• City Stories

    Ένας επιχειρηματίας απέλυσε πολλούς υπαλλήλους του. Τι έμαθε από όλο αυτό

    Dow Jones


    Ο Pejman Ghadimi είναι ο συγγραφέας του Third Circle Theory, ενός βιβλίου που εξηγεί πώς σκέφτονται και πράττουν μερικοί από τους κορυφαίους σύγχρονους διορατικούς ηγέτες στο χώρο των επιχειρήσεων. Από την ηλικία των 25, ο Pejman ήταν οικονομικά ανεξάρτητος, περνώντας από όλες τις θέσεις εργασιακού βίου, ενώ τον τελευταίο καιρό έχει αφιερώσει όλο το χρόνο του δημιουργώντας το Secret Entourage & Secret Academy, μια μοναδική διαδικτυακή πλατφόρμα που στοχεύει στην παρακίνηση, την εκπαίδευση και τη βελτίωση της ζωής των νέων επιχειρηματιών σε όλο τον κόσμο.

    Ο Εξολοθρευτής υπαλλήλων

    «Στις εταιρείες όπου εργάστηκα ως προϊστάμενος, διευθυντής, σύμβουλος ή πρόεδρος, αναζητούσα πάντα εργαζομένους οι οποίοι να είναι ομαδικοί παίκτες, άσχετα με τις δεξιότητές τους», λέει ο Ghadimi. «Στα πρώτα δέκα χρόνια της καριέρας μου είχα ήδη πάρει τον τίτλο του “Terminator”, τόσο για την ικανότητά μου να πιάνω κάθε στόχο που είχα στο μυαλό ξεπαστρεύοντας τον ανταγωνισμό, αλλά κυρίως για τον τρόπο που απέλυα κάθε αδύναμο κρίκο στην αλυσίδα των επιχειρήσεών μου».
    Κι ενώ κάποιος θα μπορούσε να νιώθει τεράστιες τύψεις γι’ αυτό, ο Ghadimi, αντίθετα, αισθανόταν πως είχε κάνει κάτι πολύ καλό, τόσο στη δουλειά του όσο και στους ίδιους τους ανθρώπους που απέλυε.

    Διάβασε σχετικά: Τα μεγάλα ψέματα του αφεντικού και πώς να τα μεταφράσεις

    «Αφού σου προσφέρω τα πάντα, απαιτώ το ίδιο και από σένα»

    «Οι ευκαιρίες που έδινα σε κάθε εργαζόμενο ήταν αδρές: καλές αμοιβές, σύγχρονο περιβάλλον, δημιουργικό αντικείμενο εργασίας, παροχές, δωρεάν αυτοκίνητα και βενζίνη. Κυρίως όμως, χάριζα το προνόμιο να αναπτύξει κάθε εργαζόμενος τις αρετές και το ταλέντο στο μέγιστο βαθμό. Και το μόνο που ζητούσα ήταν η ομαδική δουλειά, η μεθοδευμένη στόχευση και νίκη με κάθε τρόπο», λέει ο Ghadimi. «Εκτός και αν κάποιος εργαζόμενος ζητούσε αύξηση χωρίς να έχει πιάσει το στόχο του. Τότε, τον απέλυα κατευθείαν».
    Η εργοδοτική συλλογιστική του Ghadimi ήταν, κατά βάση, απλή: Στηριζόταν σε μια χρονική περίοδο ενός έτους κατά την οποία παρακολουθούσε την πρόοδο κάθε εργαζομένου και της ομάδας που συμμετείχε πάνω σε συγκεκριμένα project. «Αφού σου προσφέρω τα πάντα, θέλω να κάνεις κι εσύ το ίδιο. Αυτό βοηθά τόσο εμένα, όσο κι εσένα τον ίδιο. Αλλιώς, σπαταλάμε τζάμπα χρόνο και οι δυο μας -και χωρίς να βγάζουμε όσο χρήμα είχαμε υπολογίσει. Οπότε, γιατί μου ζητάς αύξηση;», λέει ο Ghadimi.

    Δεν ένιωσε ποτέ άσχημα κάθε φορά που κάποιος υπάλληλος έπρεπε να απολυθεί. Καθώς είχε περάσει όλα τα στάδια αξιολόγησης και, μάλιστα, με τηρούμενες στο ακέραιο όλες τις υψηλές παροχές της εταιρείας προς αυτόν, αυτός ο υπάλληλος έπρεπε να ψάξει αλλού να τον πληρώνουν για να κάθεται.
    Πάντα σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ghadimi, εδώ είναι τα πέντε βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζεις πριν πάρεις την απόφαση να απολύσεις έναν υπάλληλο ή συνεργάτη σου. «Στη σκληρή επιχειρηματική πραγματικότητα που ζούμε, οι αποφάσεις σου σε τέτοια ζητήματα πρέπει να είναι αποφασιστικές. Αλλιώς, σκάβεις μόνος το λάκκο σου», λέει ο Ghadimi.

    Διάβασε την συνέχεια εδώ



    ΣΧΟΛΙΑ