• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Ράλι σημείωσε η αγορά ξηρού φορτίου για πλοία τύπου capesize και panamax εκτοξεύοντας 212 μονάδες πάνω τον δείκτη BDI, την εβδομάδα 11-18 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η δραστηριότητα των πλοίων χωρητικότητας τύπου capesize κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε αναζωπυρώθηκε στην περιοχή της Ασίας και ειδικά στον Ειρηνικό, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση στη ζήτηση πλοίων για φορτία σιδηρομεταλλευμάτων από την Αυστραλία με αποτέλεσμα οι τιμές να ενισχυθούν. Μάλιστα την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου η γραμμή από Δυτική Αυστραλία για Κίνα άγγιξε μέχρι και τα $ 7.50 ανά τόνο.

    Από την άλλη, στην περιοχή του Ατλαντικού η αγορά στην αρχή της εβδομάδας έδειξε να ξεκινάει με ηπιότερους ρυθμούς όμως στην πορεία οι τιμές βελτιώθηκαν ειδικά για ταξίδια από την Νότια Αφρική και Βραζιλία λόγω μειωμένης προσφοράς σε τονάζ.

    Ο μέσος όρος ημερήσιων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού κυμάνθηκε στα $ 24,950 αυξημένος 15% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για αντίστοιχο ταξίδι Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $ 18,700 σημειώνοντας αύξηση 30%.

    Panamax

    Εξαιρετικά δραστήρια ήταν και η αγορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε με έλλειψη σε τονάζ στον Βόρειο Ατλαντικό και αύξηση των φορτίων από τον κόλπο του Μεξικού (Αμερικής) και τα ανατολικά παράλια ενισχύοντας έτσι τις τιμές στην περιοχή.

    Η ίδια εικόνα παρατηρήθηκε και στην Ασία και ειδικότερα στην περιοχή του Ειρηνικού, με τις τιμές να ενισχύονται λόγω έλλειψης σε τονάζ ενώ σημειώθηκε αυξημένη ζήτηση για μεταφορά φορτίων από την Αυστραλία και τον Βόρειο Ειρηνικό.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπροσθέτως αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι ολοκληρώθηκαν και αρκετές χρονοναυλώσεις, όπως για παράδειγμα για πλοίο χωρητικότητας 81,698 dwt του 2013 που θα ελευθερωθεί στο Chiwan της Κίνας στις 26-29 Νοεμβρίου και συμφωνήθηκε για 6 με 9 μήνες περίοδο στα $ 8,150 ημερησίως, ενώ άλλο τύπου Kamsarmax του 2012 που ελευθερώνεται στις 28-30 Νοεμβρίου στο Zhoushan της Κίνας και συμφωνήθηκε για περίοδο 4 με 6 μήνες στα $ 8,500 ημερησίως.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού κυμάνθηκε στα $ 14,500 αυξημένος κατά 38% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ για αντίστοιχο ταξίδι Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $ 8,250 αυξημένος 14%.

    Supramax και Handysize

    Εξίσου δραστήρια ήταν η αγορά και για πλοία χωρητικότητας τύπου Supramax και Handysize με χαρακτηριστικό γνώρισμα την έλλειψη τονάζ στον Ατλαντικό και παράλληλα καινούργια φορτία ειδικά από τον κόλπο του Μεξικού (Αμερική) και τα Ανατολικά παράλια.

    Η ίδια εικόνα παρατηρήθηκε και στην Ασία με έλλειψη τονάζ ειδικά στην νοτιοανατολική πλευρά της περιοχής, ενώ αντίθετα σημειώθηκε αυξημένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων στο CJK της Κίνας και βορειότερα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Supramax διαμορφώθηκε στα $ 7,563 αυξημένος 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος για πλοία τύπου Handysize διαμορφώθηκε στα $ 6,917 αυξημένος κατά 10%.

    Tην Παρασκευή 18 Νοεμβρίου οι δείκτες διαμορφώθηκαν ως εξής: BDI 1257(+26), BCI 2752(+21), BPI 1388(+35), BSI 809(+61) και BHSI στις 466(+12).

    Στις 21 Νοεμβρίου οι δείκτες διαμορφώθηκαν ως εξής: BDI 1240(-17), BCI 2638(-114), BPI 1387(-1), BSI 835(+26) και BHSI 477(+11).

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Θετικές προοπτικές για τη GasLog Partners. Τι λένε οι αναλυτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης στο mononews: Σε αύξηση κεφαλαίου προχωρά η Seanergy

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κατακτούν τις Κυκλάδες οι αδελφοί Στεφάνου με την απόκτηση του Speedrunner IV



    ΣΧΟΛΙΑ