• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulker ναυλαγορά ναυτιλία

    To panamax bulk carrier Ecostar (χωρητικότητας 75.149-dwt και κατασκευής 2007 στα κινέζικα ναυπηγεία Hudong-Zhonghua Shipbuilding


    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την πρώτη εβδομάδα του νέου έτους (1-5 Ιανουαρίου 2018).

    Capesize

    Αβέβαιο ήταν -σύμφωνα με τους αναλυτές- το κλίμα της ναυλαγοράς των πλοίων τύπου Capesize στο ξεκίνημα της καινούργιας χρονιάς, ύστερα από τις σημαντικές απώλειες που παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την τελευταία εβδομάδα του Δεκέμβρη. Έτσι, ο δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) την Παρασκευή (5/1) διαμορφώθηκε στις 2.791 μονάδες με απώλειες αντίστοιχες των 39 μονάδων -σε σχέση με το κλείσιμο της εβδομάδας 18-22/12- ενώ παράλληλα, ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $20.179 ημερησίως, με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $838.

    Συγκεκριμένα, στον Ειρηνικό η υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων και πριν το νέο έτος ώθησαν πτωτικά την τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao στα $5,40 ανά τόνο. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια, προς τα μέσα της περασμένης εβδομάδας σταδιακά ενισχύθηκε, με αποτέλεσμα το αρνητικό κλίμα να ανατραπεί και στο κλείσιμο να διαμορφωθεί στα $6,89 ανά τόνο. Παράλληλα, στο Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς την εβδομάδα που πέρασε ήταν αυξημένη, με την τιμή στη διαδρομή από τη Βραζιλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στα $17,36 ανά τόνο. Επιπροσθέτως, αναφορικά με την αγορά της Νοτίου Αφρικής δεν υπήρξαν πληροφορίες σε σχετικές συμφωνίες, παρόλα αυτά η τιμή στο κλείσιμο διαμορφώθηκε στα $13,27 ανά τόνο.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 15-20 Ιανουαρίου στα $17 ανά τόνο, ενώ αργότερα αναφέρθηκε συμφωνία σε άλλο παρόμοιο φορτίο με ημερομηνίες στις 29 Ιανουαρίου–3 Φεβρουαρίου στα $17,50 ανά τόνο. Επίσης, αναφορά έγινε σε φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Puerto Bolivar προς το Ρότερνταμ με ημερομηνίες στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου στα $10,50 ανά τόνο, ενώ αργότερα, αναφορά έγινε σε φορτίο 160.000 τόνων 10% σε παρόμοια διαδρομή με ίδιες ημερομηνίες στα $11,40 ανά τόνο. Τέλος, αναφορά έγινε σε φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 19-21 Ιανουαρίου στα $6,85 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπλέον, να επισημάνουμε ότι ενδεικτική συμφωνία χρονοναύλωσης στον Ειρηνικό που έγινε την πρώτη μέρα του νέου έτους ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 175.569-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στο Jintang για ένα ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και με επαναπαράδοση στη Νότιο Κίνα στα $10.000 ημερησίως.

    Panamax

    Υποτονικά κινήθηκε σε γενικές γραμμές η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Panamax σε όλες τις περιοχές στο ξεκίνημα του νέου έτους. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια η κινητικότητα βελτιώθηκε, ενώ παρατηρήθηκε υγιής ζήτηση σε χρονοναυλώσεις περιόδου, με τις τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Kamsarmax να παραμένουν στα προ Χριστουγέννων επίπεδα των $12.000 ημερησίως για μικρή χρονική περίοδο.

    Στον Ατλαντικό, οι τιμές των ναύλων σε βασικές (fronthaul) διαδρομές -ειδικά από τον Κόλπο της Αμερικής- βελτιώθηκαν κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης σιτηρών, με αναφορά σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2010 για ταξίδι από την Ευρώπη μέσω του Κόλπου της Αμερικής και του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας προς την Ασία με φορτίο σιτηρών στα $19.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, αυξημένη ήταν η ζήτηση της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής που όμως παρέμεινε παρόλα αυτά σε σταθερά επίπεδα, ενώ παράλληλα, οι τιμές των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασαν μικρή βελτίωση τη στιγμή που το κλίμα ήταν θετικό.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν βραδυκίνητη και η κινητικότητα περιορισμένη. Ωστόσο, υπήρξαν νέες απαιτήσεις από τους ναυλωτές μέσα στην εβδομάδα κυρίως σε φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Παράλληλα, στον Βόρειο Ειρηνικό η κινητικότητα αρχικά ήταν περιορισμένη, στην συνέχεια όμως το κλίμα άλλαξε και έγινε θετικότερο, με ενδεικτική αναφορά για συμφωνία σε πλοίο τύπου Kamsarmax με παράδοση στην Ιαπωνία για ένα κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού (Nopac round) στα $11.500 ημερησίως. Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων τύπου Post-Panamax η αγορά φαίνεται να ακολούθησε την ίδια πορεία με εκείνη των Panamaxes/Kamsarmaxes. Αρχικά, τα διαθέσιμα spot/prompt πλοία, έχοντας δυσκολία να εξασφαλίσουν φορτία, κατέφυγαν σε ταξίδια υπό έρμα. Στη συνέχεια όμως, η κινητικότητα της αγοράς φαίνεται να επανήλθε σε επίπεδα ίδια με εκείνα των προηγούμενων εβδομάδων.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 77.000-dwt/κατασκευής 2008 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής για ταξίδι με φορτίο σιτηρών και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $14.000 ημερησίως + $480.000 ΒΒ (ballast bonus), σε άλλο πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο CJK για ταξίδι με φορτίο κάρβουνου μέσω της Ανατολικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Ινδία στα $12.250 ημερησίως και σε πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στη Xinsha για δυο διαδρομές με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $13.000 ημερησίως.

    bulker ναυλαγορά ναυτιλία

    Supramax/Ultramax

    Θετικό ήταν το κλίμα της ναυλαγοράς της Άπω Ανατολής και της Νοτιοανατολικής Ασίας στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε, με αρκετά φορτία κάρβουνου -ειδικά με προορισμό την Κίνα- και παρόλο που οι τιμές των ναύλων σε κυκλικά ταξίδια προς τη Νοτιοανατολική Ασία κινήθηκαν κοντά στα $6.000 ημερησίως, προς το τέλος της εβδομάδας βελτιώθηκαν σημαντικά, με τις προσφορές των ναυλωτών να πλησιάζουν τα $8.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, βορειότερα, οι τιμές σε πλοία τύπου Ultramax για ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού κινήθηκαν κοντά στα $9.000 ημερησίως και σε πλοία τύπου Supramax στα χαμηλά των $8.000 ημερησίως με προορισμό την περιοχή Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας.

    Στον Ατλαντικό, η εβδομάδα ξεκίνησε σε υποτονικούς ρυθμούς, αλλά παρόλα, αυτά η κινητικότητα της αγοράς προς το τέλος αυξήθηκε. Οι τιμές των ναύλων από τον Κόλπο της Αμερικής παρέμειναν σχετικά σταθερές, ενώ παράλληλα, παρατηρήθηκε μικρή αύξηση σε νέες απαιτήσεις από την αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής. Αντίθετα, οι αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας κινήθηκαν σε αργούς ρυθμούς, ενώ η κινητικότητα παρέμεινε περιορισμένη, με ενδεικτική αναφορά για συμφωνία σε ένα πλοίο χωρητικότητας 63.000-dwt με παράδοση στο Τσανάκκαλε για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα μεσαία επίπεδα των $16.000 ημερησίως.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 63.800-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Γιβραλτάρ για ταξίδι μέσω του Jorf Lasfar και επαναπαράδοση στον Κόλπο της Αμερικής στα $7.500 ημερησίως, σε άλλο πλοίο χωρητικότητας 56.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο CJK για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στο Βιετνάμ στα $6.500 ημερησίως και τέλος σε πλοίο χωρητικότητας 55.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Busan για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $7.000 ημερησίως.

    Handysize

    Τέλος, στα πλοία τύπου Handysize, αρνητικό ήταν το κλίμα της αγοράς στις περισσότερες διαδρομές. Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμειναν σχετικά σταθερές, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκαν αρκετές ναυλώσεις, με ενδεικτική εκείνη σε πλοίο χωρητικότητας 28.000-dwt με παράδοση στην Recalada για ταξίδι με επαναπαράδοση στη Δυτική Αφρική στα $13.200 ημερησίως, ενώ άλλο πλοίο παρόμοιας χωρητικότητας για παράκτιο ταξίδι προς τη Νότιο Βραζιλία συμφωνήθηκε στα $12.000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η ναυλαγορά της Άπω Ανατολής αρχικά ήταν δραστήρια, όμως μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας, η κινητικότητα εξασθένησε με εμφανή τα σημάδια υπερπροσφοράς διαθέσιμων πλοίων στη Βόρεια Κίνα. Οι τιμές των ναύλων σε ταξίδια προς τη Νοτιοανατολική Ασία κυμάνθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $7.000-$8.000 ημερησίως, ενώ η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν πιο ενεργή και με τις τιμές σε πλοία με χαρακτηριστικά βάσει του δείκτη (index type) σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας να κυμαίνονται στα μεσαία επίπεδα των $7.000 ημερησίως.

    Τέλος, αναφορικά με την αγορά της Ινδίας, οι τιμές των ναύλων κατά την διάρκεια των διακοπών της Πρωτοχρονιάς σε ταξίδια από τις δυτικές ακτές της Ινδίας προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας σταθεροποιήθηκαν κοντά στα $9.000 ημερησίως. Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 34.900-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στη Νότιο Βραζιλία για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Βαλτική στα $14.000 ημερησίως και σε πλοίο χωρητικότητας 24.800-dwt/κατασκευής 1996 με παράδοση στο Kohsichang σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Κίνα στα $8.000 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στο χορό των εξαγορών και ο Γ. Οικονόμου της Gleamray Maritime

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Βγάζει στο «σφυρί» το παλαιότερο VLCC της TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Δύο ακόμα VLCCs της Navios στο pool VL8 της Navig8



    ΣΧΟΛΙΑ