• Business

    Viohalco: Τζίρος 4,2 δισ. ευρώ το 2019 στα 302 εκατ. ευρώ τα EBITDA

    • NewsRoom
    Viohalco

    Viohalco


    Σε 4.198 εκατ. ευρώ,  διαμορφώθηκε ο συνολικός τζίρος της Viohalco το 2019 μειωμένος κατά 5%  από 4.406 εκατ. ευρώ το 2018. Το ενοποιημένο αναπροσαρμοσμένο EBITDA (α-EBITDA) ανήλθε σε 302 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 3% (2018: 313 εκατ. ευρώ), ενώ το ενοποιημένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 273 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 18% (2018: 332 εκατ. ευρώ).

    Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρου εισοδήματος ανήλθαν σε 32 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 67% σε ετήσια βάση (2018: 96 εκατ. ευρώ).

    Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, παρότι οι εταιρίες της Viohalco  κατά τη διάρκεια του έτους, αντιμετώπισαν σημαντικές προκλήσεις στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται, χάρη στην ανθεκτικότητα των διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μοντέλων τους κατάφεραν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις.

    Μεταξύ των κλάδων της Viohalco, ο κλάδος καλωδίων κατέγραψε ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις. Παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, η αγορά για τα πλατέα προϊόντα έλασης αλουμινίου ήταν σταθερή το 2019, ενώ η ζήτηση προήλθε κυρίως από τους τομείς συσκευασίας, μεταφορών, καθώς και τους βιομηχανικούς τομείς.

    Σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι εταιρίες του κλάδου αλουμινίου της Viohalco διεύρυναν την παγκόσμια παρουσία τους, αξιοποιώντας τα χαρτοφυλάκια υψηλής ποιότητας εξειδικευμένων προϊόντων και εξυπηρέτησης πελατών, ενώ παράλληλα πραγματοποίησαν επιλεκτικές επενδύσεις σε προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμό.Η υιοθέτηση προηγμένης τεχνολογίας αλουμινίου ενίσχυσε περισσότερο αυτές τις προσπάθειες.

    Ο κύκλος εργασιών του κλάδου επηρεάστηκε αρνητικά από τη μείωση κατά 10,4% των τιμών αλουμινίου έναντι του περασμένου έτους, την πτώση των όγκων πωλήσεων περί τα τέλη του έτους λόγω της μείωσης της ζήτησης στην αγορά των ΗΠΑ και τους χαμηλότερους όγκους πωλήσεων στον τομέα της λιθογραφίας, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης λόγω της αβεβαιότητας που δημιούργησε η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Κατά τη διάρκεια του έτους, οι όγκοι πωλήσεων του κλάδου χαλκού διατηρήθηκαν στα επίπεδα του 2018, με τις πωλήσεις σωλήνων χαλκού να παρουσιάζουν αύξηση, παρά την επιβράδυνση της βιομηχανικής παραγωγής στις ευρωπαϊκές αγορές που μείωσαν σημαντικά τη ζήτηση, ιδιαιτέρως για προϊόντα έλασης.Ταυτόχρονα, η Sofia Med διείσδυσε με επιτυχία σε νέες αγορές, εισάγοντας στο χαρτοφυλάκιό της προϊόντα με υψηλή ζήτηση και προστιθέμενη αξία.

    Οι δυσκολίες του 2019

    Το 2019 ήταν ένα έτος με πολλές προκλήσεις για την ευρωπαϊκή βιομηχανία χάλυβα, κατά συνέπεια και για τον κλάδο χάλυβα της Viohalco.

    Οι δυσχέρειες αυτές οφείλονταν σε έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως η επιβράδυνση της ευρωπαϊκής βιομηχανικής παραγωγής, η διεθνής πτώση των τιμών χάλυβα, ως απόρροια του εμπορικού πολέμου και των παγκόσμιων εμπορικών στρεβλώσεων, και η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας.

    Τα μέτρα προστασίας του εμπορίου στην Ε.Ε. κατάφεραν μόνο να μετριάσουν εν μέρει τον αντίκτυπο αυτών των παραγόντων.Παρ’ όλα αυτά, ο κλάδος ενίσχυσε την παρουσία του στην αγορά των Βαλκανίων, όπου η Ρουμανία εξελίχθηκε σε κύρια αγορά, ενώ διατήρησε το μερίδιο αγοράς του στην Ελλάδα.

    Στον κλάδο των σωλήνων χάλυβα, το 2019 ήταν επίσης ένα έτος πολλών προκλήσεων, που όμως χαρακτηρίστηκε από το υψηλό ποσοστό αξιοποίησης της παραγωγικής δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Θίσβης και την ισχυρή παρουσία στην αγορά, παρά τους μειωμένους όγκους πωλήσεων εξαιτίας του έντονου προστατευτισμού, ιδίως στις ΗΠΑ. Η Σωληνουργεία Κορίνθου αξιοποίησε τη φήμη της για υψηλής ποιότητας προϊόντα και κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της, ενώ εισήλθε με επιτυχία σε νέες αγορές και κλάδους προϊόντων, όπως η αγορά υποθαλάσσιων έργων μεγάλου βάθους υψηλών τεχνικών απαιτήσεων. Επίσης, στην εταιρία ανατέθηκαν αρκετά σημαντικά έργα.

    Στον κλάδο καλωδίων για το 2019, όλες οι επιχειρηματικές μονάδες είχαν θετικές επιδόσεις, με την αύξηση του κύκλου εργασιών να ανέρχεται σε 20%. Η αύξηση αυτή βασίστηκε κυρίως στις επιδόσεις του τομέα ενεργειακών έργων και μεταφράστηκε σε ενίσχυση των κερδών για τον κλάδο στο σύνολό του.

    Επιπλέον, το υψηλό επίπεδο αξιοποίησης της παραγωγικής δυναμικότητας όλων των παραγωγικών μονάδων ενίσχυσε τις οικονομικές επιδόσεις του έτους.Τέλος, οι επιδόσεις του κλάδου ενισχύθηκαν περαιτέρω από πρόσφατες πρωτοβουλίες για την είσοδο σε νέες γεωγραφικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ, καθώς και από την αμείωτη αποφασιστικότητά του να παραμένει στο προσκήνιο της τεχνολογίας.

    Όσον αφορά στον κλάδο ανάπτυξης ακινήτων, τον Οκτώβριο του 2019 συστάθηκε επίσημα η Noval Property ως Ανώνυμη Εταιρία Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας (ΑΕΕΑΠ) και κατέστη η δεύτερη μεγαλύτερη ΑΕΕΑΠ στην Ελλάδα, με βάση την αξία ακινήτων.Η Noval Property διαθέτει ένα σύγχρονο και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο 41 ακινήτων υψηλής εμπορευσιμότητας με σημαντική γεωγραφική κατανομή. Οι εμπορικές αναπτύξεις της (Εμπορικό Κέντρο River West | IKEA και Εμπορικό Πάρκο Mare West), καθώς και τα τουριστικά ακίνητα (ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens και ξενοδοχείο επιπλωμένων διαμερισμάτων K29) κατέγραψαν εύρωστες επιδόσεις μέσα στο 2019.

    Το 2019, σημειώθηκε πρόοδος σε μια σειρά κατασκευών και ολοκληρώθηκαν αρκετά σημαντικά έργα, όπως τα συγκροτήματα γραφείων The Orbit και The Butterfly στην Αθήνα, που έχουν εκμισθωθεί σε επιφανείς ενοικιαστές.



    ΣΧΟΛΙΑ