• Business

    ΤΑΙΠΕΔ: Προχωρά ο διαγωνισμός για το logistics center στη Φυλή – Πού έδωσε το «πράσινο φως» το υπουργείο Περιβάλλοντος

    Δημήτρης Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ

    Δημήτρης Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ


    Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το νέο logistics center στη Φυλή καθώς το υπουργείο περιβάλλοντος έδωσε ενέκρινε το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο και όπως αναφέρουν πηγές του Ταμείου στο mononews η προκήρυξη αναμένεται να βγει στον αέρα στα τέλη του τρέχοντος μήνα. Προσθέτουν, δε, ότι εντός του Μαΐου αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για το έτερο logistics center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια την οποία υπογράφει ο υφυπουργός περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, προενέκρινε το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο (ΕΠΣ) για τη δημιουργία επιχειρηματικού πάρκου στη θέσης «Σπηλιές» στη Φυλή Αττικής.

    Το επιχειρηματικό πάρκο χωρίζεται σε δύο ζώνες με την πρώτη να περιλαμβάνει «Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης», ενώ στη δεύτερη περιλαμβάνονται 15 τουριστικά καταλύματα, δηλαδή ξενοδοχεία. Πρόκειται για δύο έργα που ωριμάζει και θα προκηρύξει η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) και εκτιμάται ότι μαζί με τις δευτερογενείς επενδύσεις θα επιφέρουν 1,5 δισ. ευρώ.

    Το εμπορευματικό κέντρο στη Φυλή

    To logistics center στη Φυλή είναι ένα σημαντικό έργο αρχικής εκτιμώμενης αξίας 32 εκατ. ευρώ και έχει εκτιμηθεί ότι θα μοχλευθούν επενδύσεις 1 δις. ευρώ. Στόχος είναι η μετακόμιση πλήθους 400 εταιριών από τον Ελαιώνα στη Φυλή και προς τούτο έχει ήδη εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 21 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δοθούν ως κίνητρο για τη μετακόμιση.

    Στα του έργου θα κατασκευαστεί επιχειρηματικό πάρκου σε ακίνητο περίπου 450 στρεμμάτων στην περιοχή «Σπηλιές». Σε αυτό θα γίνουν οι παραδόσεις εμπορευμάτων με κοινό χώρο παραλαβής εφόσον το επιθυμούν οι πελάτες και κοινό χώρο παράδοσης και ταυτόχρονα με απευθείας πρόσβαση στο σιδηρόδρομο.

    Εκτιμάται, δε, ότι ο αστικός ιστός θα πάρει μία σημαντική ανάσα όσον αφορά το κυκλοφοριακό καθώς οι εταιρείες που θα μετεγκατασταθούν στη Φυλή χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση 4.000 φορτηγά οχήματα, τα οποία επιβαρύνουν σημαντικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό με αποτέλεσμα να επηρεάζονται και άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες.

    Σημειώνεται, ότι το έργο συνδέεται άμεσα με τη διπλή ανάπλαση στο Βοτανικό, καθώς με τη «μετακόμιση» των εταιρειών θα απελευθερωθεί μια σημαντική έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο σχέδιο της Διπλής Ανάπλασης.

    Το logistics center της Θεσσαλονίκης

    Το έτερο logistics center στη Βόρεια Ελλάδα θα κατασκευαστεί στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της συμπρωτεύουσας και πρόκειται για μία έκταση 672 στρεμμάτων.

    Προς το παρόν το στρατόπεδο ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών και έχει διατεθεί στη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία πρέπει να υπογράψει σχετική συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ και το τελευταίο θα τρέξει τον διαγωνισμό υπό τα πρότυπα του διαγωνισμού του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου.  Υπενθυμίζεται πως έχει τρέξει το 2017 από τη ΓΑΙΑΟΣΕ διαγωνισμός για την αξιοποίηση του ακινήτου, αλλά δεν υπήρξε αποτέλεσμα καθώς δεν υπήρξε η απαραίτητη προετοιμασία.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Ταμείου εκτός από logistics center το νέο project θα περιλαμβάνει ζώνη ελεύθερου εμπορίου και μεταποίησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη ληφθεί κλειδώσει χρηματοδότηση 2 εκατ. Ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη μετεγκατάσταση των αρτοποιείων.

    Το νέο logistics center της συμπρωτεύουσας αποτελέσει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο εθνικής εμβέλειας. Το κέντρο θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.

    Διαβάστε επίσης

    ΤΑΙΠΕΔ: Τον Μάιο ο διαγωνισμός για τα logistics σε Φυλή και στρατόπεδο Γκόνου

    Κατασκευαστές: Η «άνοιξη» έχει έρθει αλλά πρέπει να ξεπεραστούν δομικά προβλήματα στον κλάδο

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Κλείνει και τα δύο μέτωπα στις παραχωρήσεις με την επικράτηση σε ΒΟΑΚ και την Αττική Οδό

     



    ΣΧΟΛΙΑ