• Business

    Motor Oil: Λειτουργικά κέρδη 251 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο- Αύξηση εσόδων 46,6%

    • NewsRoom
    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil


    Αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας κατέγραψε στο εξάμηνο του έτους ο όμιλος της Motor Oil Hellas σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξαμήνου.

    Συγκεκριμένα, ο όμιλος ΜΟΗ πέτυχε στο εξάμηνο του έτους δημοσιευμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA ύψους 251 εκατ. ευρώ (έναντι ζημιών 63 εκατ. ευρώ πέρυσι). Η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA του ομίλου ανήλθε σε 173 εκατ. ευρώ (έναντι 197 εκατ. ευρώ πέρυσι). Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στο εξάμηνο στα 4,156 δισ. ευρώ (από 2,833 δισ. ευρώ πέρυσι). Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το Α’ εξάμηνο 2021 αυξήθηκε κατά  1,322.872 δισ. ευρώ σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2020 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 46,69%.

    Η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται στη αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,26% (από ΜΤ 6.368.481 σε ΜΤ 7.213.211) σε συνδυασμό με τον
    αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 63% περίπου σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2020. Μέρος της αύξησης του κύκλου εργασιών αντισταθμίστηκε από την ενδυνάμωση του Ευρώ έναντι του Δολαρίου Η.Π.Α.

    Η σημαντική υστέρηση του όγκου πωλήσεων του Ομίλου το Α’ εξάμηνο 2020 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021 οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του Συγκροτήματος Υδρογονοπυρόλυσης (Mild Hydrocracker) του Διυλιστηρίου της μητρικής που
    πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2020.
    Το Α΄ εξάμηνο του 2021 ο Όμιλος είχε έσοδα από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορούσε δραστηριότητες τις NRG Α.Ε και το υπόλοιπο δραστηριότητες της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες.
    Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου δεδομένου ότι οι πωλήσεις Εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2021 σε 80,41% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 73,66% την αντίστοιχη
    περίοδο του 2020 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 81,94% το Α’ εξάμηνο 2021 έναντι 80,77% το Α’ εξάμηνο 2020).

    Όσον αφορά το β’ τρίμηνο, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2,27 δισ. ευρώ (από 1,185 δισ. ευρώ πέρυσι) η δημοσιευμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA  στα 122 εκατ. ευρώ (από 14 εκατ. ευρώ πέρυσι) και η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA στα 93 εκατ. ευρώ (από 104 εκατ. ευρώ πέρυσι).

    Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, στο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 2,837 δισ. ευρώ (από 1,772 δισ. ευρώ πέρυσι) παρουσιάζοντας αύξηση κατά 60,12%, με τη δημοσιευμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA να ανέρχεται σε 171 εκατ. ευρώ (από ζημιές 79 εκατ. ευρώ πέρυσι). Τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 106 εκατ. ευρώ έναντι 126 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όσον αφορά στο β’ τρίμηνο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,541 δισ. ευρώ (από 712 εκατ. ευρώ πέρυσι) τα δημοσιευμένα EBITDA ανήλθαν σε 71 εκατ. ευρώ (από ζημιές 6 εκατ. πέρυσι) και τα προσαρμοσμένα EBITDA σε 48 εκατ. ευρώ από 69 εκατ. ευρώ πέρυσι.

    Σε ό,τι αφορά τους όγκους, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 6,4 εκατ. τόνους, ενώ οι εξαγωγές ανήλθαν σε 5,329 εκατ. τόνους (από 4,217 εκατ. τόνους πέρυσι).

    Προοπτικές

    Για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης, όπως αναφέρει η οικονομική έκθεση,  τα λειτουργικά αποτελέσματα της Εταιρίας (EBITDA)
    αναμένονται ικανοποιητικά λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα του Διυλιστηρίου να πραγματοποιεί περιθώρια στο ανώτερο εύρος του κλάδου σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο εργασιών (utilization rate) δεδομένου ότι οι εργασίες περιοδικής συντήρησης των μονάδων μετατροπής ολοκληρώθηκαν τη χρήση 2020 και ειδικότερα το Α΄ τρίμηνο της εν λόγω χρήσης.
    Σε επίπεδο Ομίλου αναμένεται αυξημένη συνεισφορά στα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) από τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της λιανικής (CORAL, AVIN) καθώς η άρση των περιορισμών των μετακινήσεων και οι ικανοποιητικές τουριστικές αφίξεις στη χώρα μας θα
    έχουν θετική επίδραση στις πωλήσεις τους. Παράλληλα, υλοποιείται η στρατηγική επέκτασης του κλάδου λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων σε νέες γεωγραφικές αγορές των γειτονικών με την χώρα μας Βαλκανικών χωρών μέσω της CORAL η οποία στις αρχές της χρήσης εξαγόρασε
    πλειοψηφικό ποσοστό εταιρίας που διαθέτει δίκτυο 26 πρατηρίων στην Κροατία. Ομοίως θετική συνεισφορά στα λειτουργικά αποτελέσματα αναμένεται από τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των Α.Π.Ε.

    Επισημαίνεται ότι η Motor Oil Renewable Energy Μονοπρόσωπη Α.Ε. (MORE) διαθέτει χαρτοφυλάκιο εν λειτουργία αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής δυναμικότητας 280 MW ενώ υπό κατασκευή ευρίσκονται τρία (3) αιολικά πάρκα συνολικής δυναμικότητας 84 MW.

    Επενδύσεις

    Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας το Α’ εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε Ευρώ 123,6 εκατ. από την οποία Ευρώ 122,4 εκατ. διετέθη σε έργα του Διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ως εξής:
    α) Ποσό Ευρώ 89,3 εκατ. αφορά στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το Α΄ τρίμηνο 2022.
    β) Ποσό Ευρώ 6,8 εκατ. αφορά έργα αναβάθμισης του λιμένος του Διυλιστηρίου, τη βελτίωση του ρυθμού φόρτωσης των πλοίων και το νέο αγκυροβόλιο.
    γ) Ποσό Ευρώ 4 εκατ. αφορά στο έργο της σύνδεσης του Διυλιστηρίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος.
    δ) Ποσό Ευρώ 1,9 εκατ. αφορά έργα κατασκευής νέων και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών εντός και εκτός του χώρου του Διυλιστηρίου.
    ε) Ποσό Ευρώ 5,9 εκατ. αφορά έργα βελτιστοποίησης της λειτουργίας και αναβάθμισης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου. Επίσης, περιλαμβάνονται έργα, όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (Battery Energy Storage System), που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας περισσότερη ενεργειακή αυτονομία.
    στ) Ποσό Ευρώ 14,5 εκατ. αφορά συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του
    Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου. Το εν λόγω ποσό κρίνεται αντιπροσωπευτικό με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα μεγέθους του Διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ.
    Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας για τη χρήση 2021 αναμένεται να διαμορφωθεί σε Ευρώ 260 εκατ.

    Διαβάστε επίσης

    Eurobank: Άλμα 10,7% στα καθαρά κέρδη στο πρώτο εξάμηνο
    Ελλάκτωρ: Στα 393 εκατ. ευρώ μειώθηκε ο κύκλος εργασιών στο εξάμηνο
    Fourlis: Αύξηση 155% στα ενοποιημένα EBITDA στο εξάμηνο – Στα 185,7 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το ομίλου

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ