• Business

    «Βουτιά» 60% στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης – Προσδοκίες για ανάκαμψη μετά τις 15 Ιουλίου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Ιδιαίτερα υποτονική παραμένει η ακτοπλοϊκή κίνηση στις γραμμές της Κρήτης, ένα μήνα μετά την άρση των περιορισμών και την απελευθέρωση των μετακινήσεων από και προς τα νησιά.

    Υψηλόβαθμο στέλεχος των Μινωικών Γραμμών μιλώντας στο mononews.gr επισημαίνει πως η πτώση αγγίζει το 60%, ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό για τα δεδομένα του νησιού, λέγοντας μάλιστα πως πρόκειται για μια πολύ δύσκολη περίοδο για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Προσδοκίες για ελαφρά βελτίωση της κατάστασης όπως λέει υπάρχουν για μετά τις 15 Ιουλίου, οπότε αναμένεται και μερική τόνωση του τουριστικού ρεύματος.

    Υπογραμμίζει πάντως πως οι ζημιές θα είναι σημαντικές για όλες τις εταιρείες του κλάδου, οι οποίες όπως λέει θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Κληθείς να σχολιάσει τα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας και τις ενέσεις ρευστότητας που έχουν μέχρι στιγμής διοχετευθεί, υπογραμμίζει πως είναι καλοδεχούμενα καθώς βοηθούν στη μερική κάλυψη των ζημιών. Ωστόσο, όπως λέει το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη τζίρου που μαστίζει σήμερα τον κλάδο και όχι τα μέτρα ανακούφισης.

    Να σημειωθεί πως ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης σχεδιάζει περαιτέρω οικονομική ενίσχυση της ακτοπλοΐας, ο οποίος έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει πως η στήριξη της ακτοπλοΐας παραμένει στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης. Πληροφορίες αναφέρουν πως ετοιμάζεται νέο πακέτο ενίσχυσης, ύψους τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ, με στόχο την κάλυψη μέρους του λειτουργικού κόστους των πλοίων. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Πλακιωτάκης επιδιώκει και την επιστράτευση ευρωπαϊκών κονδυλίων, προκειμένου να  αποζημιωθεί η ακτοπλοΐα για τις ζημιές από την πανδημία ενώ έχει ήδη εισηγηθεί τη μείωση του ΦΠΑ.

    Σύμφωνα με μελέτη της XRTC ΕΠΕ, η οικονομική στήριξη της ακτοπλοϊας θα πρέπει να κυμανθεί κατά το ελάχιστο στα 22 εκατ. ευρώ το μήνα και μέγιστο τα 30 εκατ. ευρώ το μήνα καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής της κρίσης. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται και τα πλοίων που έχουν αποδρομολογηθεί προκειμένου να διατηρηθεί ενεργός ο στόλος για να προσφέρει τις απαραίτητες υπηρεσίες μετά το πέρας της κρίσης.



    ΣΧΟΛΙΑ