• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σε σταθερή τροχιά διατηρήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 4-8 Ιουνίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, με την πλειονότητα των συμμετεχόντων της αγοράς να έχει παρευρεθεί στα Ποσειδώνια 2018,η εβδομάδα κύλισε σε σχετικά ήπιους τόνους.
    Παρόλα αυτά, σε κάποιες κατηγορίες πλοίων η κινητικότητα της αγοράς ειδικά προς τέλος της εβδομάδας διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικότερα επίπεδα, όπως για παράδειγμα στα πλοία χωρητικότητας 2800 TEU. Αντίθετα οι υπόλοιπες ήταν πιο αδρανείς με τους ναύλους όμως να διατηρούνται σε σχετικά σταθερά επίπεδα.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU με ενδιαφέρον παρατηρήθηκε ότι οι ναύλοι κυμάνθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των 6500 TEU,δηλαδή $19Κ ημερησίως, όπως ενδεικτικά φάνηκε από την ναύλωση πλοίου στην Άπω Ανατολή με την Zim Lines για την εύκαμπτη περίοδο των 2-7 μηνών.

    Επιπροσθέτως, καθώς στην κατηγορία των 6000-10000 TEU αναμένεται ένας αριθμός πλοίων να ελευθερωθεί τις επόμενες εβδομάδες, οι ειδικοί σχολιάζουν ότι περιμένουν στο προσεχές μέλλον με ενδιαφέρον να δουν, δεδομένου της διαφοράς των χωρητικοτήτων, την διαμόρφωση στα επίπεδα των ναύλων.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη πλευρά, στην κατηγορία των Panamaxes, υπήρξαν κάποιες πληροφορίες ότι μερικές συμφωνίες κινήθηκαν κοντά στα επίπεδα των $14Κ ημερησίως με αποτέλεσμα και το κλίμα της αγοράς να έχει διατηρηθεί θετικό. Παράλληλα στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με αναφορά σε μια μόνο ναύλωση πλοίου τύπου STX 3500 στον Περσικό κόλπο για περίοδο 7-9 μηνών στα $ 13,100 ημερησίως εδραιώνοντας έτσι και ένα νέο φράγμα στην κατηγορία αυτή.

    Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU ήταν αρκετά αυξημένη με πληροφορίες σε διάφορες συμφωνίες στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως, ενώ παράλληλα στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU η εικόνα της αγοράς γενικά έδειχνε σταθερή με την διαθεσιμότητα σε τονάζ να παραμένει περιορισμένη. Ενδεικτική επέκταση ναύλωσης που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου STX 2600 στην Άπω Ανατολή για 3-5 μήνες στα $ 12,500 ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 1700 TEU, δεν υπήρξαν μεγάλες αλλαγές. Παρόλα αυτά, καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων η προσφορά του διαθέσιμου prompt τονάζ έχει αρχίσει σταδιακά να αυξάνεται με τα επίπεδα των ναύλων όμως προς το παρόν να παραμένουν αμετάβλητα.

    Ενδεικτική επέκταση συμφωνίας που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου SPP 1700 στην νοτιοανατολική Ασία για έξι μήνες στα $14Κ ημερησίως ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι μερικά πλοία τύπου Wenchong βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Ιουνίου στα επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή για την ώρα δείχνουν να κινούνται σε σταθερά επίπεδα και κυμάνθηκαν στα περίπου $8Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό η αγορά ήταν ηπιότερη όμως σε σχέση με την προσφορά και την ζήτηση έδειχνε αρκετά ισορροπημένη.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η αγορά της Ασίας διατηρήθηκε στα μεσαία επίπεδα των $5Κ ενώ στην Μεσόγειο υπήρξε ένας αριθμός πλοίων που έχει παραμείνει αναύλωτος, όμως οι πλοιοκτήτες ελπίζουν ότι καθώς το Ραμαζάνι τελειώνει η κινητικότητα θα αυξηθεί και θα απορροφηθούν.


     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Αγγελικούσης: Μία ακόμα καλή χρονιά για τον Έλληνα εφοπλιστή-θρύλο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ισμήνη Παναγιωτίδη (Pavimar): Oι τράπεζες είναι «ανοιχτές» για τους συνετούς πλοιοκτήτες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θ. Βενιάμης: «Οι Γερμανοί μάς «κλέβουν» τους καλύτερους καπετάνιους»



    ΣΧΟΛΙΑ