• Business

    Τσερέπας – Νταβέλης (LFC): Φέρνουν νέα μάσκα που θα αλλάξει τα δεδομένα στην πανδημία – Πότε θα κυκλοφορήσει

    Ο Γιάννης Τσερέπας της Lariplast και ο Αχιλλέας Νταβέλης της Animus


    Μετά τις προστατευτικές μάσκες μιας χρήσης, η βιομηχανία Larisa Face Cover (LFC) ετοιμάζεται να διαθέσει στην αγορά ένα νέο καινοτομικό προϊόν που θα συμβάλει καταλυτικά στην προστασία του πληθυσμού από τον κορονοϊό.

    Πρόκειται για μάσκα εμποτισμένη με χαλκό, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές Φεβρουαρίου και θα διατίθεται αποκλειστικά από τα φαρμακεία της χώρας. Οι προσδοκίες των ανθρώπων της LFC για το καινούριο προϊόν είναι μεγάλες καθώς πέρα από την προστασία που παρέχει έχει και ιοκτόνο δράση χάρη στην ιδιότητα του χαλκού να «σκοτώνει» τα μικρόβια.

    Σύμφωνα με τον συνιδρυτή και συνιδιοκτήτη της LFC, Γιάννη Τσερέπα, η συγκεκριμένη μάσκα χαλκού είναι επαναχρησιμοποιούμενη και έχει διάρκεια ζωής έως και 6 ημέρες ενώ είναι πολύ πιο εύχρηστη από την απλή προστατευτική μάσκα, η οποία χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη χρήση της (στον τρόπο που τοποθετείται στο πρόσωπο, πως αφαιρείται, κα.). Έχει ήδη πιστοποιηθεί για τη διατήρηση της ιοκτόνου δράσης της έως και επτά ημέρες ενώ έχει εγκριθεί και από τον ΕΟΦ, ως ιατροτεχνολογικό προϊόν (σύμφωνα με τον κ. Τσερέπα είναι το μοναδικά προϊόν στην Ελλάδα που έχει λάβει τη σχετική έγκριση).

    Η εταιρεία έχει απευθυνθεί και στο τμήμα ιοκτονίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προκειμένου τη διενέργεια κλινικής μελέτης που θα αποδεικνύει την ιοκτόνο δράση του προϊόντος και παράλληλα διεξάγει μελέτη βρογχοσκόπησης υπό την αιγίδα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, προκειμένου να αποδείξει ότι δεν επηρεάζει την αναπνοή. Από την άλλη πλευρά, το προϊόν δεν ενδείκνυται για άτομα που πάσχουν από τη νόσο Ουίλκινσον και για άτομα που είναι αλλεργικά στον χαλκό.

    Η εταιρεία επένδυσε πολύ κόπο και χρόνο για την ανάπτυξη του (χρειάστηκε πάνω από τέσσερις μήνες), καθώς ήθελε να παράξει ένα άρτιο προϊόν υψηλής ποιότητας. Παρόμοια προϊόντα κυκλοφορούν ήδη στις ΗΠΑ, ωστόσο στην Ευρώπη η συγκεκριμένη κατηγορία είναι ακόμη στα «σπάργανα» (ανάλογη πρωτοβουλία με την LFC έχει εκδηλωθεί μόνο στην Ισπανία). Το προϊόν θα κυκλοφορήσει σε συσκευασία των πέντε τεμαχίων και θα πωλείται προς περίπου 5 ευρώ, τουτέστιν 1 ευρώ η μάσκα. «Με το συγκεκριμένο προϊόν οι καταναλωτές παράλληλα με υψηλή προστασία θα έχουν και σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων, αφού με τις πέντε μάσκες θα μπορέσουν να περάσουν ένα μήνα», σημειώνει ο κ. Τσερέπας.

    Ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τις κινέζικες μάσκες…

    Η καινοτομία φαίνεται να είναι μονόδρομος για την LFC, η οποία παρότι ξεκίνησε με βασικό στόχο την κάλυψη των εγχώριων αναγκών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας φαίνεται να συναντά «διακριτά εμπόδια» όσον αφορά στη διάθεση των προϊόντων της στην εσωτερική αγορά. Ο κ. Τσερέπας υποστηρίζει πως η εταιρεία του υφίσταται αθέμιτο ανταγωνισμό από τις φθηνότερου κόστους κινέζικες μάσκες, οι οποίες εισάγονται ανεξέλεγκτα και χωρίς να πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

    «Εμείς μόνο για να εξασφαλίσουμε τις αναγκαίες πιστοποιήσεις πληρώσαμε 300.000 ευρώ, κάτι που επιβαρύνει το κόστος μας και ανεβάζει την τελική τιμή», αναφέρει χαρακτηριστικά και τονίζει την ανάγκη να θεσπιστεί ειδικό πλαίσιο, όπως υπάρχει στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, ώστε να διεξάγονται έλεγχοι στα τελωνεία για τα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα και εάν αυτές πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. «Δυστυχώς λόγω της έλλειψης του πλαισίου οργιάζει η παρανομία, με αποτέλεσμα να μην προστατεύεται η ευρωπαϊκή παραγωγή και αυτό τελικά είναι σε βάρος του καταναλωτή», αναφέρει εμφανώς απογοητευμένος.

    …το παρωχημένο πλαίσιο διαγωνισμών στα δημόσια νοσοκομεία…

    Δυσκολίες ωστόσο αντιμετωπίζει η εταιρεία και όσον αφορά στην προμήθεια των δημόσιων νοσοκομείων. Όπως λέει ο κ. Τσερέπας παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει η σημερινή κυβέρνηση να βελτιώσει τα πράγματα, το πλαίσιο των διαγωνισμών στα δημόσια νοσοκομεία παραμένει παρωχημένο και προκλητικά φωτογραφικό, με αποτέλεσμα να «πριμοδοτούνται» τα φθηνότερα προϊόντα. Για αυτό και μέχρι σήμερα, όπως σημειώνει με αρκετή δόση πικρίας, όλα μας τα νοσοκομεία έχουν κινέζικες μάσκες, όπως και ο Στρατός. Τα παραπάνω εμπόδια και η κατώτερη του αναμενόμενου απορρόφηση της παραγωγής από την εσωτερική αγορά έχουν ως αποτέλεσμα να συσσωρευθεί ένα αρκετά μεγάλο απόθεμα στις αποθήκες της εταιρείας, το οποίο ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια μάσκες.

    Ένα απόθεμα που εκτιμάται πως μέσα στην τρέχουσα χρονιά θα διοχετευθεί κατά κύριο λόγω στη διεθνή αγορά, στην οποία πλέον στρέφεται συστηματικά η εταιρεία καθώς διαβλέπει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης.

    …και η αναγκαστική στροφή στις εξαγωγές

    Όπως λέει ο κ. Τσερέπας, η ζήτηση εκτός συνόρων και ειδικά στις ανεπτυγμένες οικονομίες του δυτικού κόσμου, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία και οι ΗΠΑ όπου υπάρχει ισχυρή ζήτηση για προστατευτικές μάσκες υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και ασφάλειας. «Οι καταναλωτές στις ανεπτυγμένες οικονομίες ζητάνε προϊόντα που συνδυάσουν την ποιότητα και την τιμή (value for money). Κάτι που καθιστά ευκολότερη την πρόσβασή μας εκεί…», υπογραμμίζει ο θεσσαλός επιχειρηματίας. Βέβαια, όπως σπεύδει να τονίσει πως χρειάζεται χρόνος για να ωριμάσουν οι συνεργασίες και να αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς.

    Η LFC δημιουργήθηκε από τους Γιάννη Τσερέπα της Lariplast και Αχιλλέα Νταβέλη της Animus, αμέσως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, με στόχο την παραγωγή χειρουργικών μασκών τύπου 2 και 2R, προκειμένου την κάλυψη των τεράστιων αναγκών της εγχώριας αγοράς. Μάλιστα, η προσπάθειά τους χαιρετίστηκε από τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη για τα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξε και την υλοποίηση της επένδυσης σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της χώρας.

    Η είσοδος του Σπύρου Θεοδωρόπουλου

    Συνολικά μέχρι στιγμής έχει επενδύσει 12,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, οι οποίες έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία συμπεριλαμβανομένης της πρώτης πλήρους αυτοματοποιημένης και καθετοποιημένης μονάδας παραγωγής χειρουργικών μασκών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πριν από μερικούς μήνες, στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας εισήλθε ο γνωστός επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος (Chipita, Νίκας, Wonderplant), αποκτώντας ποσοστό 5%.

    Πέρυσι και σε διάστημα περίπου εννέα μηνών λειτουργίας πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ, εξάγοντας το 70% της παραγωγής της. Φέτος, τον πρώτο χρόνο πλήρους λειτουργίας στοχεύει σε πωλήσεις 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 80% με 90% αναμένεται να προέλθει από τις εξαγωγές. Στόχος που θεωρείται εφικτός με δεδομένη τη ζήτηση στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού για «value for money» προϊόντα.

    Η λήξη της πανδημίας εκτιμάται πως δεν θα ανακόψει τις προοπτικές της εταιρείας, αφού η ανάγκη για χειρουργικές μάσκες θα συνεχίσει να υφίσταται και στην μετά Covid-19 εποχή, έστω και με μικρότερη ένταση. Κάτι που αποτυπώνεται και από σχετικές μελέτες. Η LFC πάντως πέρα από τις μάσκες, στηρίζει και στην πρώτη ύλη που παράγει για τις μάσκες, η οποία μπορεί να πουληθεί ή και να χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέο όπλο κατά της Covid – 19: Τι γνωρίζουμε για το εμβόλιο της Moderna

    Κοινοπραξία Αγγελικούση – Κατάρ: Δεύτερο LNG Carrier στην Global Shipping

    H εξαγορά του Τζίγγερ στην Ρουμανία, ο εισαγγελέας Παππάς και η Folli Follie, η Goldman Sachs και η Mytilineos



    ΣΧΟΛΙΑ