• Business

    To «φαινόμενο» Shein επεκτείνεται στην Αμερική – Ποιος είναι ο κινεζικός κολοσσός που κάνει θραύση και στην Ελλάδα

    Η online εταιρεία πώλησης ειδών μόδας Shein

    Η online εταιρεία πώλησης ειδών μόδας Shein


    Η εταιρεία Shein, τo ηλεκτρονικό κατάστημα, που έχει σπάσει κάθε ρεκόρ στη fast-fashion βιομηχανία σχεδιάζει να κατασκευάσει τρία μεγάλα κέντρα διανομής στις ΗΠΑ, ώστε να μειώσει το χρόνο παραλαβής στις παραγγελίες.

    Η κινεζική εταιρεία έχει κατακτήσει τον κόσμο, με αποστολές των προϊόντων της σε πάνω από 200 χώρες και με τους αγοραστές της να είναι κυρίως έφηβες και νεαρές γυναίκες. Έχει ισχυρή παρουσία στο πλέον δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το TikTok και έχει κάνει συνεργασίες με τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες των ΗΠΑ. Στην Ελλάδα έχει τεράστια επιτυχία, με την εταιρεία να γίνεται ευρέως δημοφιλής κατά την περίοδο της πανδημίας.

    Σκληρός ανταγωνισμός

    Είναι γνωστή για τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές της σε μοντέρνα ρούχα και αξεσουάρ και σύμφωνα με τον Simon Irwin, αναλυτή στην Credit Suisse με έδρα το Λονδίνο, οι πωλήσεις της για το 2021 άγγιξαν τα 16 δις δολάρια.

    Συγκριτικά, ο παγκόσμιος γίγαντας της fast-fashion βιομηχανίας, Zara, σημείωσε καθαρές πωλήσεις 19,6 δις ευρώ για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Ιανουαρίου.

    Δεν διαθέτει κανένα φυσικό κατάστημα και αν και έχει μόνο δέκα χρόνια παρουσίας στον χώρο της μόδας, έχει καταφέρει να προκαλέσει ένα ισχυρό πλήγμα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό χάρη στην ταχεία παραγωγή της.

    Στο δημοφιλές σάιτ της, η Shein ανεβάζει καθημερινά σχεδόν 6.000 νέα, φθηνά προϊόντα ρούχων, ομορφιάς και lifestyle, με τους ανταγωνιστές της στα αντίστοιχα e-shop τους να ανανεώνουν περίπου 30.000 προϊόντα το χρόνο.

    Η επέλαση στην Αμερική

    Οι πελάτες της Shein στις ΗΠΑ πρέπει να περιμένουν 10 με 15 ημέρες για να λάβουν τις παραγγελίες τους. Χρόνος διανομής που απέχει πολύ από τους μέσους χρόνους αποστολής άλλων εταιρειών όπως η Amazon ή των ανταγωνιστών της κινεζικής εταιρείας, Zara και H&M, οι οποίοι στηρίζονται στα φυσικά καταστήματά τους για την γρήγορη ολοκλήρωση των παραγγελιών από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Η κινεζική εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κέντρο διανομής στις ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2022 και τώρα σχεδιάζει να ανοίξει ένα δεύτερο κέντρο διανομής στη Καλιφόρνια μέχρι την άνοιξη του 2023.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Shein για τις παραγγελίες στις ΗΠΑ, George Chiao, τα δύο κέντρα θα απασχολούν πάνω από 3.000 άτομα μέχρι το 2025.

    Ένα τρίτο κέντρο διανομής σχεδιάζεται να εγκατασταθεί βορειοανατολικά στις ΗΠΑ.

    Στο πλαίσιο αυτό, αναμένονται εκατοντάδες προσλήψεις στα κεντρικά γραφεία που διατηρεί η εταιρεία στο Λος Άντζελες και την Ουάσιγκτον.

    Ήδη άλλωστε απασχολεί 400 υπαλλήλους στις ΗΠΑ, όταν το 2019 απασχολούσε μόλις 15.

    Τα premium προϊόντα

    Εκτός από τις χαμηλές τιμές των προϊόντων τους, τα οποία προσέλκυσαν το πιο δυναμικό αγοραστικό κοινό, η εταιρεία εδώ κι ένα χρόνο έχει κυκλοφορήσει και μία premium σειρά που ονομάζεται MOTF.

    Διαθέτει μεταξωτά φορέματα και ρούχα από βαμβάκι και μαλλί, με τις τιμές να ξεπερνούν τα 100 ευρώ.

    Με τη λειτουργία νέων κέντρων διανομής στις ΗΠΑ, η εταιρεία επιχειρεί να «προλάβει» τυχόν δυσαρέσκεια των καταναλωτών για την καθυστέρηση στη διανομή, ενώ παράλληλα επιχειρεί να επεκτείνει τα περιθώρια κέρδους της σε αυτή την αγορά.

    Πώς γεννήθηκε το «φαινόμενο» Shein

    Η Shein γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα ZZKKO στην Κίνα, το 2008. Ο ιδρυτής της, Chris Xu, είχε εμπειρία ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, η οποία του φάνηκε χρήσιμη όταν έφτιαξε τον πανίσχυρο αλγόριθμο της Shein. Αρχικά, η εταιρεία πουλούσε μόνο νυφικά, αλλά αργότερα επεκτάθηκε στα γυναικεία ρούχα. 

    Το 2015, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει το brand name της για να το απλοποιήσει και να κάνει πιο εύκολη την αναζήτησή του online. Κάπως έτσι γεννήθηκε η Shein.

    Σύμφωνα με τους ειδικούς, η Shein καταφέρνει να κερδίσει ακόμα και τους γίγαντες του fast fashion, τη Zara και την H&M, στο ίδιο τους το παιχνίδι: Τεχνολογικά πιο προηγμένη, κάνει τα ρούχα της διαθέσιμα ακόμα γρηγορότερα στο κοινό της.

    «Κάνουν την fast fashion να φαίνεται αργή», λέει για τους ανθρώπους της Shein η Erin Schmidt, αναλύτρια της Coresight Research. «Άλλαξαν τα μοντέλο».

    Με τη βοήθεια της πανδημίας και της στροφής στο online shopping, η Shein βίωσε εκρηκτική ανάπτυξη και έγινε ένα από τα λιγοστά brand names της Κίνας που έχουν διεθνή αναγνώριση.

    Διαβάστε επίσης:

    H&M: Η οικονομική κρίση έπληξε τα αποτελέσματα της – Χαμηλότερες των εκτιμήσεων οι πωλήσεις



    ΣΧΟΛΙΑ