Οι συμβουλευτικές εταιρείες πρέπει να ανακαλύψουν εκ νέου την ταυτότητά τους και να εξελιχθούν σε εταιρείες λογισμικού αν θέλουν να επιβιώσουν στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με τον επικεφαλής της IBM Consulting.

Η αναθεώρηση των υπηρεσιών τους είναι απαραίτητη λόγω του νέου ανταγωνισμού που έχει αναδυθεί από τις εταιρείες τεχνολογίας αλλά και του σκεπτικισμού που επικρατεί μεταξύ των πελατών, δήλωσε ο Mohamad Ali σε συνέντευξή του στους Financial Times, καθώς στον κλάδο υπάρχουν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τις ευκαιρίες και τις απειλές που φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη.

1

Ανάγκη για αλλαγή

Ο Ali επέστρεψε στην IBM πριν από δύο χρόνια με την αποστολή να μετατρέψει το τμήμα συμβουλευτικών υπηρεσιών της εταιρείας σε μια επιχείρηση «υπηρεσιών λογισμικού» και να δημιουργήσει χιλιάδες ψηφιακούς «πράκτορες» (agents) που εκτελούν εργασίες με ελάχιστη ανθρώπινη εποπτεία, πρώτα εντός της εταιρείας και στη συνέχεια για τους πελάτες.

«Το μέλλον της συμβουλευτικής θα είναι ένα υβρίδιο ανθρώπων και λογισμικού, με εστίαση στο λογισμικό», δήλωσε ο Ali. «Και πιστεύω ότι οι εταιρείες συμβουλευτικής που δεν μπορούν να το κάνουν αυτό θα εξαφανιστούν».

Παραδοσιακά, οι συμβουλευτικές εταιρείες παρείχαν υπηρεσίες σε άλλες εταιρείες ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές, εκπονώντας ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης ή εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα λογισμικού που είχε δημιουργηθεί από άλλους, ή παρέχοντας συγκεκριμένη εξειδικευμένη γνώση, όπως συμβουλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Υπό την προοπτική ότι πολλοί ημι-αυτόνομοι  agents θα μπορούσαν να αναλάβουν αρκετές από αυτές τις εργασίες, η πρόκληση για τον κλάδο της συμβουλευτικής είναι να δημιουργήσει ο ίδιος τέτοια εργαλεία και να προσεγγίσει χιλιάδες διαφορετικούς πράκτορες για συνεργασία. Εταιρείες συμβούλων, από τη Deloitte και την KPMG έως τη McKinsey, αγωνίζονται να δημιουργήσουν πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης με agents, υποσχόμενες μια σειρά εργαλείων που μπορούν να εφαρμόσουν για τους πελάτες τους.

«Οι εταιρείες λογισμικού θα εισέλθουν επίσης σε αυτόν τον κλάδο και θα παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες μέσω agents», δήλωσε ο Ali. «Επομένως, η στρατηγική μας εδώ είναι να κινηθούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να παρέχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά τα προϊόντα μέσω αυτών των agents, μετατρέποντας ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς μας σε επιχείρηση λογισμικού».

Υποτονική ανάπτυξη

Οι συμβουλευτικές εταιρείες ελπίζουν ότι η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης θα βγάλει τον κλάδο από μια περίοδο υποτονικής ανάπτυξης, η οποία διαρκεί πλέον πάνω από δύο χρόνια. Η συμβουλευτική ήταν η πιο αδύναμη από τις τρεις κύριες μονάδες της IBM φέτος, χωρίς αύξηση εσόδων σε σύγκριση με την αύξηση κατά 5% για το τμήμα hardware και 9% για το τμήμα software.

Ο Ali αποδίδει εν μέρει την ευθύνη για τη μείωση της ζήτησης συμβουλευτικών υπηρεσιών στις εσωτερικές δαπάνες των εταιρειών για τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και στην αβέβαιη οικονομία και τη λιτότητα της αμερικανικής κυβέρνησης. «Οι εταιρείες ξοδεύουν τεράστια ποσά για να καταλάβουν πώς να την αναπτύξουν», δήλωσε.

«Οι εταιρείες θα καταλήξουν τελικά στο συμπέρασμα ότι χρειάζονται εταιρείες συμβουλευτικών υπηρεσιών που θα τις βοηθήσουν να εφαρμόσουν τις στρατηγικές τους στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης», προέβλεψε ο Ali, επικαλούμενος μια μελέτη του MIT που διαπίστωσε ότι το 95% των γενετικών έργων τεχνητής νοημοσύνης δεν απέδωσαν κανένα οικονομικό όφελος.

Ωστόσο, ορισμένοι επικεφαλής εταιρειών έχουν εμφανιστεί σκεπτικοί ως προς το αν οι συμβουλευτικές εταιρείες θα προσθέσουν αξία στην εσωτερική τους λειτουργία, ενώ και οι επενδυτές εμφανίζονται ανήσυχοι για το μέλλον.

Οι μετοχές της Accenture, ανταγωνιστή της IBM, έχουν υποχωρήσει κατά 30% φέτος, εν μέρει λόγω των ανησυχιών των επενδυτών για τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες διαχείρισης που παρέχει.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Accenture, Julie Sweet, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία αναμορφώνει το ανθρώπινο δυναμικό της προετοιμάζοντάς το για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και θα απολύσει όσους δεν μπορούν να αποκτήσουν τις απαιτούμενες δεξιότητες.

Ποιος είναι ο Mohamad Ali

Ο Ali εργάστηκε για πρώτη φορά στην IBM από το 1996 έως το 2009, όπου επίβλεψε την ανάπτυξη της δραστηριότητας λογισμικού ανάλυσης της εταιρείας. Διετέλεσε επίσης επικεφαλής στρατηγικής στην Hewlett-Packard, διευθύνων σύμβουλος μιας ομάδας τεχνολογικής έρευνας και μιας εταιρείας λογισμικού cloud, πριν επιστρέψει στην IBM ως διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής δραστηριότητας το 2023. Διευθύνει το τμήμα από τον Ιούλιο του περασμένου έτους.

Ο Ali δήλωσε ότι η IBM Consulting προωθεί την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα βήμα αλλαγής στην εταιρική αποδοτικότητα, υπογραμμίζοντας τις προσπάθειες της IBM για μείωση του κόστους, οι οποίες απέφεραν εξοικονόμηση 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε δύο χρόνια, μέσω της εφαρμογής αυτοματισμού σε 70 ξεχωριστές εταιρικές λειτουργίες.

Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα καθίστανται πλέον ένα εμπορεύσιμο προϊόν, δήλωσε ο Ali. «Δεν έχει τόσο σημασία τα LLM, αλλά οι εφαρμογές που αναπτύσσεις πάνω σε αυτά», είπε.


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.