• ESG News

    Γιώργος Μιτκίδης (Motor Oil): Από το 2022 θα παράγουμε υδρογόνο – Να επιταχυνθεί η θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου

    Γιώργος Μιτκίδης (Motor Oil): Από το 2022 θα παράγουμε υδρογόνο - Να επιταχυνθεί η θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου

    Γιώργος Μιτκίδης, Επικεφαλής της Εναλλακτικής Ενέργειας και των Ανανεώσιμων Καυσίμων της Motor Oil


    Έμφαση στην αγορά του υδρογόνου που πρόκειται να αναπτυχθεί δυναμικά τα επόμενα χρόνια, τροφοδοτώντας τη βιομηχανία και τις μεταφορές δίνει η  Motor Oil και με βάση τις επενδύσεις που θα γίνονται αυτά τα χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία, από τα μέσα το 2022 θα υπάρχει περίσσεια υδρογόνου ώστε να στηριχθεί αυτή η νέα αγορά.

    Τα διυλιστήρια, όπως είπε επικεφαλής της Εναλλακτικής Ενέργειας και των Ανανεώσιμων Καυσίμων της Motor Oil, Γιώργος Μιτκίδης,  σε σχετική εκδήλωση της ΡΑΕ, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία αυτής της νέας ενεργειακής αγοράς. Υπογράμμισε, ωστόσο, πως «για να καταστεί εφικτή η επίτευξη όλων αυτών των έργων είναι απαραίτητη η έγκαιρη δημιουργία ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου».

    Σημειώνεται ότι στα πλαίσια της ενεργειακής μετάβασης ο όμιλος της Motor Oil εξελίσσεται σε έναν ενεργειακό όμιλο που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα του ενεργειακού τομέα και επίκεντρο της στρατηγικής μετάβασης αποτελεί το υδρογόνο και οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας αποτελούν το επίκεντρο αυτής και ο όμιλος επενδύει σημαντικά σε έργα που θα καθορίσουν το ενεργειακό τοπίο της χώρας στο κοντινό μέλλον.

    Όπως είπε ο κ. Μιτκίδης, “η εταιρεία έχει το όραμα να πρωταγωνιστήσει στις καινούργιες μορφές ενέργειας και έχει ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης που θέλει να το πετύχει βασιζόμενη στην πολύχρονη εμπειρία της.

    Η προσπάθεια δημιουργίας μιας νέα αλυσίδας αξίας και μιας νέα αγοράς όπως αυτής του υδρογόνου ξεκινά από μια σειρά έργων επίδειξης αυτών των τεχνολογιών με ορίζοντα το 2023 και το 2024 η οποία αναμένεται να κλιμακωθεί με τη συμμετοχή του ομίλου στα έργα IPCΕI τα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος με τα οποία θα επιτευχθεί ευρεία διάδοση αυτών των τεχνολογιών ώστε να ωριμάσει αυτή η αγορά που θα έχει σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον”.

    Blue Med: Έργο της Motor Oil που συνίσταται στην παραγωγή μπλε υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και πράσινου υδρογόνου, με ορίζοντα το 2025. Το project προβλέπει τη δημιουργία cluster ολοκληρωμένου κύκλου παραγωγής γαλάζιου και πράσινου Η2 για μεταφορά, διανομή και χρήση σε βιομηχανία και μεταφορές (λεωφορεία και πλοία). Στο έργο αναμένεται και η συμμετοχή των εταιρειών ΔΕΣΦΑ και ΔΕΗ όπως και ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας.

    «Η Motor Oil βλέπει το έργο του Blue Med –που αποτελεί την πρόταση της Motor Oil στο πλαίσιο του IPCEI- ως συμπληρωματικό του White Dragon και έχει σκοπό τη δημιουργία μίας ευέλικτης, κλιμακούμενης και ανταγωνιστικής αλυσίδας αξίας υδρογόνου», τόνισε το στέλεχος του ομίλου.

    Το Blue Med αποτελεί ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα που έχει βάση τις εγκαταστάσεις της Motor Oil στην Κόρινθο  και έχει σκοπό τη δημιουργία μιας ευέλικτης κλιμακούμενης και ανταγωνιστικής  αλυσίδας αξίας υδρογόνου που αποτελείται από την παραγωγή, τη διάθεση και τη διανομή ανανεώσιμου και εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος υδρογόνου για χρήση στη βιομηχανία και τις μεταφορές.

    Η υποδομή αυτή περιλαμβάνει τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου με δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα και συμπληρώνεται με την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, που παράγεται με ηλεκτρόλυση νερού.  Το ότι παράγεται στις εγκαταστάσεις του ομίλου που έχουν όλες τις  υποδομές που μπορούν να το υποστηρίξουν έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, για να παραχθεί ένα ανταγωνιστικό υδρογόνο.

    Το παραγόμενο υδρογόνο θα χρησιμοποιείται για την απανθρακοποίηση του διυλιστηρίου και των εγκαταστάσεων και ένα μέρος θα αποτελεί εξαγώγιμο προϊόν χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος για χρήση στη βιομηχανία και τις μεταφορές. Το υδρογόνο θα διατίθεται με ένα καινοτόμο σύστημα συμπίεσης που αρχικά θα διαθέτει το υδρογόνο για παραγωγή πράσινων λιπαντικών και βιοκαυσίμων καθώς αναπτύσσονται οι σχετικές εφαρμογές στις μεταφορές και στη ναυτιλία.

    Η διανομή του θα γίνεται με έγχυση στο σύστημα φυσικού αερίου στο FSRU και σε μετέπειτα στάδιο, προς τα τέλη της δεκαετίας θα ενταχθεί και στο σχετικό δίκτυο του ΔΕΣΦΑ όταν θα είναι έτοιμο. Για να γίνει εφικτή η επίτευξη όλων αυτών των έργων είναι απαραίτητη η έγκαιρη ενός ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου που θα επιτρέπει και θα ρυθμίζει αυτή την αγορά.

     

    Διαβάστε επίσης

    Motor Oil: Λειτουργικά κέρδη 251 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο- Αύξηση εσόδων 46,6%

    Ακολουθήστε mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ