bloomberg

Financial Times

Νέος «πονοκέφαλος» για την BMW: Ποινική έρευνα σε βάρος της για τους κινητήρες που παίρνουν… φωτιά!

  • Financial Times
BMW


Στο στόχαστρο των νοτιοκορεατικών Αρχών, που έχουν ξεκινήσει έρευνα για τις πρακτικές της εταιρείας, βρίσκεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, μετά από ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών που κάνει λόγο για απόκρυψη ελαττωματικών εξαρτημάτων που είχαν ως αποτέλεσμα να πάρουν φωτιά δεκάδες κινητήρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς και για σοβαρές καθυστερήσεις στις ανακλήσεις. Το υπουργείο τη Δευτέρα ζήτησε από τους εισαγγελείς να διερευνήσουν την επικινδυνότητα των οχημάτων της BMW σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα τον κίνδυνο πυρκαγιάς, καθώς και την υποτιθέμενη καθυστερημένη ανάκληση 22.670 οχημάτων. Επιπλέον, επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο 10 εκατ. δολαρίων για την υποτιθέμενη καθυστέρηση.

Η BMW υποστήριξε από την πλευρά της ότι πρόκειται να συνεργαστεί με τις Αρχές, αλλά αρνείται ότι υπήρχαν σχεδιαστικά ελαττωματικά, ενώ ισχυρίζεται ότι η ανάκληση των προβληματικών μοντέλων έγινε έγκαιρα.

«Ξεκινήσαμε να λαμβάνουμε μέτρα για την ανάκληση [των οχημάτων] χωρίς να διστάσουμε στιγμή, μόλις επιβεβαιώθηκε η αιτία της πυρκαγιάς», δήλωσε ο νοτιοκορεατικός βραχίονας της αυτοκινητοβιομηχανίας τη Δευτέρα.

Η έρευνα των Αρχών έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο και, σύμφωνα με τους αρμοδίους, διαπιστώθηκε πως η ανάφλεξη των κινητήρων οφειλόταν σε σχεδιαστικό ελάττωμα στο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων της BMW.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μία ακόμη αναποδιά για την αυτοκινητοβιομηχανία του Μονάχου, η οποία έχει επίσης να αντιμετωπίσει, στη Νότια Κορέα, και μία ομαδική μήνυση σε βάρος της από ομάδα πελατών της.

Οι πωλήσεις και η φήμη της εταιρείας στη Νότια Κορέα έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα, μετά την αποκάλυψη ότι φέτος πήραν φωτιά 52 αυτοκίνητα της εταιρείας.

οι πωλήσεις της BMW παρουσίασαν μείωση σχεδόν 10%, στα 47.569 οχήματα, στο ενδεκάμηνο του 2018, ενώ την ίδια περίοδο οι συνολικές πωλήσεις εισαγόμενων αυτοκινήτων παρουσίασαν αύξηση 13%.

Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έκαναν «βουτιά» 24% το τρίτο τρίμηνο.

Η εταιρεία αναγκάστηκε να ανακαλέσει 172.080 οχήματα και να απολογηθεί μετά την κυκλοφορία βίντεο που έγιναν viral και δείχνουν τα γερμανικά υπερπολυτελή αυτοκίνητα να τυλίγονται στις φλόγες.

Η BMW ισχυρίζεται ότι η πρώτη φορά που παραδέχθηκε πως υπήρχε πρόβλημα με το σύστημα των καυσαερίων ήταν τον Ιούλιο, αλλά η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας υποστηρίζει ότι η εταιρεία ήταν ενήμερη για το πρόβλημα από το 2015. Η Σεούλ πρόσθεσε ότι ενώ η BMW ανακάλεσε 106.317 οχήματα τον Ιούλιο, δεν ανακάλεσε 65.763 οχήματα  επιπλέον που είχαν τους ίδιους κινητήρες, παρά τον Οκτώβριο.

Παγκοσμίως, η εταιρεία έχει ανακαλέσει λόγω του συγκεκριμένου προβλήματος 1,6 εκατομμύρια οχήματα.

Σε περίπτωση που θεωρηθεί ένοχη για απόκρυψη ελαττωμάτων και καθυστερήσεις στις ανακλήσεις, οι ιθύνοντες της BMW είναι πιθανόν να βρεθούν αντιμέτωπο με μέχρι και 10 χρόνια φυλάκισης και πρόστιμο έως 100 εκατομμυρίων γουόν.

Η BMW είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ξένη μάρκα αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα, μετά την Mercedes-Benz, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 25% του συνόλου των εισαγόμενων στη χώρα αυτοκινήτων.

Σημειώνεται πως η Νότια Κορέα μια σχετικά μικρή αγορά, ερχόμενη στην 11η θέση παγκοσμίως στις πωλήσεις αυτοκινήτων, αλλά αποτελεί μια σημαντική αγορά για τα πολυτελή οχήματα.

[ft_copy]