• City Stories

    Ταινίες της εβδομάδας: Σκληρά κοινωνικά προβλήματα και ευκολοχώνευτες περιπέτειες στο μενού επιλογών

    nova cinema odeon marousi

    Κινηματογράφος


    Η επιστροφή των θρυλικών X-Men έρχονται για να κλείσουν τον κύκλο των επιτυχημένων ταινιών, βαριά κοινωνικά μηνύματα που θίγουν την πορνογραφία και την παιδική εγκατάλειψη από το γονέα, καθώς και μια περιπέτεια με άρωμα γυναίκας χρωματίζουν τη νέα κινηματογραφική εβδομάδα, που ξεκινά σήμερα.

    «X-Men: Ο Μαύρος Φοίνικας» («X-Men: Dark Phoenix»)

    Σκηνοθεσία: Σάιμον Κίνμπεργκ/**1/2

    Παίζουν: Σόφι Τέρνερ, Τζέιμς ΜακΑβόι, Μάικλ Φασμπέντερ, Τζένιφερ Λόρενς

    Την ιστορία της Τζιν Γκρέι, που κοντράρεται με την οικογένεια της, την ομάδα των μεταλλαγμένων υπερηρώων του καθηγητή Τσαρλς Εξέβιερ, ξεδιαλύνει ο «Μαύρος Φοίνικας», ξετυλίγοντας το νήμα στο φραντσάιζ των X-Men, μετά τα γεγονότα της ταινίας «Apocalypse» (2016) περί το 1992. Οι X-Men αναλαμβάνουν την ιστορική αποστολή διάσωσης του Απόλλων 13, που έχει παγιδευτεί σε θανάσιμο κύκλο περιστροφής και εδραιώνονται ως εθνικοί ήρωες. Όμως η Τζιν έχει απορροφήσει την κοσμική δύναμη των ηλιακών λάμψεων της περιστροφικής δίνης και μεταβάλλεται στον Μαύρο Φοίνικα. Οι τηλεπαθητικές και τηλεκινητικές δυνάμεις της απελευθερώνονται, καταστρέφοντάς τη συναισθηματικά, το τραύμα της παιδικής ηλικίας, που ο Εξέβιερ έθαψε με ψέματα, επανέρχεται και το δράμα κορυφώνεται με απειλητικούς εξωγήινους διεκδικητές.

    «Σύνορα» («Border»)

    Σκηνοθεσία: Αλί Αμπάσι

    Παίζουν: Εύα Μέλαντερ, Ίρο Μιλόνοφ

    Η μοναχική Τίνα, δύσμορφη εξαιτίας μιας χρωμοσωματικής ανωμαλίας, έχει την ικανότητα να οσμίζεται τα ανθρώπινα συναισθήματα, κυρίως τον φόβο και την ενοχή, ιδιότητα που την καθιστά απαραίτητη υπάλληλο στο συνοριακό τελωνείο της σουηδικής πόλης όπου μένει. Μια μέρα αντιλαμβάνεται έναν άντρα, που έχει στην κατοχή του υλικό παιδικής πορνογραφίας, εξέλιξη που θα την βάλει στα χνάρια ενός κυκλώματος παιδεραστίας και θα τη φέρει σε επαφή με έναν άντρα, που όχι μόνο της μοιάζει, αλλά και θα της αποκαλύψει ότι τίποτα δεν είναι όπως το νόμιζε. Μια μεταφορά στην μεγάλη οθόνη ενός διηγήματος του Σουηδού Τζον Αβίντε Λίντγκβιστ («Άσε το κακό να μπει») από τον Ιρανό Αλί Αμπάσι. Βραβεύτηκε ως καλύτερη ταινία του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα», του περσινού Φεστιβάλ των Καννών και κέρδισε μία υποψηφιότητα για Όσκαρ μακιγιάζ.

    «Ένα αγγελικό πρόσωπο» («Angel Face»)

    Σκηνοθεσία: Βανέσα Φιλό

    Παίζουν: Μαριόν Κοτιγιάρ, Αϊλίν Ακσού- Ετέξ

    Ασταθής, με αυτοκαταστροφικούς εθισμούς – ιδιαιτέρως το αλκοόλ και το σεξ – η 40χρονη Μαρλέν, μητέρα της 8χρονης Ελί, καταφέρνει να σκοτώσει και τον πέμπτο της γάμο, την ημέρα που παντρεύεται. Αφού περάσει φάση κατάθλιψης, ξαναβάζει γκλίτερ, μίνι και ψηλοτάκουνα και παρτάρει με την κολλητή της σε κλαμπ, παρατώντας την Ελί μόνη της για μέρες. Μια ιστορία ιδωμένη μέσα από τα μάτια ενός παιδιού που βιώνει την εγκατάλειψη και αναζητά αγάπη και αυτοπροσδιορισμό στο πρόσωπο ενός μοναχικού δύτη (η παράλληλη τρίτη ιστορία της ταινίας), η πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτης εισβάλλει στον κόσμο των παιδικών συναισθημάτων και αντιλήψεων. Ιδιαίτερη αξία χαρίζει στην ταινία η μικρή Αϊλίν Ακσού-Ετέξ.

    «Ποιος σκότωσε τη Λαίδη Γουίνσλεϊ;» («Who killed Lady Winsley?»)

    Σκηνοθεσία: Χινέρ Σαλίμ

    Παίζουν: Μεχμέτ Κουρτουλούς, Εργκούν Κουγιουτσού

    Ένας διάσημος για τη μεθοδολογία του Κωνσταντινουπολίτης επιθεωρητής ερευνά τη δολοφονία μιας Αμερικανίδας συγγραφέως, σε ένα από τα Πριγκιπόνησα του Βοσπόρου και έρχεται αντιμέτωπος με τα οικογενειακά μυστικά, τους ισχυρούς δεσμούς αίματος και τα ταμπού της κλειστής κοινωνίας. Απολαυστική, με στοιχεία κομεντί αστυνομικού μυστήριο, που συνδυάζει το φολκλόρ με το νουάρ και την ατμόσφαιρα αλά Άγκαθα Κρίστι, το μελό με την κοινωνικοπολιτική ματιά, το ρομάντζο με την ηθογραφική κωμωδία, ακόμα και με το γουέστερν, με όρους τουρκικής τηλε-σειράς.

    «Η κομπίνα» («The Hustle»)

    Σκηνοθεσία: Κρις Αντισον

    Παίζουν: Αν Χάθαγουεϊ, Ρέμπελ Γουίλσον

    Μια κοσμοπολίτισσα απατεώνισσα και μια άξεστη μικροκομπιναδόρος ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία φαρσοκωμωδία απάτης, που φέρει θηλυκό πρόσημο, εμπνευσμένη από τα «αντρικά» «Ιστορίες του Κρεβατιού» (1964) και «Απατεώνες και Τζέντλεμεν».

    Στις αίθουσες προβάλλονται ακόμη:

    -Tο ερωτικό δράμα εποχής «Καζανόβα, τελευταία αγάπη» του Μπενουά Ζακό με τον σπουδαίο Βενσάν Λιντόν στον ρόλο του ερωτοχτυπημένου στην τρίτη ηλικία μέγα εραστή,

    -H τηλεταινία «Άγκαθα: Η εξιχνίαση ενός φόνου» του Τέρι Λόουν καθώς και

    -Oι επανεκδόσεις «Αντίο φίλε» (1968) του Ζαν Ερμάν και το βωβό «Destiny» (1921) του Φριτς Λανγκ.



    ΣΧΟΛΙΑ