• Business

    Θριάσιο ΙΙ: Επίσημα ανάδοχος η κοινοπραξία Κοπελούζου-Hellenic Train

    Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου), Maurizio Capotorto (Hellenic Trains)


    Η Κοινοπραξία του Ομίλου Κοπελούζου με τη Hellenic Train αναλαμβάνει και επίσημα την παραχώρηση αξίας  696 εκατ. ευρώ για τον Εμπορευματικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΔΙ) Θριασίου Πεδίου, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υφυπουργού υποδομών, Γιώργου Καραγιάνη.

    Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο έδωσε πρόσφατα το τελικό ΟΚ για την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ως αναδόχου, καθώς ενέκρινε το πρακτικό με τα απαραίτητα δικαιολογητικά των δύο εταιριών και πλέον το έργο οδεύει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια για τις υπογραφές, οι οποίες αναμένεται να πέσουν εντός του τρέχοντος έτους.

    Πρόκειται για έναν διαγωνισμό, ο οποίος έχει «υποφέρει», καθώς έχει προκηρυχθεί και ακυρωθεί τουλάχιστον δύο φορές από τ0 2019 έως και το Νοέμβριο του 2022.

    Ένας ταλαιπωρημένος διαγωνισμός

    Ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο ΙΙ έχει υποφέρει σημαντικά όσον αφορά την ολοκλήρωση του, καθώς προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2019 χωρίς ωστόσο να υπάρξει έμπρακτο ενδιαφέρον εκ μέρους των σχημάτων που είχαν υποβάλει τους φακέλους τους στο Α’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Υπενθυμίζεται ότι τα σχήματα που συμμετείχαν στον διαγωνισμό ήταν τα εξής:

    • ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed
    • Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD, που συνδέεται με την Cosco
    • Όμιλος Κοπελούζου (Damco Energy)-Foodlink
    • ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo

    Ωστόσο, ο διαγωνισμός δεν προχώρησε, διότι κανένα από τα παραπάνω σχήματα δεν υπέβαλε οικονομική προσφορά, καθώς,  ο ΟΣΕ, στον οποίο ανήκει η έκταση από το 1976 και προωθεί τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή, φέρεται να ζητούσε αυξημένα οικονομικά ανταλλάγματα.

    Στη συνέχεια το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε στα μέσα Νοεμβρίου 2021 ένα νέο διαγωνισμό. Εν τούτοις, ούτε και αυτός προχώρησε, παρά το γεγονός ότι δόθηκαν τρεις παρατάσεις ύστερα από αιτήματα των νέων ενδιαφερομένων ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα. Τη μοναδική προσφορά τότε είχε δώσει το κοινό σχήμα Damco – Hellenic Train, αλλά ο διαγωνισμός κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και το σχήμα  δεν κατάφερε να περάσει από το «κόσκινο» του υπουργείου υποδομών.

    Εν τέλει, ο τελευταίος διαγωνισμός, ο οποίος και βαίνει προς ευτυχή κατάληξη, προκηρύχθηκε το περασμένο φθινόπωρο και η κοινοπραξία κατάφερε αυτή τη φορά να υποβάλει μία προσφορά που δεν κόλλησε πουθενά.

    Τι αφορά το έργο

    Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΔΙ) Θριασίου Πεδίου, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Αξίζει να αναφερθεί ότι το εν λόγω έργο γειτνιάζει με το «Θριάσιο Ι» του οποίου ανάδοχος με σύμβαση παραχώρησης, είναι η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair.

     Αναλυτικότερα ο ανάδοχος καλείται για τα επόμενα τριάντα έτη να προχωρήσει:

    • Στην εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου.
    • Την παροχή υπηρεσιών σχετικές με
    • Τη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών,
    • Την εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων
    • Τη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων,
    • Την εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου
    • Στη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, την επιτήρηση και τη φύλαξη.
    • Μέσω του έργου αυτού αναμένεται να δοθεί μεγαλύτερο επενδυτικό momentum στον τομέα των logistics στη χώρα μας.

    Διαβάστε επίσης

    Όμιλος Κοπελούζου: Και νέοι επενδυτές από Μέση Ανατολή, Ευρώπη και Ιαπωνία στο project των 8 δισ. για ΑΠΕ στην Αίγυπτο

    HELLENiQ ENERGY: Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA τριμήνου στα €404 εκατ.



    ΣΧΟΛΙΑ