• Business

    Θ. Βενιάμης: Έντονη κινητικότητα στη Golden Union

    Θεόδωρος Βενιάμης

    Θεόδωρος Βενιάμης, εφοπλιστής και πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστων


    Δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου πούλησε η ναυτιλιακή Golden Union, συμφερόντων του εφοπλιστή και προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη, στην εταιρεία LMZ Shipping του Γιώργου Μπάχου, η εξαγορά των οποίων δεν έγινε γνωστή παρά το γεγονός ότι οι δυο εταιρείες υπέγραψαν τη σχετική συμφωνία αρκετό καιρό πριν.

    Τα δύο αυτά φορτηγά πλοία που αγόρασε η LMZ από τη ναυτιλιακή του κ. Βενιάμη είναι τα Flag Alexandros και Georgianna Bo, τα οποία αμφότερα είναι τύπου supramax και έχουν χωρητικότητα 56.800-dwt, ενώ είναι κατασκευασμένα σε κινεζικά ναυπηγεία το 2010 και το 2011 αντίστοιχα. Η ναυτιλιακή του κ. Μπάχου – η οποία νωρίτερα μέσα στο 2016 προχώρησε σε αλλαγή έδρας από την Ελλάδα στην Κύπρο – πρόκειται να μετονομάσει το Flag Alexandros σε “LMZ Vega” και το Georgianna Bo σε “LMZ Europa”.

    Παρά το γεγονός ότι η LMZ δεν αποκάλυψε το ακριβές ποσό της συμφωνίας εξαγοράς των δύο πλοίων, η πλατφόρμα VesselsValue εκτιμά πως η συναλλαγή κυμάνθηκε στο ποσό των 14 εκατ. δολαρίων και για τα δύο πλοία.

    flag-alexandros
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Flag Alexandros”, χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής του 2010

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η Golden Union του κ. Βενιάμη δεν είχε προχωρήσει σε καμία πώληση πλοίου του στόλου της εδώ και επτά χρόνια. Το γεγονός ότι αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική ίσως ερμηνεύεται από το ότι η Golden Union έχει παραγγείλει στα κινεζικά ναυπηγεία Avic Weihai Shipyard και Cosco Dalian 7 νεότευκτα φορτηγά πλοία τύπου panamax, τα οποία θέλει να προσθέσει στο στόλο της αφού πρώτα έχει πουλήσει κάποια παλαιότερα πλοία της.

    Επιπλέον, εκτός από την πώληση των 2 άνωθεν πλοίων στην LMZ, η ναυτιλιακή του κ. Βενιάμη προχώρησε πρόσφατα στην πώληση άλλων δύο φορτηγών πλοίων τύπου supramax σε άγνωστους αγοραστές. Πρόκειται για τα Anna Bo (κατασκευής 2010) και Flag Mersinidi (κατασκευής 2012), τα οποία έχουν χωρητικότητα 56.700-dwt και 56.800-dwt αντίστοιχα, ενώ λέγεται ότι η συγκεκριμένη συναλλαγή κυμάνθηκε στα 15 εκατ. δολάρια.

    Ωστόσο, υπάρχει έντονη φημολογία ότι ο αγοραστής για το ένα εξ’ αυτών, το Anna Bo, είναι η ναυτιλιακή Tomini Shipping, η οποία έχει έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Όσον αφορά το Flag Mersinidi, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των brokers, αγοράστηκε από μια ελληνική εταιρεία, της οποίας το όνομα δεν έχει γίνει γνωστό.

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου "Anna Bo", χωρητικότητας 56.700-dwt και κατασκευής του 2010
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Anna Bo”, χωρητικότητας 56.700-dwt και κατασκευής του 2010

    Μετά την πώληση αυτών των 4 πλοίων, ο στόλος της Golden Union αποτελείται πλέον από 36 φορτηγά πλοία, ενώ κάποιοι brokers ισχυρίζονται ότι η ναυτιλιακή έδωσε τον Ιούλιο του 2016 9,5 εκατ. δολάρια για την εξαγορά του φορτηγού πλοίου τύπου panamax Ocean Rose, το οποίο έχει χωρητικότητα 76.600-dwt και έχει κατασκευαστεί το έτος 2008. Παρόλα αυτά, η ιαπωνικών συμφερόντων Shoei Kisen εμφανίζεται ακόμη ως η πλοιοκτήτρια εταιρεία.

    Η Golden Union αποτελεί μια ναυτιλιακή που επιμένει να χρησιμοποιεί την ελληνική σημαία στο στόλο της, τόσο στα νεότευκτα όσο και στα πλοία της που βρίσκονται ήδη στο νερό. Η ναυτιλιακή του κ. Βενιάμη ιδρύθηκε από τον ίδιο και μαζί με τους Γιώργο Γαβριήλ, Μαριάνθη και Χριστόφορο Ανδρεάδη και Ισίδωρο Σαράντητο το 1977, με έδρα τον Πειραιά και αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ελληνόκτητη ναυτιλία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Αγγελικούσης: Σε ποια εταιρεία ναύλωσε πλοίο της η Maran Gas

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Με ποιο τρόπο θα εισρεύσουν στα ταμεία της TEN 1,5 δισ. δολάρια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews.gr με 5 δωροεπιταγές από τα Attica συνολικής αξίας 1000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ