• Business

    Uni.Fund: Νέα επένδυση ύψους 850.000 ευρώ σε τρεις καινοτόμες ιδέες

    unifund

    H ομάδα της Unifund με τα μέλη των εταιρειών στην παρουσίαση στο Public Συντάγματος


    Τρεις νέες επενδύσεις σε καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες παρουσίασε το επενδυτικό σχήμα Uni.Fund σε εκδήλωση – συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 2 Απριλίου, στο χώρο εκδηλώσεων του Public Συντάγματος. Οι καινούριες επενδυτικές ενέργειες έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες επτά, που ανακοινώθηκαν σταδιακά κατά το προηγούμενο διάστημα, συμπληρώνοντας την πρώτη δεκάδα των επενδύσεων, μέσα στους πρώτους 15 μήνες της λειτουργίας του fund.

    Η νέα επένδυση, συνολικού ύψους 850.000 ευρώ, θα μοιραστεί στις εταιρείες Nanoplasmas, Allcancode και Bibecoffee, καθεμιά από τις οποίες δραστηριοποιείται σε διαφορετικό χώρο καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, όλες όμως στοχεύοντας στην ανάπτυξη σύγχρονου λογισμικού και εκσυγχρονισμού των υπαρχουσών τεχνολογιών.

    Την εκδήλωση άνοιξε η κ. Κατερίνα Πραματάρη, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και συνιδρύτρια του Uni.Fund. Η κ. Πραματάρη αναφέρθηκε επιγραμματικά στις επενδύσεις του Uni.Fund από την έναρξη λειτουργίας του μέχρι σήμερα, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους το fund υποστηρίζει έμπρακτα και ουσιαστικά την ανάπτυξη και πορεία των ομάδων του, με εξατομικευμένο training, αξιοποίηση του δικτύου του και συμμετέχοντας ενεργά στην επίτευξη των milestones που τίθενται για καθεμία. Διευκρίνισε ότι το επενδυτικό σχήμα ενδιαφέρεται κυρίως για τους τομείς που σχετίζονται με τεχνολογίες πληροφορικής, e-business και ευρύτερα σε ό,τι σχετίζεται με την αξιοποίηση λογισμικού.

    unifund
    Τα μέλη του UniFund
    Η κ. Πραματάρη αποκάλυψε επιπροσθέτως ότι, μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες, το Uni.Fund θα είναι σε θέση να ανακοινώσει οκτώ ακόμη επενδύσεις, που βρίσκονται ήδη σε πολύ προχωρημένο στάδιο συμφωνίας και δραστηριοποιούνται στους χώρους του e-business, της Υγείας και της Ενέργειας, μεταξύ των οποίων και τρεις εταιρείες από τον χώρο της έρευνας.

    Συνολικά, επομένως, μέσα σε περίπου 18 μήνες θα έχουν κλείσει 18 συμφωνίες για επενδύσεις, ενώ όπως τόνισαν οι ιδρυτές της Uni.Fund εκτιμούν ότι θα έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες των πρώτων επενδύσεων σε λιγότερα από 5 χρόνια, που ήταν η αρχική τους εκτίμηση.

    Το fund που διαχειρίζεται η Uni.Fund, όπως ενημέρωσε η κ. Πραματάρη, είναι ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ και στόχος είναι να διαμοιραστούν σε συνολικά 30 επενδύσεις σε εταιρείες καινοτόμου δραστηριότητας.

    Εκτός από το άμεσο έργο των επενδύσεων, η κ. Πραματάρη υπογράμμισε πως επιπρόσθετος στόχος του σχήματος είναι η υποστήριξη του ευρύτερου οικοσυστήματος των πανεπιστημίων και της έρευνας, που βρίσκονται σε πολύ δυναμικό δρόμο ανάπτυξης, χρειάζονται ωστόσο υποστήριξη, καθώς το επιχειρηματικό πνεύμα δεν έχει ωριμάσει ακόμη. Η κ. Πραματάρη μάλιστα ανέφερε ότι και το ίδιο το όνομα του επενδυτικού σχήματος είναι εμπνευσμένο από τη συνεργασία του με τον πανεπιστημιακό χώρο.

    Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε την πραγματοποίηση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου 2019 με θέμα «Entrepreneurship in Higher Education and Research Commercialization» σε συνεργασία με το HEInnovate, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του OECD για τη στήριξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητα στα Πανεπιστήμια.

    Η κ. Πραματάρη υπογράμμισε επίσης ότι η προσπάθεια του σχήματος πηγαίνει ανέλπιστα καλά, γεγονός που αποδίδεται στην πολύ καλή δυναμική των ομάδων με τις οποίες συνεργάζονται, που έχουν ξεπεράσει τις αρχικές επιδιώξεις. Δήλωσε, μάλιστα, πως «είναι πολύ κρίμα, γιατί δε θα φτάσουν τα χρήματα για ένα τόσο καλό deal flow που υπάρχει», αναφέροντας πως έχουν κάνει επαφές συνολικά με 600 εταιρείες.

    Τέλος, δεν παρέλειψε να παρουσιάσει και να ευχαριστήσει τους συνεργάτες επενδυτές (Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Viva Wallet, Equi Fund και Onassis foundation), σημειώνοντας παράλληλα πως οι ίδιοι οι ιδρυτές είναι οι βασικοί επενδυτές, γεγονός που ενισχύει την επιθυμία τους να πετύχει το εγχείρημα.

    Αναφερόμενη στην εξαιρετική ποιότητα, αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στον ελληνικό ερευνητικό χώρο και καθιστούν πιο δύσκολη και χρονοβόρα την προετοιμασία μιας ερευνητικής ομάδας για την έξοδό της στην αγορά, η κ. Πραματάρη παρουσίασε τις τρεις νέες εταιρείες που εντάσσονται στο επενδυτικό πλάνο του Uni.Fund.

    Nanoplasmas
    • Καινοτόμα βιοαναλυτικά μικροεργαστήρια (lab-on-a-chip) στην υπηρεσία της δημόσιας υγείας
    nanoplasmas
    H Nanoplasmas και ο ιδρυτής της, Κοσμάς Έλληνας

    Η εταιρεία Nanoplasmas αποτελεί τεχνοβλαστό του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος και δραστηριοποιείται στην κατασκευή καινοτόμων βιοαναλυτικών μικροεργαστηρίων (lab-on-a chip), με σκοπό την ταχύτερη ανίχνευση βακτηρίων και βιομορίων. Το τελευταίο διάστημα εστίασε την έρευνά της στην ανάπτυξη ενός νέου βιοαναλυτικού μικροεργαστηρίου, που στοχεύει στην ανίχνευση του βακτηρίου της Λεγεωνέλλας στο νερό, με αφορμή την έξαρση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε ασθένειες που προέρχονται από αυτό το βακτήριο και απαιτούν αυστηρότερους ελέγχους για την προστασία της δημόσιας υγείας. Όπως έγινε γνωστό, το εν λόγω βακτήριο μπορεί να αναπτυχθεί σε πολύ προσβάσιμες πηγές νερού, όπως πισίνες, συντριβάνια και λοιπά, ενώ είναι δυνατό να μολυνθεί κάποιος και μόνο εισπνέοντάς το. Τα μέλη της εταιρείας μάλιστα τόνισαν ότι πρόκειται για μια αγορά αρκετά μεγάλη, που αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο χρόνο με το χρόνο.

    Όπως εξήγησε ο εισηγητής και ιδρυτής της εταιρείας, Κοσμάς Έλληνας, τα standard πρωτόκολλα στην τεχνολογία που υφίσταται σήμερα απαιτούν το λιγότερο 10-12 ημέρες για την ανάλυση. Αντιθέτως, η καινοτόμος τεχνολογία που αναπτύσσει η Nanoplasmas πραγματοποιεί την ανάλυση σε 1 με 2 ώρες, χωρίς ωστόσο να χάνεται η ποιότητα της ανάλυσης. Επιπλέον, όπως τόνισε ο κ. Κοσμάς, η λύση της Nanoplasmas έχει το επιπλέον πλεονέκτημα της μεγάλης ευαισθησίας, γεγονός που σημαίνει πρακτικά ότι μπορεί να εντοπίσει το βακτήριο στο νερό, ακόμη και αν αυτό βρίσκεται σε πολύ μικρή ποσότητα, δυνατότητα που δεν υπήρχε έως τώρα. Ταυτόχρονα, απαιτεί μικρότερη ποσότητα αντιδραστηρίων (reagents), ενώ πραγματοποιείται με εξοπλισμό, που είναι φορητός και προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή. Ο κ. Έλληνας εξήγησε ότι η εν λόγω συσκευή θα λειτουργεί με τη λογική ενός τεστ εγκυμοσύνης, θα δείχνει δηλαδή την ύπαρξη του βακτηρίου ή όχι με μια χρωματική ένδειξη.

    Το Uni.Fund χρηματοδοτεί την εταιρεία Νanoplasmas με το ποσό των 150.000 ευρώ, που θα αξιοποιηθεί στην τελειοποίηση και πιστοποίηση του προϊόντος, τη δοκιμαστική χρήση του από μεγάλο βιοαναλυτικό εργαστήριο και την πρώτη διάθεσή του στην αγορά. Όπως διευκρίνισε ο κ. Έλληνας, πρώτη αγορά-στόχος της εταιρείας είναι τα βιοαναλυτικά εργαστήρια και έπειτα τα δημόσια (π.χ. σχολεία, νοσοκομεία, κ.λπ.) και ιδιωτικά κτήρια (π.χ. ξενοδοχεία) και οι εταιρείες εμφιάλωσης και εμπορίας πόσιμου νερού.

    Τέλος, ο κ. Έλληνας μοιράστηκε ότι στόχος της εταιρείας είναι η συσκευή να είναι κάποτε δυνατό να αγοραστεί από τον απλό καταναλωτή, που θα επιθυμεί να διεξάγει μόνος του τον έλεγχο.

    Στην παρουσίαση της Νanoplasmas παρών ήταν ο κ. Νούνεσης από τον Δημόκριτο, ο οποίος δήλωσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτή την ομάδα. Παράγει καινοτομία και μας δημιουργεί εμπιστοσύνη στο πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα».

    Σημειώνεται ότι η εν λόγω τεχνολογία εξασφάλισε ήδη την πιστοποίηση της πατέντας.

    Allcancode
    • Ανάπτυξη λογισμικού υψηλής ποιότητας σε μικρό χρόνο, ακόμη και από μη ειδικούς χρήστες.
    allcancode
    Allcancode

    Η Allcancode είναι μια εταιρεία που εξειδικεύεται στον έως τώρα «άπιαστο» τομέα της ανάπτυξης λογισμικού και έχει ως στόχο να απλοποιήσει, σε βαθμό αυτοματισμού, τη διαδικασία παραγωγής web και mobile εφαρμογών. Στην παρουσίασή του, ο κ. Καρολομέας τόνισε την τεράστια ανάγκη που υπάρχει σήμερα στην αγορά, για παραγωγή λογισμικού, σε ταχύτερους χρόνους, με λιγότερο κόστος και αναβαθμισμένη ποιότητα. Εξήγησε, επιπλέον, ότι η εταιρεία έχει κατορθώσει να αναπτύξει μια τεχνολογία, η οποία επιτρέπει ακόμη και σε μη ειδικούς να δημιουργούν μια εφαρμογή, μία φορά για πολλές πλατφόρμες (mobile και web) και περιορίζει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο υλοποίησης, αφού πλέον επιτρέπει τη δημιουργία συγκεκριμένων εφαρμογών και ιστοσελίδων μέσα σε μερικές ώρες, εκεί που παραδοσιακές μέθοδοι χρειάζονται μέρες.

    Ο κ. Καρολομέας ανέφερε ότι οι υπηρεσίες που παρέχει η Allcancode απευθύνονται σε επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και στοχεύουν κυρίως σε δύο αγορές. Η μια αφορά στην αγορά λογισμικού από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του marketing και γενικότερα του δημιουργικού χώρου, όπως διαφημιστικές εταιρείες, ενώ η δεύτερη αγορά ενδιαφέροντος σχετίζεται με πιο πολύπλοκα λογισμικά, που χρησιμοποιούνται κυρίως από startups εταιρείες.

    Η ίδια η τεχνολογία της Allcancode θα διατίθεται πολύ σύντομα και στο ευρύτερο κοινό, ως προϊόν και θα απευθύνεται κυρίως σε designers και developers, που θέλουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο δημιουργίας και δημοσίευσης web και mobile εφαρμογών.

    Η χρηματοδότηση από το Uni.Fund προς την εταιρεία θα είναι ύψους 300.000 ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της εταιρείας σε ανθρώπινο δυναμικό και την ανάπτυξη της βάσης πελατών της.

    BibeCoffee Connected Machines
    • Τεχνολογία ΙοΤ και ΑΙ που αλλάζει τα δεδομένα στην παρακολούθηση και διαχείριση ποιότητας στην αλυσίδα διανομής καφέ
    BibeCoffee
    BibeCoffee

    Η BibeCoffee συστήθηκε στην παρουσίαση ως η εταιρεία που ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα στην παρακολούθηση και διαχείριση ποιότητας του καφέ, κυρίως σε ό,τι αφορά στο τελευταίο στάδιο διανομής, περιορίζοντας σημαντικά τo κόστος (από απώλεια εσόδων και φήμης) στις εταιρείες παραγωγής και διάθεσης καφέ και στις αλυσίδες καφέ. Η εταιρεία δημιούργησε μια συσκευή, ικανή να εντάσσεται σε κάθε επαγγελματική μηχανή καφέ και να καταγράφει όλη τη δραστηριότητα της παραγωγής καφέ, δίνοντας πληροφορίες και αποκαλύπτοντας τα προβλήματα που μπορεί να οδηγούν σε μια κακή ποιότητα καφέ στην κούπα του καταναλωτή.

    H τεχνολογία που έχει αναπτύξει η BibeCoffee μετατρέπει όλες τις επαγγελματικές μηχανές καφέ, ανεξαρτήτως κατασκευαστή και έτους παραγωγής, σε έξυπνα τερματικά ακριβείας, που συγκεντρώνουν δεδομένα από κάθε μηχανή και επιτρέπουν σε διανομείς και αλυσίδες καφέ τη διαχείρισή τους σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, πραγματοποιεί online έλεγχο ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών της κατανάλωσης καφέ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα πρόβλεψης και αυτοματοποίησης των επόμενων παραγγελιών. Ακόμη, αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τις εταιρείες και ομάδες συντήρησης επαγγελματικών μηχανών καφέ, αφού μέσω της εφαρμογής της (Bibe App) επιτρέπει στους συντηρητές να ενημερώνονται άμεσα για βλάβες, να προβλέπουν και να προλαμβάνουν ζημιές και κλοπές ή και να προγραμματίζουν τις εργασίες βάσει της χρήσης των μηχανών.

    Οι υπεύθυνοι της εταιρείας τόνισαν ότι πρόκειται για μια αγορά που αναπτύσσεται, ενώ ανέφεραν ότι οι πρώτες αγορές που τους ενδιαφέρουν είναι η ελληνική, αλλά και η ισπανική. Ταυτόχρονα, οι αγορές στις οποίες απευθύνονται κυρίως είναι οι διανομείς του καφέ, αλλά και οι κατασκευαστές των μηχανών του καφέ. Οι δημιουργοί έχουν καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα για την πιστοποίηση πατέντας, διευκρινίζοντας ότι η καινοτομία που προτείνουν απευθύνεται σε έναν χώρο που μέχρι τώρα δεν διέθετε καμία πληροφορία για το τι δεν πηγαίνει καλά, με αποτέλεσμα να χάνονται πολλά χρήματα. Η νέα συσκευή έρχεται να αλλάξει όλη την κοσμοθεωρία που υπήρχε μέχρι σήμερα, γύρω από την πώληση του καφέ και στόχος είναι, τελικά, να δημιουργήσουν γνώση.

    Η επένδυση του Uni.Fund στην BibeCoffee, ύψους 400.000 ευρώ, θα αξιοποιηθεί για την τελειοποίηση και πιστοποίηση του προϊόντος και την έξοδο σε αγορές του εξωτερικού. Σχετικά με τη συνεργασία με το Uni.Fund, οι ιδρυτές της, Παναγιώτης Βρεττός και Βασίλης Αποστολόπουλος, σχολιάζουν: «H χρηματοδότηση από το Uni.Fund μας δίνει τη δυνατότητα να εξελίξουμε ένα προϊόν που, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες IoT και Artificial Intelligence, επιτρέπει σε κάθε κατασκευαστή να έχει πλήρη εικόνα του στόλου των μηχανών του μέσω μιας απλής εφαρμογής, του Bibe App. Επίσης, μέσω του BibeCoffee Intelligent Platform, οι εταιρείες καφέ έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν προηγμένες στρατηγικές πωλήσεων και marketing για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, ανά χώρα, περιοχή, σημείο πώλησης».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρουσίαση των νέων εταιρειών-συνεργατών της Unifund παρευρέθησαν και άνθρωποι από τις άλλες εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται το fund, όπως η Clio Muse και College Link, οι οποίοι μίλησαν με τα καλύτερα λόγια για τους ανθρώπους της Unifund, τονίζοντας την αξία του ανθρώπινου παράγοντα στη συνεργασία τους, που αναδεικνύει το πνεύμα συνεργατικότητας και συμβάλλει στην εξέλιξη του οράματος των εταιρειών αυτών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Εθνική Πανγαία: Η επένδυση του 1 δισ. ευρώ από την Invel και τα πρόσωπα «κλειδιά»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γρ. Στεργιούλης (Enterprise Greece): «Έρχονται επενδύσεις 2,2 δισ. κυρίως σε τουρισμό και ενέργεια μέσα στο 2019»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χρ. Χαρπαντίδης (Παπαστράτος): «Θέλουμε να φέρουμε και άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα»



    ΣΧΟΛΙΑ