• Business

    ΒΟΑΚ: Ποιο έργο υπογράφουν οι μεγάλοι Όμιλοι και για ποιο πρέπει να περιμένουν

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Μπορεί οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat ετοιμάζονται για την υπογραφή της σύμβασης για το οδικό έργο Χερσόνησος – Νεάπολη συνολικής αξίας 360 εκατ. ευρώ του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) στο αμέσως επόμενο διάστημα, αλλά θα πρέπει να περιμένουν για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο, η οποία και αποτελεί την κορωνίδα των οδικών έργω της Μεγαλονήσου, καθώς ο προϋπολογισμός της αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,7 δισ. ευρώ.

    Πιο συγκεκριμένα, πηγές του υπουργείου υποδομών και μεταφορών αναφέρουν στο mononews ότι αναμένεται να δοθεί μία ακόμα παράταση, η δεύτερη συνεχόμενη, για το Χανιά-Ηράκλειο. Με αποτέλεσμα η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων να μετατίθεται από τις 20 Απριλίου «εντός του Μαΐου».

    Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά το Χανιά-Ηράκλειο, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat έχουν επιλεγεί και επίσημα από το περασμένο καλοκαίρι ως ανάδοχοι του έργου και η σύμβαση βρίσκεται πλέον στα χέρια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Εφόσον, αυτό δώσει το τελικό πράσινο φως, η σύμβαση θα υπογραφεί και το τελικό βήμα θα είναι να ενημερωθεί η Βουλή.

    Χανιά-Ηράκλειο

    Πρόκειται για το μεγαλύτερο και ακριβότερο υπό δημοπράτηση τμήμα του ΒΟΑΚ με το κόστος κατασκευής και συντήρησης να έχει εκτιμηθεί στα 1,7 δισ. Ευρώ και το μήκος να ανέρχεται στα 157,5 χλμ. εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά.

    Ο διαγωνισμός βρίσκεται στο Β1 Στάδιο και αναμένεται να περάσει στο Β2, δηλαδή την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα σχήματα που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους από το 2019 και πήραν το τελικό ΟΚ από του υπουργείο υποδομών στα μέσα του 2022.

    Όσον αφορά τους ενδιαφερόμενους αυτοί έχουν χωριστεί σε τέσσερα σχήματα, τα οποία είναι τα εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
    • ΑΒΑΞ
    • Vinci

    Δεν αποκλείεται να δούμε αποχωρήσει ή και νέους ενδιαφερόμενους, αλλά οι δεύτεροι θα πρέπει να «κουμπώσουν» σε ένα από τα υφιστάμενα σχήματα.

    Σημειώνεται ότι, εφόσον, δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις λόγω παρατάσεων ή προσφυγών, τότε είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός του 2023, καθώς και να υπογραφεί και η σχετική σύμβαση. Η εκκίνηση του έργου τοποθετείται προς τα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024.

    Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο νέος άξονας να παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2028, καθώς η κατασκευαστική του διάρκεια ανέρχεται στα 4 έτη, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος 26 ετών για τη συντήρηση και τη λειτουργία του έργου.

    Χερσόνησος – Νεάπολη

    Το εν λόγω έργο δημοπρατήθηκε τον Ιανουάριο του 2022 και το μοναδικό σχήμα που είχε δώσει προσφορά ήταν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat, η οποία ανακηρύχθηκε επισήμως ως ανάδοχος του έργου τον Μάιο του ίδιου έτους.

    Στα του έργου η ανάδοχος Κοινοπραξία, η οποία αναμένεται να στήσει τα εργοτάξιά της εντός του 2023 καλείται να κατασκευάσει ένα οδικό τμήμα μήκους 22,5 χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2027. Συνολικά η διάρκεια του έργου έχει οριστεί στα 30 έτη και τα υπόλοιπα 26 η κοινοπραξία θα είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και τη λειτουργία του άξονα.

    Διαβάστε επίσης

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχόμαστε γρήγορες ταχύτητες στον νέο μετροπόντικα και να παραδοθεί η Γραμμή 4 εντός των χρονοδιαγραμμάτων

    Καραγιάννης: Η Γραμμή 4 αποτελεί ένα έργο ορόσημο



    ΣΧΟΛΙΑ