• Business

    Βιομηχανία καλλυντικών: Ανάκαμψη με καινοτομία, νέες επιχειρήσεις και αύξηση των εξαγωγών

    Γιαρμενίτης

    Θεόδωρος Δ. Γιαρμενίτης- Πρόεδρος ΠΣΒΑΚ


    Σημαντική ανάκαμψη εμφανίζουν τα τελευταία έτη οι επιχειρήσεις του κλάδου παραγωγής και εμπορίας καλλυντικών. Ειδικά για τον τομέα της παραγωγής, συγκριτικά με το μέγεθός της, η πορεία της βιομηχανίας των καλλυντικών είναι καλύτερη απ’ ό,τι για το σύνολο της Μεταποίησης.

    Ο υψηλός κύκλος εργασιών του κλάδου αποτυπώνεται στο ποσοστό συνεισφοράς του κύκλου εργασιών της βιομηχανίας καλλυντικών στο συνολικό τζίρο της Μεταποίησης (0,84% για το 2016), το οποίο είναι από τα υψηλότερα της Ευρώπης.

    Σημαντικό πλεονέκτημα του κλάδου αποτελεί η έντονη καινοτομική δραστηριότητα, τόσο μέσω της ένταξης νέων επιχειρήσεων όσο και μέσω των διακεκριμένων παγκοσμίως καινοτομιών των μεγάλων επιχειρήσεών του.

    Ανοδική πορεία παρουσιάζουν και οι επιδόσεις του σε όρους ανταγωνιστικότητας, με τον δείκτη εθνικής ανταγωνιστικότητας κατά την περίοδο 2008-2017 να σημειώνει αύξηση 37%.

    Μεγάλο ποσοστό του κύκλου εργασιών των μεγαλύτερων εταιρειών προέρχεται από την εξαγωγική τους δραστηριότητα, με το σύνολο των εξαγωγών της βιομηχανίας να αντιστοιχούν στο 57% του τζίρου της, γεγονός που υποδηλώνει ίσο καταμερισμό σημαντικότητας για τη βιωσιμότητα της ελληνικής βιομηχανίας καλλυντικών μεταξύ της αγοράς εσωτερικού και της αγοράς εξωτερικού.

    «Η “Όμορφη Βιομηχανία” του 2020 συναντά τις νέες τάσεις για τα οφέλη των καινοτόμων προϊόντων με εξειδίκευση, με φυσικά συστατικά, bio, vegan και ελληνικά στοιχεία στις συσκευασίες, με γνώμονα την ποιότητα και την ποικιλία. Ο κοινωνικός ρόλος του κλάδου είναι σημαντικός και τον εξασκούμε μέσω των μελών μας και των κοινωνικών φορέων δυναμικά. Το ίδιο και με την ανακύκλωση μέσω του QUALITY NET FOUNDATION / ΘΕΣΜΟΣ BRAVO και της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης ΕΕΑΑ. Όλα αυτά συντελούν στην πρωτοπορία του κλάδου της Ομορφιάς, που αναγνωρίζεται παγκόσμια ως ένας από τους πιο καινοτόμους κλάδους», δήλωσε στο mononews.gr ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), Θεόδωρος Γιαρμενίτης.

    Οι τάσεις του 2019

    Στην εκπνοή του 2019, οι προβλέψεις «βρίσκουν» την αγορά καλλυντικών να παρουσιάζει αυξητική τάση σε αξία και όγκο πωλήσεων-τεμαχίων στην πλειονότητα των κατηγοριών των προϊόντων της, η οποία ανέρχεται συνολικά στο 1,7%.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΠΣΒΑΚ, η περιποίηση μαλλιών για το έτος 2019 αναμένεται να σημειώσει αύξηση της τάξεως του 2,5%, η περιποίηση προσώπου 6,5%, η περιποίηση σώματος 3,8%, τα αρώματα 2,7% και μόνο τα προϊόντα μακιγιάζ προβλέπεται ότι θα παρουσιάσουν υποχώρηση της τάξεως του 2,7%.

    Σημειώνεται ότι η αγορά παραμένει υπό την πίεση των προωθητικών ενεργειών και των μεγάλων εκπτώσεων, που ενισχύεται από την online αγορά, η οποία αυξάνεται σε βαρύτητα.

    Κατηγορίες Προϊόντων Ετήσια αύξηση (%)
    2018

    2019

    (Πρόβλεψη)

     

    Περιποίηση μαλλιών

    4,7% 2,5%
     

    Περιποίηση προσώπου

    3% 6,5%
     

    Περιποίηση σώματος

    -0,7% 3,8%
     

    Προϊόντα μακιγιάζ

    1,6% -2,4%
    Αρώματα 2,7% 2,7%
    Σύνολο πωλήσεων καλλυντικών 1,7% 1,7%

     

    Κανάλια διανομής

    Η Επιλεκτική διανομή και τα Φαρμακεία παραμένουν τα 2 κανάλια με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και κατά το τρέχον έτος, επιβεβαιώνοντας την τάση για πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

    Τα προϊόντα Ευρείας διανομής παρουσιάζουν ελαφρώς αυξητική τάση, με το κανάλι του Super Market να κινείται αρκετά θετικά, ενώ σταθερά παραμένουν τα επαγγελματικά προϊόντα, που διατίθενται σε κομμωτήρια, ινστιτούτα κ.α.

    Οι Monobrand boutiques (καταστήματα μίας μάρκας) διατηρούν την αυξητική τους πορεία, μέσα από νέα ανοίγματα. Σημειωτέον ότι αναμένεται και η άφιξη του brand KIKO προς το τέλος της χρονιάς που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την τάση αυτή. Τέλος τα προϊόντα Απευθείας Πώλησης (door-to-door) εμφανίζουν πτωτική πορεία.

    Οι τάσεις του μέλλοντος

    Δεδομένης της αύξησης του τουρισμού, η κατηγορία της αντηλιακής προστασίας αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δυναμική, ενώ τα προϊόντα με στοιχεία ελληνικότητας (συνθέσεις βασισμένες σε ελαιόλαδο, συσκευασίες με ελληνικά στοιχεία κτλ) φαίνεται να ελκύουν τους global shoppers.

    Στην κατηγορία «Προϊόντα Μακιγιάζ» οι βασικές τάσεις για τα συστατικά, τις υφές και τα οφέλη των προϊόντων είναι Naturality & Vegan, μινιμαλιστικές συνθέσεις και συστατικά που δε βλάπτουν το δέρμα, συνθέσεις εμπνευσμένες από την Αισθητική Δερματολογία, υφές που προσαρμόζονται στον εκάστοτε τύπο δέρματος και συνθέσεις εμπνευσμένες από την περιποίηση προσώπου με τα αντίστοιχα οφέλη

    Στα προϊόντα μαλλιών σημαντικό μερίδιο καταλαμβάνουν τα συμπληρωματικά προϊόντα, πχ conditioners, μάσκες, λάδια κτλ, ενώ προβλέπεται και αύξηση των θεραπειών στο κομμωτήριο.  Επίσης, παρατηρείται μια τάση για φυσικά συστατικά, bio και vegan, η οποία είναι εμφανής και στην κατηγορία «Περιποίηση Προσώπου». Στη συγκεκριμένη κατηγορία μεγαλύτερο μερίδιο φαίνεται να καταλαμβάνουν τα προϊόντα εμπνευσμένα από την Αισθητική Δερματολογία αλλά και αυτά που μεταβάλλονται και προσαρμόζονται ανάλογα με την ανάγκη του καταναλωτή (Customization).



    ΣΧΟΛΙΑ