότερη τιμή, επισημαίνει η στήλη Lex των Financial Times.

Επιπλέον, αν το Aibnb προσφέρει επίσης δυνατότητα πρόσβασης σε περισσότερα δωμάτια ξενοδοχείων, θα αντισταθμίσει εν μέρει τις πιέσεις που δέχεται στις πόλεις όπου δεν είναι και τόσο «ευπρόσδεκτο».

Η αγορά της HotelTonight, επομένως, δεν σηματοδοτεί κάποια σημαντική αλλαγή πορείας για την Airbnb. Η Airbnb μπορεί να ξεκίνησε ως ένα μέρος όπου μπορούσε να βρει κανείς χώρο σε έναν πτυσσόμενο καναπέ σε ένα περισσευούμενο δωμάτιο, αλλά τελικά οι χρεώσεις για την παροχή επιπλέον υπηρεσιών όπως και οι ιδιοκτήτες ακινήτων που το έκαναν επάγγελμα είχαν ως αποτέλεσμα να περιοριστούν οι διαφορές στις τιμές με τα δωμάτια ξενοδοχείων.

Επιπλέον, ένα τυπικό δωμάτιο ξενοδοχείου μπορεί να είναι πιο ελκυστικό για όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Τα απρόοπτα είναι λιγότερα, ενώ όσοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους έχουν περισσότερες πιθανότητες να κλείσουν δωμάτιο την τελευταία στιγμή.

Σε ό,τι αφορά, τώρα, τα οικονομικά στοιχεία της συναλλαγής, η εξαγορά της HotelTonight, βάσει της τελευταίας αποτίμησής της, στα 463 εκατ. δολάρια, θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει μέχρι τώρα η Airbnb. Και είναι πιθανό να ακολουθήσουν κι άλλες.

Ως πλατφόρμα, η Airbnb βγάζει χρήματα από την προμήθεια που χρεώνει στους πελάτες και από τις συνδρομές των ιδιοκτητών των ακινήτων που καταχωρίζονται στην πλατφόρμα της.

Την εβδομάδα που πέρασε, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει πάνω από 6 εκατομμύρια καταχωρίσεις και ότι τα έσοδα για το τρίτο τρίμηνο της χρήσης (που συμπίπτει με την περίοδο των γιορτών) ξεπέρασε σημαντικά το 1 δισ. δολάρια.

Αν τα έσοδα της εταιρείας για το δωδεκάμηνο είναι γύρω στα 4 δισ. δολάρια, αυτό σημαίνει ότι η Airbnb έβγαλε το 2018 κατά μέσον όρο 650-700 δολάρια ανά καταχώριση.

Όμως, την ώρα που η Airbnb κάνει άνοιγμα στα ξενοδοχεία, η εισηγμένη ανταγωνιστική Booking Holdings ανοίγεται στις μισθώσεις κατοικιών. Η εταιρεία έχει σήμερα 5,7 εκατομμύρια καταχωρίσεις εναλλακτικής διαμονής και πέρυσι τα έσοδά της ανήλθαν γύρω στα 3 δισ. δολάρια. Ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 525 δολάρια ανά καταχώριση.

Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι δυνατότητες εναλλακτικής διαμονής αντιπροσωπεύουν μόνον ένα 20% των συνολικών εισόδων της Booking. Ο χώρος αυτός ανήκει στην Airbnb. Η οποία, για να αυξήσει τα συνολικά έσοδά της, θα πρέπει είτε να αυξήσει τις εισπράξεις της από τις μισθώσεις κατοικιών είτε να αποκτήσει νέες δραστηριότητες. Αν προσπαθήσει, όμως, να βγάλει περισσότερα χρήματα από τις μισθώσεις, μπορεί να χάσει πελάτες και, μάλιστα, σε μια κρίσιμη περίοδο. Οπότε η απόκτηση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων έχει μάλλον περισσότερο νόημα.

[ft_copy]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Παρελθόν» από τα My Market η διευθύντρια που συνέταξε το κείμενο που προκάλεσε σάλο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μ. Ζολώτας: Η οριστική καταδική της NewLead και οι απάτες