• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σταθερά ανοδικές παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 16-20 Απριλίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, με την κινητικότητα ειδικά στα πλοία χωρητικότητας 8500 TEU, να παρουσιάζει μικρή βελτίωση.

    Παρόλα αυτά, στις χρονοναυλώσεις περιόδου παρατηρήθηκε μικρή ύφεση όπως ενδεικτικά απεικονίζεται από την ναύλωση πλοίου τύπου Daewoo 7800 που επέκτεινε στην ‘Απω Ανατολή υφιστάμενη συμφωνία για ακόμη 12 μήνες στα $ 21,000 ημερησίως, ναύλος οριακά χαμηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στα Panamaxes, οι ναύλοι στον Περσικό κόλπο ενισχύθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως, ενώ στον Ατλαντικό αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας στην Καραϊβική σε πλοίο τύπου YZL 4250 εξοπλισμένο με ψυκτικά βύσματα για απασχόληση στις περιοχές των ανατολικών ακτών της Αμερικής/δυτικών ακτών Νοτίου Αμερικής για περίοδο 4-6 μηνών στα $ 11,500 ημερησίως.

    Στο μεταξύ στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.

    Παρόλα αυτά, οι ναύλοι φαίνεται να κινούνται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως, λόγω στενότητας του διαθέσιμου τονάζ που αναμένεται το προσεχές διάστημα να εξαντληθεί εντελώς.

    Παράλληλα, η αγορά στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 2800 TEU συνέχισε να ενισχύεται με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Aker άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην ‘Απω Ανατολή για περίοδο 5-7 μηνών στα $ 12,000 ημερησίως, ναύλος σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με τα επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων.

    Αντίστοιχα, η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 2500 TEU, όπως ήταν αναμενόμενο, έσπασε το φράγμα των $ 11,000 ημερησίως με αναφορά σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας στον Περσικό κόλπο σε πλοίο τύπου SSW 2500 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 5-7 μήνες στα $ 11,500 ημερησίως.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με πληροφορίες σε επεκτάσεις ναυλώσεων στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, η αγορά κινήθηκε σε ήπιους τόνους, με τους ναύλους όμως να παραμένουν σε υγιή επίπεδα.

    Στην Ασία ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου κυμάνθηκαν μεταξύ των υψηλών επίπεδων των $ 10,000 ημερησίως και χαμηλά των $ 11,000 ημερησίως, ενώ στα νεότερης χρονολογίας/eco τύπου πλοία παρέμειναν κοντά στα $ 14,000 ημερησίως.

    Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Aker CS 1700 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην Μεσόγειο για περίοδο 11-13 μήνες στα $ 10,900 ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές παρόλα αυτά η αγορά δείχνει αρκετά ισορροπημένη για την ώρα, με έλλειψη διαθέσιμου τονάζ.

    Στα μικρότερης χωρητικότητας των 700 TEU, η αγορά συνεχίζει να βελτιώνεται παρόλο που το τελευταίο διάστημα κινήθηκε σε ηπιότερους τόνους με τους ναύλους να κυμαίνονται περίπου στα μεσαία επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Βραβεία Ωνάση: Ποιοι διακρίθηκαν στα Χρηματοοικονομικά, το Διεθνές Εμπόριο και τη Ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η Navios… ανακαλύπτει τον κόσμο του sale and leaseback

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Προκοπίου: Γιατί η Dynagas LNG Partners ψαλιδίζει τη διανομή μερίσματος



    ΣΧΟΛΙΑ