• Business

    Volkswagen: Εξετάζει τη μεταφορά της παραγωγής από τη Γερμανία και την Ανατολική Ευρώπη

    • Bloomberg
    Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen

    Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen


    Η Volkswagen θα μπορούσε να μεταφέρει την παραγωγή της από τη Γερμανία και την Ανατολική Ευρώπη εάν συνεχιστεί η έλλειψη φυσικού αερίου, αναφέρει το Bloomberg.

    Πρόκειται για το τελευταίο σημάδι που δείχνει ότι η ενεργειακή κρίση που ξέσπασε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία απειλεί να ανατρέψει το βιομηχανικό τοπίο της Ευρώπης.

    Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δήλωσε την Πέμπτη ότι η μετακίνηση της παραγωγής ήταν μία από τις διαθέσιμες επιλογές για αυτήν μεσοπρόθεσμα, εάν οι ελλείψεις φυσικού αερίου διαρκέσουν πέρα από αυτόν τον χειμώνα. Η εταιρεία διαθέτει μεγάλα εργοστάσια στη Γερμανία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, οι οποίες είναι από τις ευρωπαϊκές χώρες που εξαρτώνται περισσότερο από το ρωσικό αέριο.

    «Ως μεσοπρόθεσμες εναλλακτικές, εστιάζουμε την μεγαλύτερη αποκέντρωση, μετεγκατάσταση παραγωγικής ικανότητας ή τεχνικές εναλλακτικές λύσεις, παρόμοιες με ό,τι είναι ήδη κοινή πρακτική στο πλαίσιο των προκλήσεων που σχετίζονται με τις ελλείψεις ημιαγωγών και άλλες πρόσφατες διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε ο Geng Wu, επικεφαλής εξαγορών της Volkswagen.

    Η απόφαση της Ρωσίας να περιορίσει τις προμήθειες φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχει εγείρει ανησυχίες ότι η Γερμανία μπορεί να αναγκαστεί να επιβάλει δελτίο στα καύσιμα. Οι πρόσφατες ειδήσεις ότι τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου έφτασαν το 90% νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα κατευνάζουν τους φόβους για έντονες ελλείψεις αυτόν τον χειμώνα, αλλά η Γερμανία αντιμετωπίζει μια πρόκληση για την αναπλήρωση των εξαντλημένων αποθεμάτων το επόμενο καλοκαίρι χωρίς της συνεισφορά της Ρωσίας.

    Η γερμανική εταιρεία κατασκευής πλαστικών Covestro AG δεν αναμένει έλλειψη φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα, αλλά ταυτόχρονα δεν θα κάνει επενδύσεις για να αναπτυχθεί στην Ευρώπη λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους της περιοχής, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Markus Steilemann. Οι αγορές ανάπτυξης βρίσκονται κυρίως στην Ασία, όπου οι τιμές είναι σημαντικά χαμηλότερες, είπε την Πέμπτη σε διάσκεψη για το κλίμα στο Βερολίνο.

    Η νοτιοδυτική Ευρώπη ή οι παράκτιες ζώνες της βόρειας Ευρώπης, που έχουν και οι δύο καλύτερη πρόσβαση σε φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη θάλασσα, θα μπορούσαν να είναι οι δικαιούχοι οποιασδήποτε αλλαγής παραγωγής, δήλωσε τηλεφωνικά εκπρόσωπος της Volkswagen. Ο όμιλος Volkswagen λειτουργεί ήδη εργοστάσια αυτοκινήτων στην Πορτογαλία, την Ισπανία και το Βέλγιο, χώρες που φιλοξενούν τερματικούς σταθμούς LNG.

    Αν και η εταιρεία δήλωσε ότι είχε κάνει τις «καλύτερες δυνατές» προετοιμασίες για τις ελλείψεις φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα, επισήμανε ότι ανησυχεί για τις επιπτώσεις που θα μπορούσαν να έχουν οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου στους προμηθευτές.

    «Οι πολιτικοί πρέπει επίσης να περιορίσουν την επί του παρόντος ανεξέλεγκτη έκρηξη στις τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Thomas Steg, επικεφαλής των εξωτερικών σχέσεων της εταιρείας. «Διαφορετικά, ιδιαίτερα οι μικρές και μεσαίες ενεργοβόρες επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και θα πρέπει να μειώσουν ή να σταματήσουν την παραγωγή».

    Διαβάστε ακόμη:

    EE: Αγώνας δρόμου για την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο μετά τις απειλές του Πούτιν

    Γρήγορα ντους, αργή οδήγηση και μπλακ άουτ στον Πύργο του Άιφελ: Πώς σχεδιάζει η Ευρώπη να μειώσει τη χρήση φυσικού αερίου



    ΣΧΟΛΙΑ